Δύσκολοι καιροί για συνδρομητική τηλεόραση

Εμφανή τα σημάδια επιβράδυνσης της ανάπτυξης, λόγω του έντονου φαινομένου της πειρατείας και των πιέσεων στο οικογενειακό εισόδημα.

Γράφει: Esquire Editors 13 Νοεμβρίου 2022

Ένταση του ανταγωνισμού, αλλά συνάμα ένταση των αβεβαιοτήτων χαρακτηρίζει την εγχώρια αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης. Από τη μία πλευρά, η πληθώρα των επιλογών, ήτοι Disney+, Netflix, Amazon Prime, Apple TV, ANT1+, Cosmote TV, NOVA-WIND (EON) και Vodafone TV έχουν επιδοθεί –ανά περιπτώσεις– στην παροχή ελκυστικών προγραμμάτων και προσφορών.

Από την άλλη πλευρά, η κλιμάκωση του φαινομένου της πειρατείας, οι πληθωριστικές πιέσεις που συμπιέζουν το οικογενειακό εισόδημα και η επαναφορά του τέλους του 10% επιδρούν αρνητικά στην ανάπτυξη του κλάδου.   

Τα μεγέθη της ελληνικής αγοράς      

Ακριβής υπολογισμός για το μέγεθος της ελληνικής αγοράς είναι δύσκολο να γίνει, καθώς αρκετές πλατφόρμες streaming έχουν έδρα στο εξωτερικό και δεν δημοσιεύουν στοιχεία για την Ελλάδα. 

Ανά πάροχο, ο αριθμός των συνδρομητών της Cosmote TV, στα τέλη Σεπτεμβρίου, έφτασε τους 644.000, αυξημένοι κατά 7,3% σε ετήσια βάση. 

Αντίστοιχα, η NOVA-Wind, η οποία δεν θέλησε να παράσχει στοιχεία για τη συνδρομητική βάση της, εκτιμάται από στελέχη της αγοράς ότι διαθέτει περί τους 320.000-330.000 συνδρομητές.   

Αντίστοιχα, η Vodafone υποστήριξε ότι διαθέτει περισσότερους από 150.000 συνδρομητές, με αποτέλεσμα οι 3 "μεγάλοι" των τηλεπικοινωνιών της Ελλάδας να ξεπερνούν τους 1,1 εκατ. συνδρομητές.   

Ακολούθως, οι συνδρομητές του Netflix υπολογίζονται μεταξύ 400.000-500.000, με τις υπόλοιπες πλατφόρμες να εκτιμάται ότι διαθέτουν περισσότερους από 100.000. Σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά, το Disney+ φαίνεται ότι ακολουθεί μια αξιόλογη πορεία, έχοντας εγγράψει περί τους 100.000 συνδρομητές (τον αριθμό αυτό δεν επιβεβαίωσε η Disney Ελλάδος, η οποία αρκέστηκε στο σχόλιο ότι παρουσιάζει μια "ικανοποιητική πορεία").

Τέλος, είσοδο στη συνδρομητική τηλεόραση έχει πραγματοποιήσει και ο ΑΝΤ1, μέσω του ΑΝΤ1+, ο οποίος φιλοδοξεί σε μια δυναμική διείσδυση, λόγω της αποκλειστικής μετάδοσης των αγώνων του Μουντιάλ. Εκπρόσωπος του ΑΝΤ1+, αφού πρώτα υποστήριξε, κατόπιν σχετικής ερώτησης, ότι "οι συνδρομητές σαφώς και ανέρχονται σε 5ψήφιο νούμερο", υπογράμμισε ότι "η συνδρομητική τηλεόραση έχει ισχυρές προοπτικές για τον ΑΝΤ1".       

Ανά πάροχο, η Cosmote TV συνεχίζει να επενδύει στο αθλητικό περιεχόμενο. Εάν και έχασε την Premier League που μετακόμισε, εκ νέου, στη NOVA, απέκτησε τα δικαιώματα του Ολυμπιακού. 

Πλέον, "δυνατά χαρτιά" της Cosmote TV είναι η ελληνική Super League, αφού διαθέτει τις περισσότερες ομάδες (Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός, ΑΕΚ, κ.α.), τα UEFA Champions League, Europa League και Conference League, το Ιταλικό Πρωτάθλημα, κ.ά.

Αντίστοιχα, οι NOVA-WIND και η πλατφόρμα ΕΟΝ (NOVA-WIND βρίσκονται σε στάδιο συγχώνευσης, υπό την "ομπρέλα" της United Group), διαθέτουν την Premier League, την Euroleague, το Ισπανικό, Γερμανικό και Γαλλικό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου, κ.ά.

Μάλιστα, μεταξύ Cosmote TV και NOVA αναμένεται μεγάλη "μάχη" για την ανανέωση των δικαιωμάτων της Euroleague και του Champions League.   

Από την πλευρά της, η Vodafone δεν διαθέτει αθλητικό περιεχόμενο, αλλά επενδύει στο περιεχόμενο γενικής ψυχαγωγίας, ανακοινώνοντας σχετικά πρόσφατα αποκλειστική συνεργασία με το DISNEY+ και, όπως όλα δείχνουν, με το HBO Max από το 2023. 

Τέλος, ο ΑΝΤ1+ διαθέτει τα αποκλειστικά δικαιώματα του Μουντιάλ του Κατάρ, το οποίο θα διεξαχθεί σε λίγες ημέρες. Το σύνολο των 64 αγώνων, από το εναρκτήριο παιχνίδι, στις 20 Νοεμβρίου έως τον τελικό στις 18 Δεκεμβρίου, θα προβληθεί από το ειδικό θεματικό κανάλι FIFA World Cup του ΑΝΤ1+, ενώ 32 αγώνες θα μεταδοθούν από την ελεύθερη συχνότητα του ΑΝΤ1. 

Σχετικά με τα εμπορικά πακέτα, οι πλατφόρμες που έχουν αθλητικό περιεχόμενο έχουν πιο ακριβή μηνιαία συνδρομή (Cosmote TV και NOVA). Αντίστοιχα, οι άλλες πλατφόρμες έχουν μεγαλύτερη ευελιξία. Από την άλλη πλευρά, ισχυρό πλεονέκτημα των COSMOTE, Vodafone και NOVA-Wind αποτελούν οι συνδυαστικές υπηρεσίες / πακέτα σταθερής, κινητής και τηλεόρασης.   

Η σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη και η πειρατεία 

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ερευνών Omdia Technology, οι συνδέσεις των συνδρομητικών πλατφορμών στην Ελλάδα (Cosmote TV, Nova, Vodafone TV, αλλά και των ξένων πλατφορμών, όπως Netflix) και χωρίς να υπολογίζεται ο διαμοιρασμός τους (μοναδικοί χρήστες) προβλέπεται ότι θα διαμορφωθούν φέτος στα 1,786 εκατ., επιτυγχάνοντας διείσδυση 42%.

Αντίστοιχα, το 2021, η ελληνική αγορά υπολογίζεται ότι έκλεισε με 1,683 εκατ. συνδέσεις, επιτυγχάνοντας διείσδυση 39,7% και το 2020 με 1,570 εκατ. συνδέσεις, επιτυγχάνοντας διείσδυση 37,1%.

Εξαιρετικά διαδεδομένη είναι η χρήση συνδρομητικών πλατφορμών (πολλοί συνδρομητές είναι συνδεδεμένοι με περισσότερες από μία πλατφόρμες) σε χώρες, όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Γαλλία και η Γερμανία.

Στη γειτονική Ιταλία, η Omdia Technology εκτιμά ότι η διείσδυση θα ανέλθει φέτος στο 79,2%, στην Τσεχία στο 74,5%, στη Βουλγαρία στο 85,1% και στην Κροατία στο 83,4%. 

Σε κάθε περίπτωση, μεγάλη "απειλή", ίσως η μεγαλύτερη, για τη συνδρομητική τηλεόραση αποτελεί η πειρατεία, με νεότερες εκτιμήσεις να την τοποθετούν στους 600.000 συνδρομητές στην Ελλάδα.

Από: Capital.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Μερικές συναρπαστικές θεωρίες για το τέλος του Shōgun

Δεν ξέρουμε ακόμη τι θα δούμε στο τελευταίο επεισόδιο, αλλά κάποιοι fans μοιράστηκαν μερικές ευφάνταστες ιδέες.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Τώρα και αστροναύτης ο Ryan Gosling

Μετά τον Ken στο Barbie της Greta Gerwig, υποδύεται έναν αστροναύτη για την ταινία Project Hail Mary που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Andrew Weir που κυκλοφόρησε το 2021.