Όταν ο George Lois σχεδίασε το εξώφυλλο του ελληνικού Esquire

Ο άνθρωπος που έφερε την αντικουλτούρα στην πρώτη σελίδα, τον Μάιο του 2014 φιλοτέχνησε το εξώφυλλο της ελληνικής έκδοσης του Esquire.

Τη Δευτέρα, τα stories των φίλων μου στο Instagram γέμισαν με εξώφυλλα του αμερικανικού Esquire που είχε φιλοτεχνήσει ο George Lois, ο ελληνικής καταγωγής Αμερικανός οραματιστής art director (και ουχί γραφίστας), που γεννήθηκε στο Μπρονξ και πέθανε στο Μανχάταν πριν από μερικές ημέρες, στις 18 Νοεμβρίου. Κι αυτό γιατί δεν συνέδεσε το εύηχο όνομά του μόνο με τις μπιζάρ, αντι-everything, πανέξυπνες διαφημιστικές καμπάνιες τις οποίες υπέγραψε αλλά και με μία ολόκληρη δεκαετία (1962-1972) του κορυφαίου αντρικού περιοδικού. Κάτι που δεν θυμήθηκαν οι πολλοί ήταν ότι το 2014 είχε σχεδιάσει και το εξώφυλλο της ελληνικής έκδοσης του Esquire.

Η επιστροφή στο Esquire για ένα συλλεκτικό εξώφυλλο

​Τον Μάιο του 2014, λοιπόν, 42 χρόνια μετά από το τελευταίο του εξώφυλλο για το αμερικανικό Esquire, φιλοτέχνησε εκείνο του Esquire Greece. Σε αυτό, απεικονίζεται ο ίδιος σε προφίλ να έρχεται αντιμέτωπος με ένα ασημένιο τετράδραχμο που απεικονίζει τον ήρωα που τον ενέπνευσε όταν ξεκίνησε να κατακτάει τον κόσμο της διαφήμισης: τον Μεγαλέξανδρο.

ESQUIRE COVER

Ιστορία, βέβαια, ο George Lois έγραψε διότι πέτυχε να κάνει mainstream και να φέρει στην pop culture τις αντικουλτούρες των δεκαετιών του 1960 και του 1970. Μέσα από την άμεσα αναγνωρίσιμη επαναστατική αισθητική του "προκαλούσε", καθώς ξεχώριζε σαν τη μύγα μες το γάλα ανάμεσα σε έναν σωρό από απεικονίσεις εξιδανικευμένων, ρομαντικών θεμάτων, που τότε κυριαρχούσαν τόσο στις διαφημίσεις όσο και στα περιοδικά. 

Δημιούργησε τη δική του σχολή, με τα θέματα των εξώφυλλων που πρώτος εμπνεύστηκε -τα οποία ενίοτε ασκούσαν μόνο μέσω της εικόνας ή με ελάχιστες λέξεις οξεία κοινωνική και πολιτική κριτική- να γίνονται μέχρι σήμερα αντικείμενο αντιγραφής ή απότισης φόρου τιμής.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Esquire (@esquire)

Κι ενώ θρυλείται ότι αποτέλεσε τον πραγματικό άνθρωπο πίσω από τη δημιουργία του χαρακτήρα του Don Draper των Mad Men, εκείνος εξανίστατο πώς αυτό που ο ίδιος έζησε δεν είχε καμία σχέση με τους κομψευόμενους διαφημιστές της αμερικανικής σειράς. Τουναντίον, είχε να κάνει με μία νέα, δημιουργική γενιά, με μια "κλίκα" από art directors και copyrighters, οι οποίοι τόλμησαν να επαναστατήσουν στο κατεστημένο και κατάφεραν να αλλάξουν μια για πάντα την περιγραφή του επαγγέλματός τους.

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Το Challengers δεν είναι μία ακόμα ταινία για το τένις

Zendaya σε ταινία με στοιχεία θρίλερ, σεξ, ζήλειας και προδοσίας. Θέλουμε.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Οι Blur έδωσαν την τελευταία συναυλία τους στο Coachella

Ή τουλάχιστον έτσι υποστηρίζει ο Damon Albarn.

Το νέο τραγούδι των Pearl Jam είναι εμπνευσμένο από τον Donald Trump

Ο τραγουδιστής και συνθέτης Eddie Vedder, είπε στους Times ότι το τραγούδι αντιπροσωπεύει μια έκκληση για ενότητα.

Αυτό που κάνει η Τάμτα στο Smut δε θα το δεις πουθενά αλλού

Βρεθήκαμε στο show με το οποίο η Τάμτα αλλάζει την κλασική αθηναϊκή νυχτερινή διασκέδαση.

Νέο trailer για το Deadpool & Wolverine με τους Ryan Reynolds και Hugh Jackman

Όλα όσα πρόκειται να δούμε στις 26 Ιουλίου.

Ο Tom Holland έχει κάτι να πει για το Spider-Man 4

"Οφείλω τη ζωή και την καριέρα μου στο Spider-Man...".