Η προπόνηση που θα σε κάνει να ζήσεις περισσότερο και καλύτερα

Ο χρυσός προπονητικός κανόνας που θα σου χαρίσει μακροζωία.

Μία από τις πιο διαδεδομένες αντιλήψεις στον χώρο του fitness είναι το ότι για παραμένεις πάντα σε φόρμα, όπως και για να ζήσεις περισσότερο και καλύτερα, θα πρέπει να κάνεις τουλάχιστον 10.000 βήματα την ημέρα. Χωρίς να αμφισβητούμε το γεγονός ότι πρόκειται όντως για πολλά βήματα, όπως αποδεικνύεται, δεν είναι αρκετά. Υπάρχει, λοιπόν, κάποιο πρόγραμμα προπόνησης που να είναι πιο αποτελεσματικό για τη μακροζωία;

Το πρόβλημα με τα 10.000 βήματα

Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο ακαδημαϊκό περιοδικό European Heart Journal, η συστηματική άσκηση, μέτριας προς έντονης έντασης, οποιουδήποτε είδους, μπορεί να είναι προτιμότερη από τα 10.000 βήματα. Κι αυτό γιατί όταν μετράμε τα βήματα που κάνουμε κάθε μέρα, το κάνουμε ανεξαρτήτως του tempo τους. Έτσι, όταν περπατάμε αλλά δεν ακολουθούμε έναν σταθερό, γοργό ρυθμό η αποτελεσματικότητα των 10.000 βημάτων μειώνεται.

Η προπόνηση που θα σε κάνει να ζήσεις περισσότερο και καλύτεραiStock

Το tempo παίζει ρόλο αλλά δεν είναι πανάκεια

Η έρευνα μπορεί να καταλήγει -αρχικά- στο ότι οποιοδήποτε είδος μέτριας προς έντονης άσκησης είναι 3 φορές πιο αποτελεσματικό από το αργό περπάτημα -και μάλιστα χωρίς το συγκεκριμένο συμπέρασμα να επηρεάζεται από παράγοντες όπως η ηλικία, το βάρος ή το φύλο- αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αν κάνεις 10.000 βήματα την ημέρα θα πρέπει να σταματήσεις. Το αντίθετο, καθώς σύμφωνα με μία άλλη μελέτη, το γρήγορο περπάτημα μπορεί να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής σου έως και 22 χρόνια.

> Διάβασε ακόμα: Ikigai, το ιαπωνικό μυστικό της μακροζωίας

Για να είσαι πλήρως καλυμμένος, θα πρέπει να επιμείνεις στη ρουτίνα σου -κάνοντας το tempo με το οποίο περπατάς πιο γοργό- και να προσθέσεις σε αυτή κάποιο είδος μέτριας και έντονης έντασης άσκηση.

> Διάβασε ακόμα: Οι διαφορές ανάμεσα σε τζόκινγκ, τρέξιμο και σπριντ

Ο χρυσός κανόνας της μακροζωίας

Αν, λοιπόν, θέλεις να είσαι πάντα σε φόρμα, να ζήσεις περισσότερο και καλύτερα, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ακολουθήσεις ένα πρόγραμμα προπόνησης βασισμένο στις αρχές που ακολουθούν.

- 100-129 βήματα ανά λεπτό την ημέρα

- 100-300 λεπτά άσκησης (οποιουδήποτε είδους) μέτριας έντασης την εβδομάδα

- 75-120 λεπτά έντονης άσκησης (οποιουδήποτε είδους) την εβδομάδα

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Τι είναι πάλι αυτό το goblin mode;

Το να κάνεις ό,τι σου καπνίσει και να περιφέρεσαι σαν λέτσος χωρίς να δίνεις δεκάρα τσακιστή, να μπαίνεις δηλαδή σε goblin mode, είναι η φράση της χρονιάς σύμφωνα με το Oxford English Dictionary.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Είναι αυτή η καλύτερη Gymkhana που έγινε ποτέ;

Ο Travis Pastrana επιστρέφει με ένα Subaru GL Wagon 862 ίππων και εμείς χαιρόμαστε τόσο που βάζουμε δύο συντάκτες να γράψουν για την καλύτερη -ίσως- Gymkhana που έγινε ποτέ.

Γραφει TopGear

Ο Ryan Reynolds ξέρει πολύ καλά πώς να κάνει αφιερώσεις

O 46χρονος ηθοποιός τιμήθηκε με το Icon βραβείο στα People's Choice Awards και έκανε μια τρυφερή αφιέρωση στην Blake Lively.

Dolly Parton, τι κάνεις στο TikTok;

Η Dolly Parton έφτασε στο TikTok και φτιάχει κέικ με το δικό της αλεύρι.

Οι χριστουγεννιάτικες κάρτες των attica έχουν την υπογραφή του Σπύρου Χάλαρη

Ο διεθνώς αναγνωρισμένος illustrator Σπύρος Χάλαρης δημιούργησε τις χριστουγεννιάτικες ευχετήριες κάρτες που θα συνοδεύουν τις εορταστικές μας αγορές.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Η HotelBrain Academy ανοίγει τις πόρτες της τον Ιανουάριο του 2023

Κορυφαίοι επαγγελματίες του τουρισμού θα εκπαιδεύσουν όσους θέλουν να χτίσουν μια σταδιοδρομία στο χώρο.