Πώς οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποκτούν δεύτερη ζωή

Πώς οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αποκτήσουν δεύτερη ζωή -ίσως και στο σπίτι σου- και δεν θα καταλήξουν σε κάποια χωματερή.

Γράφει: TopGear 24 Ιουνίου 2022

Ένα από τα πολλά διαδικτυακά επιχειρήματα κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινείται περίπου σε αυτό το μήκος κύματος: οι μπαταρίες που τροφοδοτούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι άχρηστες μετά από μερικά χρόνια και θα καταλήξουν όλες σε χωματερές. Και, όπως τόσα πολλά πράγματα στο διαδίκτυο, πρόκειται για απόλυτη ανοησία. Στην πραγματικότητα είναι διπλή ανοησία, διότι α) οι μπαταρίες διαρκούν πολύ περισσότερο από όσο θα παραδεχτούν ποτέ οι "εγώ-ξέρω-προς-τους-πελάτες" και β) τόσο μεγάλες και ισχυρές μπαταρίες θα βρίσκουν πάντα κάποιο άλλο ρόλο για να είναι χρήσιμες.

Θεμελιώδης πλάνη: οι μπαταρίες είναι άχρηστες μετά από μερικά χρόνια

Η Geotab μέτρησε την υγεία της μπαταρίας (δηλαδή την ικανότητα να κρατάει τη φόρτιση) περίπου 6.300 ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και διαπίστωσε ότι σε αυτά τα 6.300 αυτοκίνητα - 21 διαφορετικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των BMW i3, Nissan Leaf και Tesla Model S - η μέση χωρητικότητα της μπαταρίας μετά από πέντε χρόνια εξακολουθούσε να είναι 89,9% της χωρητικότητας του νέου αυτοκινήτου. Και αυτός είναι ο μέσος όρος, ο οποίος περιλαμβάνει τα πρώιμα EV που δεν είχαν το επίπεδο ψύξης της μπαταρίας που συναντάται στα νεότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και των οποίων οι μπαταρίες υποβαθμίζονταν ταχύτερα ως αποτέλεσμα ελλιπούς ψύξης.

Μια απλούστερη ανταπάντηση (ή μεθοδολογία για την εμπλοκή του φαινομένου peak backfire, ανάλογα με το ακροατήριό σας) είναι η εγγύηση τις μπαταρίες. Βέβαια, αυτές διαφέρουν από χώρα σε χώρα και, κυρίως, από εταιρία σε εταιρία, αλλά η τάση μεταξύ των Tesla, Hyundai, Porsche, Nissan, Mercedes, Audi, Polestar είναι να προσφέρουν οκταετή εγγύηση για την μπαταρία. Αναμφίβολα θα υπάρχουν κάθε είδους επιφυλάξεις και νομικές διατυπώσεις σε αυτές τις εγγυήσεις. Αλλά για παίκτες μεγάλους όσο αυτοί, που έχουν ποντάρει τόσο πολύ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το να καλύψουν ένα εξάρτημα που αποτελεί περίπου το ένα τρίτο του κόστους ενός νέου αυτοκινήτου, δεν χρειάζεται να είναι ο ίδιος ο Ευκλείδης για να αντιληφθεί κανείς το εκθετικό κόστος. Ενδεικτικά, η Tesla εγγυάται τουλάχιστον 70% χωρητικότητα μετά από οκτώ χρόνια, ή θα αντικαταστήσει την μπαταρία με μια που μπορεί να κρατήσει περισσότερο.

Ωστόσο, για λόγους επιχειρηματολογίας -γιατί, τι είναι το διαδίκτυο χωρίς επιχειρηματολογία- ας πάρουμε μια εξαιρετικά απαισιόδοξη άποψη για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου και ας υποθέσουμε ότι μετά από 10 χρόνια απομένει μόλις το 50% της αρχικής χωρητικότητας, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα προσφυγής σε κανενός είδους εγγύηση.

Η συνέχεια στο TopGear

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Ο Γιάννης Στάνκογλου δεν έχει πια απωθημένα

Ο ηθοποιός, φέτος γιόρτασε τα 50 του και το δώρο που έκανε στον εαυτό του ήταν να του προσφέρει ένα μικρό διάλειμμα από το θέατρο.

Μία σπάνια φωτογραφία του Παναγιώτη Φασούλα με την οικογένειά του

Ο παλαίμαχος μπασκετμπολίστας σε ένα σπάνιο στιγμιότυπο με τη σύζυγό του και την κόρη τους.

H ηλεκτρική Formula E είναι και επισήμως ταχύτερη από την F1

Το πιο σημαντικό είναι ότι το αυτοκίνητο θα κάνει πλέον χρήση του μπροστινού συστήματος κίνησης.

Γραφει TopGear

Τρία θρεπτικά συστατικά που κάνουν το σπέρμα ισχυρότερο

Όπως όλα δείχνουν, η κακή διατροφή μπορεί να επηρεάσει την ποιότητά του.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Τι δεν πρέπει να googlάρεις για το καλό σου

Για παράδειμα, δεν είναι πολύ καλή ιδέα να ψάχνεις πώς μπορείς να ξεφορτωθείς ένα πτώμα.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Από ό,τι φαίνεται, το 'κλειδί' για να χάσουμε λίπος βρίσκεται στο μυαλό μας

Δεν έχει νόημα να ξεκινήσεις την προσπάθεια, αν δεν έχεις τη σωστή νοοτροπία.

Γραφει Γιαννης Σπανος