6 tech ταξιδιωτικές τάσεις για το 2023

Η πανδημία άλλαξε τους κανόνες στα ταξίδια και το 2023 όλα αλλάζουν κι όλα μένουν ίδια για τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες.

Esquire Team
Γράφει: Νίκη Κοντομηνά 09 Φεβρουαρίου 2023

Ενώ παρακολουθούμε τις αγαπημένες μας σειρές και δουλεύουμε από το σπίτι, κάνουμε σχέδια για τους επόμενους προορισμούς μας. Ταυτόχρονα, οι ταξιδιωτικές και τεχνολογικές εταιρείες εξελίσσονται ταχύτατα στην post-covid period τελειοποιώντας τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η βιομετρία και παρέχοντας λύσεις για απομακρυσμένη εργασία με στόχο την ενίσχυση ή τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Έχοντας όλα τα παραπάνω κατά νου, ρίξε μία ματιά στις κορυφαίες τάσεις της τεχνολογίας που ευνοούν ταξιδιώτες και ψηφιακούς νομάδες και που αναμένουμε εντός 2023.

Τα αεροδρόμια αναβαθμίζονται τεχνολογικά 

Τα ταξίδια στα αεροδρόμια γίνονται ευκολότερα. Από πριν καν βγούμε από το σπίτι μας μέχρι την παραλαβή των αποσκευών, οι νέες τεχνολογίες μπαίνουν στη μέση για να αντιμετωπίσουν τους διάφορους "πονοκεφάλους" που συνοδεύουν τις πτήσεις. Μεταξύ άλλων, η Διοίκηση Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ επεκτείνει την πιλοτική εφαρμογή της βιομετρίας. Η TSA δοκιμάζει την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου σε 16 αεροδρόμια για την επαλήθευση της ταυτότητας και σχεδιάζει να επεκτείνει το πρόγραμμα σε περισσότερα αεροδρόμια τους "επόμενους μήνες". Στην Ευρώπη λίαν συντόμως θα επιτρέπονται οι κλήσεις και η χρήση του 5G εν ώρα πτήσης.

To Airbnb συνεχίζει την κυριαρχία του

Το 2022 έλυσε επιτέλους το δράμα σχετικά με τα αιφνιδιαστικά τέλη που δεν προστίθενται μέχρι το checkout. Τώρα, όταν κάνουμε αναζήτηση για ένα Airbnb, έχουμε τη δυνατότητα να δούμε το συνολικό ποσό που θα πληρώναμε, συμπεριλαμβανομένων των επιπρόσθετων τελών. Το Airbnb είχε επίσης τον τελευταίο λόγο σχετικά με τα υπερβολικά αιτήματα καθαρισμού των καταλυμάτων από τους οικοδεσπότες. Πλέον η πλατφόρμα θα συνεργάζεται με εταιρείες διαχείρισης ακινήτων σε όλη τη χώρα για να δημιουργήσει το πρόγραμμα "διαμερίσματα φιλικά προς τo Airbnb". Οι χρήστες θα μπορούν να αναζητήσουν στην πλατφόρμα διαμερίσματα που επιτρέπουν την ενοικίαση Airbnb και να δουν επίσης πόσα χρήματα θα μπορούσαν να βγάλουν ως οικοδεσπότες. 

Οι αγαπημένες μας σειρές streaming μας στέλνουν διακοπές

Αν έπιασες τον εαυτό σου να θέλει να κλείσει ένα ταξίδι στη Σικελία παρακολουθώντας τη 2η σεζόν του The White Lotus ή μέχρι τους Παξούς βλέποντας το Maestro, μην αγχώνεσαι, δεν είσαι ο μόνος. Σύμφωνα με την έκθεση της Expedia για τις ταξιδιωτικές τάσεις του 2023, το 68% των ταξιδιωτών στις ΗΠΑ ήθελε να επισκεφθεί έναν προορισμό αφού τον είδε σε μια εκπομπή ή ταινία που μεταδόθηκε μέσω streaming, και το 61% έκλεισε πράγματι ένα ταξίδι. Το Παρίσι (Emily in Paris), το Ηνωμένο Βασίλειο (Bridgerton και The Crown), η Νέα Ζηλανδία (The Lord of the Rings: The Rings of Power), η Χαβάη, αλλά και η Ιταλία (χάρη στο προαναφερθέν The White Lotus) ήταν όλοι οι προορισμοί με αυξημένη τάση αναζήτησης και ζήτησης πτήσεων το 2022, χωρίς σημάδια επιβράδυνσης το 2023 σύμφωνα με την Expedia.

Οι ψηφιακοί νομάδες είναι επίσημα mainstream

Οι ψηφιακοί νομάδες υπάρχουν εδώ και καιρό, αλλά η έξαρση της απομακρυσμένης εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχρισε κανονικό αυτόν τον τρόπο ζωής. Οι έρευνες δείχνουν ότι όσοι εργάζονται εκτός γραφείου έχουν καλύτερη ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής και είναι πιο παραγωγικοί, γεγονός που έχει παρακινήσει περισσότερες εταιρείες να είναι πιο ευέλικτες. 

Τώρα που πολλοί εργαζόμενοι δεν εξαρτώνται πλέον από την τοποθεσία, εκμεταλλεύονται πλήρως τον τρόπο ζωής των ψηφιακών νομάδων. Συνεπώς, η τάση της απομακρυσμένης εργασίας αναμένεται να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο. Σύμφωνα με την Upwork για παράδειγμα, 36,2 εκατομμύρια Αμερικανοί θα εργάζονται εξ αποστάσεως έως το 2025, αριθμός διπλάσιος από την προ-πανδημίας εποχή (16,8 εκατομμύρια). Στην πραγματικότητα, η Nomad List, μια πλατφόρμα μελών για ψηφιακούς νομάδες, προβλέπει ότι μέχρι το 2035 ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι θα εργάζονται εξ αποστάσεως τουλάχιστον ένα μέρος του έτους. Πέρυσι, η πλατφόρμα ανέφερε πάνω από 4.000.000 χρήστες.

Η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα ενισχύει τα ταξίδια 

Η πανδημία έφερε τρικυμία στα ταξίδια και τον τουρισμό, γεγονός που ανάγκασε τις εταιρείες να γίνουν πιο δημιουργικές χρησιμοποιώντας την εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα. Η VR/AR υιοθετήθηκε γρήγορα για να προσφέρει στους καταναλωτές που βρίσκονταν αναγκαστικά σε lockdown την εικονική ταξιδιωτική εμπειρία που επιθυμούσαν. Χωρίς να βγούμε από το σπίτι, μπορούσαμε να επισκεφθούμε μουσεία και να εξερευνήσουμε τοποθεσίες. Σήμερα, χρησιμοποιείται επίσης για να βοηθήσει τους ταξιδιώτες να ερευνήσουν τα επόμενα μέρη των διακοπών τους, ως "δοκιμή πριν την αγορά" όταν επιλέγουμε ξενοδοχεία και εκδρομές. Ξενοδοχειακές εταιρείες όπως η Marriott, η Shangri-La και η Holiday Inn προσφέρουν εικονικές περιηγήσεις στα δωμάτιά τους και εταιρείες όπως η Beeyonder και η Weezy έχουν εμφανιστεί για να προσφέρουν εντυπωσιακές εικονικές ταξιδιωτικές εμπειρίες. 

Επιστροφή στη φύση με νέους άγριους τρόπους

Οι άνθρωποι σήμερα θέλουν να αποσυνδεθούν και να γεμίσουν μπαταρίες - χωρίς τις συσκευές τους. Μετά από την εμφάνιση της Covid-19, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στην ευεξία. Αλλά δεν αναζητούν απλώς μια επίσκεψη στο σπα. Σύμφωνα με το Hotels.com το 53% των ταξιδιωτών στις ΗΠΑ που αναζητούν δραστηριότητες ευεξίας θέλουν κάτι συναρπαστικό και νέο. 

Έτσι όλο και περισσότερα ξενοδοχεία παρέχουν δραστηριότητες όπως πεζοπορία στο δάσος, συλλογή τροφής και συγκομιδή καρπών, μέχρι και μελισσοκομία. Στο μεταξύ, εναλλακτικοί προορισμοί ευεξίας ξεφυτρώνουν σα μανιτάρια ανά τον κόσμο. Οι ΗΠΑ παραμένουν κορυφαίος προορισμός για τους millennials, αλλά η γενιά Z προτιμά περιπέτειες στη Νορβηγία, την Τουρκία, την Ελβετία, την Ισλανδία και τη Σρι Λάνκα. 
 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Μόλις είδαμε την καλύτερη διαφήμιση για τα robotaxi

Ή αλλιώς, όταν δύο παππούδες μπαίνουν σε αυτόνομο ταξί και δεν πιστεύουν αυτό που ζουν.

Γραφει TopGear

Η ανησυχία του Elon Musk για την Ελλάδα

"Η Ελλάδα είναι μια από τις δεκάδες χώρες που αντιμετωπίζει δημογραφικό πρόβλημα...".

Συμβουλές για να διατηρήσεις το σώμα σου εκεί κοντά στα 40

Ξέρουμε όλα όσα πρέπει να κάνεις και τα μοιραζόμαστε μαζί σου.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Τα Huawei FreeClip είναι τα πιο ξεχωριστά ακουστικά στην κατηγορία τους

Δοκιμάσαμε τα νέα ασύρματα ακουστικά της Huawei και σου μεταφέρουμε την εμπειρία μας.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Έρχοναι μαζικές απολύσεις στην Tesla για 'περισσότερη παραγωγικότητα' λέει ο Elon Musk

Αναμένεται να ξεπεράσουν του 10% του εργατικού δυναμικού της.