Πώς θα χάσεις βάρος επανεκκινώντας το μεταβολισμό σου

Η δίαιτα μόνη δεν αρκεί. Η σκέτη προπόνηση, το ίδιο. Μάθε τους μηχανισμούς που συνδέουν αυτά τα δύο μέσα από τις τυπικές καθημερινές σου συνήθειες.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 26 Οκτωβρίου 2018

Υπάρχουν θεωρίες επί θεωριών σχετικές με τη διατροφή του υπερμεταβολισμού, όπως και μια τεράστια βιβλιογραφία που αφορά στις ασκήσεις που θα μεταμορφώσουν το σώμα σου σε μηχανή καύσης του λίπους. Αλλά όπως αποδεικνύουν οι σύγχρονες μελέτες της επιστήμης της φυσιοπαθητικής, το πρόβλημα δεν μπορεί να βρει μόνιμη λύση ακολουθώντας τέτοιες μονόπλευρες και αυστηρές στρατηγικές.

Εν έτει 2018, όπου το εργασιακό στρες και το άγχος της επιβίωσης έχει οδηγήσει την πλειονότητα του πληθυσμού σε κατάθλιψη και κατατονία, οι σύγχρονες πρακτικές για αύξηση του ρυθμού μεταβολισμού απέχουν έτη φωτός από το πρόσφατο παρελθόν. 

Πώς θα χάσεις βάρος επανεκκινώντας το μεταβολισμό σου

Τι σημαίνει μεταβολισμός;

Ο μεταβολισμός είναι η ενέργεια που απαιτείται για την επίτευξη του συνόλου των χημικών και βιολογικών διαδικασιών που επιτρέπουν σε ένα άτομο να ανταποκριθεί σε όλες τις καθημερινές σωματικές και ψυχικές λειτουργίες.
Στο παρελθόν, ο μεταβολισμός επιβραδυνόταν εξαιτίας διαφόρων αρχέγονων παραγόντων: ηλικία, καθιστικός τρόπος ζωής, μακροχρόνιες ασθένειες, χρήση ναρκωτικών ή ψυχοτρόπων φαρμάκων, υπερκατανάλωση αλκοόλ. Όμως σήμερα οι ειδικοί της φυσιοπαθητικής, της εναλλακτικής ιατρικής και των θεραπειών αυτοΐασης τονίζουν πως το πρόβλημα ενός αργού μεταβολισμού έχει αίτια κατά βάση ψυχολογικά. Ένα επιβαρυμένο εγκεφαλικό/ψυχικό/νοητικό σύστημα, δεν επιτρέπει στο σώμα να ανταποκριθεί στις φυσιολογικές μεταβολικές λειτουργίες και  γι’ αυτό παχαίνει, όσο κι αν τηρεί με ευλάβεια τις παλαιές μονομερείς πρακτικές (βλέπε υγιεινή διατροφή και συστηματική άσκηση).

Ακολουθούν οι πλέον μοντέρνοι τρόποι επίλυσης του προβλήματος ενός αργού μεταβολισμού, σημείο προς σημείο:

ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Μείωσε τις 8 ώρες καθισιού στο γραφείο σε 6

Ανά μισή ώρα περπάτα επί δέκα λεπτά στους διαδρόμους ή στα διπλανά γραφεία. Κάθε δυο ώρες, πήγαινε μια μικρή βόλτα εκτός κτιρίου. Τουλάχιστον δυο φορές της εργάσιμης μέρας κάνε θελήματα άλλων συναδέλφων σε άλλους ορόφους ανεβοκατεβαίνοντας τις σκάλες. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο: η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας επιβραδύνει το μεταβολισμό λόγω της χαμηλής ζήτησης για κατανάλωση ενέργειας από τον οργανισμό. Παράλληλα, η μυϊκή μάζα -αυτή που καίει τις περισσότερες θερμίδες- μειώνεται, αφήνοντας χώρο για το λίπος.

Κοιμήσου όσο περισσότερο γίνεται

Ο ύπνος, ακόμη και εκείνος ο μικρός 10λεπτος στον καναπέ του γραφείου ή ο 5λεπτος στο μετρό, πόσω μάλλον ο μεγάλος και μακάριος 8ωρος νυχτερινός, διεγείρει την παραγωγή κορτιζόλης, μιας ορμόνης που δεν επιτρέπει στο στομάχι σου να εξουσιάζει τον εγκέφαλό σου.

Μάθε τους εχθρούς του χαμηλού μεταβολισμού σου και αμύνσου κατάλληλα

Απλοί υδατάνθρακες (λευκό αλεύρι και ζυμαρικά), ζαχαρούχα φαγώσιμα και ποτά, αλκοόλ, είναι οι δαιμονικές Σειρήνες που σε καλούν να τις απολαύσεις σε μεγάλες ποσότητες όταν βιώνεις υψηλά επίπεδα στρες. Προσπέρασέ τις με συνοπτικές -εναλλακτικές- διαδικασίες: φρούτα, πράσινο τσάι, μαύρο ψωμί, καστανό ρύζι, διαλογισμό.

Μην χάνεις πρωινό για πρωινό

Μετά από μια νύχτα μακράς νηστείας, το πρώτο γεύμα της ημέρας είναι το πιο σημαντικό για την επανενεργοποίηση του μεταβολισμού και την αύξηση των επιπέδων ενέργειας (όπου ενέργεια σημαίνει καύσεις θερμίδων).

Πίνε περισσότερο νερό

Η κατανάλωση λιγότερο από ένα λίτρο νερό ημερησίως προκαλεί μυϊκή αφυδάτωση. Αυτό σημαίνει ότι ο βασικός μεταβολισμός επιβραδύνεται και το αίσθημα κούρασης αυξάνεται. Σαν συνέπεια, οδηγείσαι να καταναλώνεις περισσότερες λιπαρές και ζαχαρούχες τροφές.

Αύξησε την κατανάλωση πρωτεΐνης

Οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για την υποστήριξη και την προώθηση της ανάπτυξης των μυών, της άπαχης μάζας του σώματός σου, ειδικά όταν προπονείσαι συστηματικά. Κάτι επιπλέον σημαντικό: οι άπαχες πηγές πρωτεΐνης (στήθη πουλερικών και ψάρια) ευνοούν την παραγωγή γλυκαγόνης, μιας ορμόνης που παράγεται από το πάγκρεας, η οποία διεγείρει την καύση λιπαρών αποθεμάτων, ενεργοποιώντας το μεταβολισμό.

Από: Esquire IT

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Νέα

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Επηρεάζουν τα καπέλα την απώλεια μαλλιών;

Ο καλύτερος τρόπος για να κρύβεις τη φαλάκρα σου είναι να φοράς διαρκώς τζόκεϊ, μπερέδες και κράνη μοτοσυκλέτας. Μήπως όμως ισχύει το αντίστροφο;