Μια φορά κι έναν καιρό, η πυγμαχία ήταν για μαχητές, όχι για influencers

Αληθινοί αθλητές θυσιάζουν τη φήμη τους στον βωμό του χρήματος και influencers το παίζουν πυγμάχοι.

Κάποτε, η πυγμαχία ήταν χώρος των αθλητών, ένα πεδίο μάχης, στο οποίο συγκρούονταν για τη δόξα. Σήμερα, έχει μετατραπεί σε τσίρκο των μέσων ενημέρωσης, με τους YouTubers και τις αναμετρήσεις που θυμίζουν παρωδία να βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Η γοητεία των αγώνων έχει μακρά ιστορία, ξεκινώντας από τον Muhammad Ali εναντίον του Antonio Inoki τη δεκαετία του '70, τότε που ο Bruce Lee ήταν θεός και οι οπαδοί αναλογίζονταν πώς θα ήταν οι μάχες μεταξύ διαφορετικών στυλ. Ωστόσο, ο αγώνας του Ali με τον Inoki εξελίχθηκε σε ένα παράξενο θέαμα, για το οποίο αργότερα μετάνιωσε, παρά το οικονομικό όφελος.

Επί δεκαετίες, αυτή η φαντασίωση ζούσε μόνο σε εικονικούς κόσμους, τροφοδοτούμενη από βιντεοπαιχνίδια όπως το Street Fighter, το Mortal Kombat και το Tekken, παράλληλα με ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές που πυροδοτούσαν την περιέργεια για συγκρούσεις μεταξύ πυγμάχων, καρατέκα, παλαιστών και άλλων.

Η άνοδος του MMA

Η άνοδος του ΜΜΑ, ιδίως του UFC υπό τον Dana White, άνοιξε τον δρόμο για αυτές τις μάχες. Η ΜΜΑ και η πυγμαχία διαφέρουν τεχνικά και σημασιολογικά, αλλά έχουν κοινά σημεία. Το 2017, τα πάντα άλλαξαν όταν έμπειρα άτομα, όπως ο Floyd Mayweather και ο Conor McGregor οργάνωσαν έναν αγώνα πυγμαχίας. Η λεκτική τους αντιπαράθεση μετατράπηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο, με τα νούμερα και τα κέρδη των Pay-Per-View (PPV) να ξεπερνούν εκείνα των αγώνων παγκόσμιας κλάσης.

Οι Jake και Logan Paul, KSI, Joe Weller, influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαισθάνθηκαν την ευκαιρία. Ο πλούτος και η αναγνωρισιμότητά τους τους προσέδωσε κύρος μεταξύ των οπαδών τους, τοποθετώντας τους ως αξιόπιστους σχολιαστές, χάρη στα podcast τους. Έγιναν το νέο αμερικανικό όνειρο, μετατρέποντας το ιδεώδες του αυτοδημιούργητου ανθρώπου σε προσομοίωση παντογνωσίας.

Η μάχη των influencers

Ο KSI και ο Logan Paul, αμφότεροι YouTubers, άλλαξαν επίπεδο και από τις απλές ψηφιακές διαφωνίες μεταξύ τους έφτασαν σε έναν πραγματικό αγώνα στο ρινγκ, αποσπώντας τεράστια νούμερα τηλεθέασης, αλλά και κέρδη. Ακόμη και πραγματικοί μαχητές προσχώρησαν στην τάση αυτή. Ο Floyd Mayweather πάλεψε με τον Logan Paul με θεατρινισμούς σε έναν θλιβερό αγώνα.

Το κυνήγι αυτών των αγώνων αγγίζει τη φιλοδοξία της επίτευξης μιας αφηγηματικής φαντασίωσης. Ακόμα και τεχνολογικοί γίγαντες όπως ο Elon Musk και ο Mark Zuckerberg σκέφτηκαν να διοργανώσουν έναν αγώνα μεταξύ τους. Όλα έχουν να κάνουν με την πεποίθηση ότι κάποιος μπορεί να μάθει να κάνει τα πάντα, αν το βάλει στο μυαλό του. Ο Mike Tyson και ο Roy Jones Jr., πρώην θρύλοι της πυγμαχίας, αγκάλιασαν αυτή την τάση για φιλανθρωπικούς σκοπούς.

H λεπτή ισορροπία ανάμεσα στη φήμη και στα χρήματα

Για τους εν ενεργεία πυγμάχους, είναι μια επιλογή μεταξύ της γοητείας του χρήματος και του κινδύνου να αμαυρώσουν τη φήμη τους. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής βαρέων βαρών Tyson Fury υπέστη σημαντικό πλήγμα εναντίον του Francis Ngannou, πρώην μαχητή του UFC. Δεν επρόκειτο για μια σκηνοθετημένη επίδειξη- ο Ngannou είχε έρθει για να κερδίσει.

Λίγες ώρες αργότερα, ο Devin Haney, πρωταθλητής Super Lightweight, προκάλεσε τον Sean O'Malley, πρωταθλητή Bantamweight από το UFC, σε αγώνα. Το κοινό λατρεύει την αφηγηματική φαντασία, με ένα αουτσάιντερ να φέρνει στον νου τις επικές ιστορίες του Rocky Balboa. Στους αντιπάλους αυτών των influencers περιλαμβάνονται μαχητές ΜΜΑ, κομμένοι και ραμμένοι στα μέτρα τους -όπως οι Anderson Silva, Ben Askren, Nate Diaz, Tyron Woodley- οι οποίοι πληρώνονται για να παίξουν έναν ρόλο.

Ο Tommy Fury, αδελφός του Tyson Fury, εισέβαλε κι αυτός, δημιουργώντας νούμερα που η πραγματική πυγμαχία δεν μπορεί πλέον να εγγυηθεί. Ο αντίκτυπος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον πιο κρίσιμος από ποτέ για έναν πυγμάχο, επηρεάζοντας τις αποφάσεις των κριτών. Ωστόσο, συχνά έρχεται ο απολογισμός, με τους πυγμάχους να χάνουν από τους ερασιτέχνες αντιπάλους τους.

Αθλητές εναντίον influencers

Στον πραγματικό κόσμο της πυγμαχίας, τα ψέματα αποκαλύπτονται και τα χτυπήματα είναι αληθινά. Μόνο ο Paul ή ο KSI μπορούν να χάσουν και ταυτόχρονα να κερδίσουν, γνωρίζοντας ότι έχουν ήδη εξασφαλίσει προνομιακή μεταχείριση.

Θα έρθει το τέλος αυτής της τάσης; Σίγουρα, μόλις εμφανιστεί μια νέα τάση, που θα υπόσχεται εκατομμύρια σε ατάλαντους πρωτοεμφανιζόμενους. Η πυγμαχία μπορεί να προσελκύσει περισσότερους οπαδούς μέσω των influencers, αλλά η προσέγγιση αυτή ηττάται αφελώς από την αστάθεια του ψηφιακού κοινού.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr