Το Mazda R360 Coupe δείχνει τον δρόμο σε κάθε microcar

Ένα vintage διαμάντι της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Γράφει: Γιάννης Σπανός 10 Μαρτίου 2020

Η απαρχή της κυριαρχίας της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε παγκόσμια επίπεδο ξεκίνησε ουσιαστικά από τη δεκαετία του 1950. Ήταν η εποχή που όλο και περισσότερες εταιρείες από την Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, ευρισκόμενες ουσιαστικά κάτω από όριο της χρεοκοπίας μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, άρχισαν να "τρέχουν" το περίφημο σχέδιο keijidōsha, με τις ευλογίες και τις διευκολύνσεις της τότε κυβέρνησης. 

Αυτό, προέβλεπε την δημιουργία των Kei cars, δηλαδή μικρών διαστάσεων και ανάλογων επιδόσεων αυτοκινήτων (η νομοθεσία επέβαλλε να είναι μεταξύ 150 και 660 κυβικών), σε πολύ οικονομικές τιμές - σχεδόν προσβάσιμα για τον οποιονδήποτε. Μάλιστα, είχαν εξαιρετικά χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, κάτι που ισχύει μέχρι και σήμερα.

Το Mazda R360 Coupe δείχνει τον δρόμο σε κάθε microcar

Ένας από τους πιο γοητευτικούς όσο και χαρακτηριστικούς εκπροσώπους της κατηγορίας ήταν το Mazda R360 Coupe, που το γνωστό brand, έβγαλε στην παραγωγή το 1960. Εν αντιθέσει με όλα τα υπόλοιπα μοντέλα, ήταν το μόνο που διέθετε μέχρι τότε τετράχρονο κινητήρα.

Επιπροσθέτως, ήταν στιλάτο, αποτελεσματικό και διασκεδαστικό στην οδήγηση. Όλα τα παραπάνω το βοήθησαν να γίνει σχεδόν αμέσως best seller, πουλώντας 4.500 αντίτυπα από την πρώτη κιόλας ημέρα της παρουσίασής του, ενώ μέχρι το τέλος του 1960 είχε κατορθώσει να κερδίσει το 15% από το σύνολο της ιαπωνικής αγοράς. Το Mazda R360 Coupe είχε ιπποδύναμη 16 αλόγων στα 360 κυβικά και ζύγιζε μόλις 380 κιλά.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ MAZDA R360 5
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ MAZDA R360 4
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ MAZDA R360 3

Η μέγιστη ταχύτητά του ήταν τα 90 χλμ/ώρα, που όμως ήταν εξαιρετική επίδοση για τα δεδομένα της εποχής. Η Mazda επέλεγε μάλιστα να κατασκευάσει το μεγαλύτερο μέρος του αποκλειστικά από αλουμίνιο, το οποίο πλαισίωνε με ένα ειδικά διαμορφωμένο πλέξιγκλάς. Το όχημα ήταν άνετο στην οδήγηση, με αισθητά μειωμένους κραδασμούς συγκριτικά με τους ανταγωνιστές του. 

Μέχρι σήμερα, παραμένει ένα αισθητικό διαμάντι της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας που ισορροπεί ανάμεσα στο vintage και το cult, έχοντας πια συλλεκτική αξία.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ MAZDA R360 2

Διάβασε ακόμη για την ηλεκτρική dolce vita του νέου Fiat 500, τη φουτουριστική αύρα της Aston Martin Bulldog και την Ford Mustang του John Wick.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Ταξίδια & Ξενοδοχεία

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

H ηλεκτρική dolce vita του νέου Fiat 500

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία γιορτάζει τα 63 χρόνια του θρυλικού μοντέλου και συνεργάζεται με τους Giorgio Armani, Kartell και Bulgari.

Η βρετανική ανωτερότητα της Bentley Continental GT 'Equestrian Edition'

Η Mulliner έκανε για άλλη μία φορά το θαύμα της με αυτήν την ειδική έκδοση.