Η ιστορία πίσω από το διάσημο logo των Beatles

Βρισκόταν πάντοτε στα ντραμς του Ringo Starr, πέρασε όμως από πολλές περιπέτειες.

Γράφει: Αργύρης Κούρσαλης 29 Οκτωβρίου 2018

Θεωρούμε αρκετά πράγματα δεδομένα χωρίς να σκεφτόμαστε πώς έφτασαν μέχρι εδώ. Έχουμε την αίσθηση ότι πάντα βρίσκονταν στη θέση τους. Ένα παράδειγμα; Το logo των Beatles. Όλοι το έχουμε δει, όλοι το γνωρίζουμε, όλοι το αναγνωρίζουμε. Βρίσκεται σε εκατομμύρια μπλουζάκια, αφίσες και τοίχους μέχρι σήμερα. Πότε και κυρίως με ποιον τρόπο ξεκίνησε την πορεία του;

Κι όμως αυτό το τόσο διάσημο σχέδιο έχει περάσει από αρκετές εκδοχές. Καταρχάς το πρώτο logo -που έχει πολλές διαφορές από αυτό που ξέρουμε- χρησιμοποιήθηκε από την μπάντα για μονάχα τρεις με τέσσερις μήνες.

Η ιστορία πίσω από το διάσημο logo των Beatles
Το πρώτο logo των Beatles έζησε μόλις για τέσσερις μήνες.

Θα το αντικαθιστούσε το εμβληματικό λογότυπο που γνωρίζουμε με αφορμή την αγορά ενός ντραμς σετ από τον Ringo Starr. Ένα άλλο logo όμως, αυτό της εταιρείας Ludwig, βρισκόταν χαραγμένο πάνω στο δέρμα των ντραμς. Χωρίς να είναι σίγουρο αν πρόκειται για εμπορική συμφωνία ή όχι, αυτό θα παρέμενε στο πάνω μέρος για να βρεθεί στο κάτω μέρος του σετ το νέο, ανανεωμένο λογότυπο των Beatles σε πολύ μεγαλύτερο σχήμα αυτήν την φορά. Το γράμμα "B” ξεπερνούσε εμφανώς τα υπόλοιπα σε μέγεθος ενώ το "T” θα έκανε μία γραφιστική ατασθαλία που θα έγραφε ιστορία.

The Beatles λόγκο

Το 1963, την εποχή που ετοιμάζονταν να κατακτήσουν τον κόσμο, ο θρύλος θέλει τον ντράμερ του συγκροτήματος να κουβαλά το συγκεκριμένο ντραμς σετ σε περισσότερα από 200 live και περίπου 180 ηχογραφήσεις σε στούντιο. Το έμβλημα της μπάντας θα συμμετείχε εκείνη τη χρονιά στην ηχογράφηση τριών τεράστιων επιτυχιών: Can't Buy Me Love, She Loves You και I Want To Hold Your Hand.

Έπειτα από έναν χρόνο, το logo θα άλλαξε πάλι -έστω και ανεπαίσθητα- καθώς ο Ringo Starr θα αγόραζε καινούργια ντραμς. Η νέα του εμφάνιση θα έκανε πρεμιέρα στο show του Ed Sullivan ενώ ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός πως ήταν πάντα ζωγραφισμένο με το χέρι. Κάτι που σημαίνει, λίγο ως πολύ, ότι όντας χειροποίητο έχει περάσει από δεκάδες διαφορετικές εκδοχές, μιας και το ανθρώπινο χέρι ποτέ δεν μπορεί να δημιουργήσει ποτέ ένα πανομοιότυπο αντίγραφο.

Το βίντεο που βρίσκεται ακριβώς πάνω από αυτές τις γραμμές, εξηγεί με τον καλύτερο τρόπο την ιστορία του εμβληματικού λογότυπου που, τελικά, πέρασε πολύ περισσότερες περιπέτειες από όσες νομίζουμε. Ήξερες ότι το logo δεν έχει βρεθεί ποτέ σε κανένα εξώφυλλο του συγκροτήματος;

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Μουσική

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Μερικά ενδιαφέροντα trivia για τον Lou Reed

Πέντε χρόνια πριν, σαν σήμερα, ο σπουδαίος Αμερικανός singer-songwriter βόλταρε για τελευταία φορά στην άγρια πλευρά.

Μία πρώτη γεύση από τη συλλογή NOT the Last Drive

Οι Hume Assine αναμορφώνουν το Have Mercy, λίγες μέρες πριν κυκλοφορήσει το άλμπουμ με τις διασκευές στα τραγούδια της θρυλικής μπάντας.