Το Instagram στον αγώνα κατά των φυλετικών διακρίσεων

"Εγγυόμαστε πως οι φωνές των Μαύρων θα ακουστούν" αναφέρει στο blog της εταιρείας ο CEO Adam Mossery.

To Instagram αποτελεί εδώ και αρκετά χρόνια θυγατρική, επί της ουσίας, εταιρεία του Facebook. Το τελευταίο, όπως και ο ιδρυτής του Mark Zuckerberg, έχουν κατηγορηθεί κατά καιρούς -καθόλου άδικα να σημειώσουμε- για τακτικές ίσων αποστάσεων από τις κοινωνικές ομάδες που πλήττονται αλλά και για σκάνδαλα που επηρέασαν άμεσα την πολιτική ζωή των ΗΠΑ (βλέπε Cambridge Analytica). Όπως ήταν φυσικό, το Instagram, ένα μέσο που αντίστοιχα έχει κατηγορηθεί πέρα από τις ατασθαλίες της "μαμάς εταιρείας" για περιβάλλον που ευνοεί το bullying και τον ναρκισσισμό, φαίνεται να αλλάζει τακτική.

"Εγγυόμαστε πως οι φωνές των Μαύρων θα ακουστούν" αναφέρει χαρακτηριστικά στο blog της εταιρείας, ο CEO Adam Mossery, για να συνεχίσει: "Τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε γίνει μάρτυρες ενός κινήματος που αναπτύσσεται σε ολόκληρο τον κόσμο. Όταν αυτά τα σημαντικά ζητήματα άγγιξαν την πλατφόρμα μας, είδαμε τις κοινότητες να κινητοποιούνται και εντός του Instagram, απαιτώντας κοινωνική δικαιοσύνη και αλληλεγγύη για να στηρίξουν τους Μαύρους, τις φωνές τους και να ενημερώσουν την κοινωνία για τα ζητήματα ισότητας που αντιμετωπίζουν οι Αφροαμερικανοί".

Πώς όμως θα γίνει αυτό; Ο Mossery τόνισε ότι πολλές φορές η τεχνολογία αντιγράφει (λανθασμένες) νόρμες που ισχύουν στις κοινωνίες που, κακά τα ψέματα, περιέχουν τόσο κοινωνικές διακρίσεις στις δομές τους όσο και ρατσισμό. "Πρέπει να ρίξουμε μία πιο προσεκτική ματιά στους βασικούς μηχανισμούς μας, έτσι ώστε να αποτρέψουμε τις διακρίσεις στις αποφάσεις που θα λαμβάνουν". Ίσως όλα αυτά να ακούγονται κάπως "υπερφυσικά", είναι όμως γνωστό πως ο αλγόριθμος των social media διαβάζει πια πολύ καλά τόσο τις συνήθειες όσο και τις προτιμήσεις μας – οι οποίες αντίστοιχα, πολύ συχνά, αποτελούν προϊόντα μίας κοινωνίας που δεν έχει εξαλείψει τις κοινωνικές και φυλετικές διακρίσεις.

"Στόχος μας είναι να κάνουμε το Instagram ένα μέρος όπου όλοι νιώθουν ασφαλείς, όλοι νιώθουν υποστήριξη και όλοι νιώθουν ότι έχουν το δικαίωμα να εκφράσουν τις απόψεις τους. Ελπίζω ότι η δουλειά που θα γίνει από εμάς να μας φέρει πιο κοντά στην πραγματοποίηση αυτού του στόχου" δήλωσε ο Mossery ενώ προσδιόρισε τους επόμενους μήνες ως τον χρόνο που θα χρειαστεί για να πραγματοποιηθούν αυτές οι αλλαγές που εξήγγειλε στο Instagram. Μήπως σε λίγο καιρό θα λειτουργούμε το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο με έναν αλγόριθμο ικανό να μην πέφτει σε ολισθηρά σφάλματα διακρίσεων; Είναι πολύ πιθανό. Όσο για το κατά πόσο η στάση του Instagram είναι ειλικρινής ή όχι, σε κάθε περίπτωση το ερώτημα δεν είναι πρωτεύουν. Το πιο σημαντικό είναι να γίνουν επιτέλους αλλαγές για έναν πιο δίκαιο -έστω στα social media- κόσμο.


φωτογραφία © Unsplash

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Πού και σε ποια ακίνητα επενδύουν οι εκατομμυριούχοι στη χώρα μας

Οι ξένοι επενδυτές καθώς και οι Έλληνες ομογενείς που αναζητούν κατοικίες στην Ελλάδα προέρχονται συνήθως από Ευρωπαϊκές χώρες.

Ένας οδηγός για να σχεδιάσεις το πασχαλινό σου ταξίδι στην Ελλάδα

Οι προορισμοί σε βουνό, θάλασσα αλλά και τις πόλεις γιορτάζουν το φετινό Μαγιάτικο Πάσχα τελετουργικά και τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια έχουν ετοιμάσει ξεχωριστά πακέτα, προσφορές και μενού.

Η ιστορία της Lamborghini

Μία ημέρα σαν τη σημερινή, το 1916, ερχόταν στη ζωή ο Ferruccio Lamborghini. Και αυτή είναι η ιστορία του εμβληματικού brand που δημιούργησε.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Τι είναι η δίαιτα BRAT και γιατί αξίζει μία ευκαιρία

Πώς θα ακολουθήσεις τη δίαιτα που θα ηρεμήσει τον οργανισμό σου από τη διάρροια και τους εμετούς.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Τα χόμπι που δείχνουν ότι είμαστε εξυπνότεροι από το μέσο όρο

Η επιστήμη μίλησε: Είμαστε ευφυέστεροι από τους υπόλοιπους ανάλογα με το πώς περνάμε τον ελεύθερό μας χρόνο.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

H τεχνητή νοημοσύνη βοηθά την Amazon να γλιτώσει 500.000 τόνους συσκευασίας

O κολοσσός του λιανεμπορίου εγκαινίασε το 2019 το δικό της μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης προκειμένου να μειώσει τα απορρίμματα συσκευασίας