Οι όμορφες αντιθέσεις της Σοφίας Κοκοσαλάκη

Η καταξιωμένη διεθνώς Ελληνίδα σχεδιάστρια μόδας έφυγε από τη ζωή στα 46 της χρόνια.

Η εξωστρέφεια χαρακτήριζε ανέκαθεν τη δουλειά της. Η εσωστρέφεια τη φύση της. Οι δημιουργίες της ήταν βαθιά επηρεασμένες από τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, τα μινωικά και τα βυζαντινά χρόνια, αν και τα στιλιστικά της πιστεύω αφορούσαν πάντα το τώρα. Η αγάπη της για την πολιτιστική μας κληρονομία ερχόταν σε πλήρη αρμονία με έναν παράδοξα κομψό τρόπο, που αφορούσε το διαχρονικό στυλ, όχι τις εφήμερες προσταγές της μόδας. Η καρδιά της ανήκε στην Κρήτη, η ζωή της όμως στο Λονδίνο, ενώ κάπου ενδιάμεσα υπήρχε η Αθήνα. "Στην Ελλάδα δεν μπορείς να εξελιχθείς σε αυτό το χώρο, δεν υπάρχουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις ακόμη. Δυστυχώς, έπρεπε να φύγω" είχε δηλώσει η Σοφία Κοκοσαλάκη σε παλιότερη συνέντευξή της. Η ζωή και το έργο της ιέρειας του Grecian Chic, βρίθει όμορφων αντιθέσεων, στις οποίες αξίζει κανείς να σταθεί για να δει τη γυναίκα πίσω από τη σχεδιάστρια.

Οι όμορφες αντιθέσεις της Σοφίας Κοκοσαλάκη

Από την Αθήνα στο Λονδίνο και σε ολόκληρο τον κόσμο

Γεννημένη το 1972 από Κρητικούς γονείς, μεγάλωσε στην Αθήνα. Αρχικά, σπούδασε φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, αλλά ποτέ δεν άσκησε το επάγγελμα. Στράφηκε γρήγορα στον χώρο της μόδας και στα 24 της αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα: Έγινε δεκτή στο Κεντρικό Κολέγιο Τεχνών και Διακόσμησης Αγίου Μαρτίνου (Central Saint Martins College of Art and Design) του Λονδίνου, απ' όπου αποφοίτησε το 1998. Εκεί, ανακάλυψε τι ακριβώς είναι αυτό που τελικά θέλει να κάνει, όταν μία καθηγήτρια την παρότρυνε να κοιτάξει μέσα της για να μοιραστεί πρώτα με τον εαυτό της και έπειτα, με το κοινό τις δικές της εικόνες. 

Παράλληλα με τις σπουδές της, συνεργάστηκε με το ελληνικό περιοδικό Γυναίκα. Το 1999, παρουσίασε την πρώτη της συλλογή για άντρες και γυναίκες και τρία χρόνια αργότερα, τιμήθηκε με το βραβείο του περιοδικού ELLE. Από τις πιο σημαντικές στιγμές της, ήταν η ανάθεση του σχεδιασμού των κοστουμιών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Μάλιστα, το εντυπωσιακό φόρεμα της Ισλανδής τραγουδίστριας Björk έφερε κι αυτό την υπογραφή της.

Την ίδια χρονιά, κέρδισε το βραβείο Σχεδιαστή της Νέας Γενιάς "New Generation Designer award", με τα ρούχα της να φιγουράρουν πλέον στις σελίδες των σημαντικότερων περιοδικών μόδας όπως το Harper’s Bazaar, μεταξύ άλλων. Η δημιουργία τους δικού της οίκου δεν ήταν πλέον όνειρο, αλλά "μία παλαβή πραγματικότητα", όπως χαρακτηριστικά είχε αναφέρει.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sophia Kokosalaki (@sophiakokosalaki) on

Τι ήταν αυτό που έκανε τα ρούχα της τόσο ξεχωριστά; Τα χειροποίητα στοιχεία -τα υψηλής ποιότητας υφάσματα και δέρματα, που ράβονταν στο χέρι- σε συνδυασμό με το αρχαιοελληνικό στυλ και το urban chic style, που την ανέδειξαν σε ιέρεια του Grecian Chic Style· στην αναβίωση του αρχαιοελληνικού τρόπου ντυσίματος στον παγκόσμιο χάρτη της μόδας με τα ανεπανάληπτα ντραπέ φορέματα να γίνονται το σήμα κατατεθέν της και must have κομμάτι χολιγουντιανών σταρ, από την Cameron Diaz μέχρι την Gwyneth Paltrow. 

ΣΟΦΙΑ ΚΟΚΟΣΑΛΑΚΗ

Πάντα σε κίνηση, η Σοφία Κοκοσαλάκη δεν επαναπαύθηκε ποτέ στα του οίκου της. Δοκιμάστηκε σε διάφορα και διαφορετικά πρότζεκτ, που δεν ήταν αμιγώς συνυφασμένα με την προσωπική της ματιά στη μόδα, όπως οι συλλεκτικές συλλογές της Diesel, Diesel Black Gold και η αναβίωση του ιστορικού γαλλικού οίκου Vionnet. Δύο συνεργασίες που την έμαθαν να είναι ευέλικτη, προσαρμοστική και leader. Να ενθαρρύνει και να καθοδηγεί την ομάδα της, χωρίς να γίνεται bitch ή drama queen.

Από το prêt-à-porter στο κόσμημα και στην αληθινή ζωή

Τα τελευταία χρόνια, ύστερα από δώδεκα χρόνια επιδείξεων μόδας, η Σοφία Κοκοσαλάκη είχε αφήσει πίσω της την παραγωγή του prêt-à-porter οίκου της -σχεδίαζε ρούχα κατά παραγγελία-, ήταν σύμβουλος σε εταιρείες ένδυσης και είχε στρέψει την προσοχή της στα κοσμήματα, που σχεδιάζονταν από εκείνη και κατασκευάζονταν αποκλειστικά σε τεχνίτες στην Αθήνα. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sophia Kokosalaki (@sophiakokosalaki) on

Κυρίως όμως στο να ζήσει τη ζωή της, να γίνει μητέρα και να επανασυνδεθεί με τους πραγματικούς της φίλους, που δεν είχαν καμία σχέση με τον χώρο της μόδας, αλλά και με τις αναμνήσεις της. Κάθε Αύγουστο, φορούσε τις κρητικές της μπότες και επισκεπτόταν τη γενέτειρα των γονιών της. Το άγριο τοπίο πάντα τη σαγήνευε, όχι όμως και η μαγκιά που βάφτιζαν λεβεντιά οι συμπατριώτες της. 

Στο νησί είχε αναπτύξει και φιλανθρωπική δράση, κυκλοφορώντας πρόσφατα μια συλλογή βραχιολιών σε συνεργασία με τα ΕΛΤΑ, τα έσοδα της οποίας διατέθηκαν για την αγορά εξοπλισμού για παιδιατρικές μονάδες του νοσοκομείου Ρεθύμνου. 

"Έχω μία φαντασίωση", είχε δηλώσει σε συνέντευξή της στην Καθημερινή. "Μετά τα 89 μου θα πάω να μείνω στην Κρήτη. Όχι πριν όμως, γιατί θέλω να βρίσκομαι στο γίγνεσθαι". Δυστυχώς, δεν πρόλαβε να την πραγματοποιήσει. Έφυγε πολύ νωρίς. Μόλις στα 46 της χρόνια νικημένη από τον καρκίνο.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Tο 'Old Money Style' επανήλθε δριμύτερο. Αλλά γιατί;

Η Gen Z έχει εστιάσει το ενδιαφέρον της στον πλούσιο τρόπο ντυσίματος και ιδού οι λόγοι.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Ζηλέψαμε το πανάκριβο -και απλησίαστο- ρολόι του Pep Guardiola

Εκτός από σπάνιο, στοιχίζει 1,26 εκατ. ευρώ. Κατάλαβες τώρα γιατί το λέμε απλησίαστο;

Γραφει Γιαννης Σπανος

Ο Αντώνης Τσαπατάκης βρήκε τα must have items της άνοιξης

Ο Παραολυμπιονίκης και Παγκόσμιος Πρωταθλητής Κολύμβησης εντόπισε στη The Bostonians όλα όσα χρειάζεται η ανοιξιάτικη γκαρνταρόμπα σου.

Το νέο Superocean Automatic 44 της Breitling είναι εμπνευσμένο από το ελληνικό καλοκαίρι

Πρόκειται για το απόλυτο ρολόι για το νερό που συνδυάζει απόδοση και στυλ και έχει πρωταγωνιστή στη διαφημιστική του καμπάνια τον Σωτήρη Κοντιζά.

Η Salomon παρουσιάζει τη νέα σειρά προϊόντων πεζοπορίας για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2024

"Δεν χρειάζεται να διαλέξετε μεταξύ του να είστε κατάλληλα ντυμένοι για την ύπαιθρο και του να είστε κομψοί", υπογραμμίζει ο Pete Cameron, Διευθυντής Μάρκετινγκ Προϊόντων της Salomon Outdoor.