Το εντυπωσιακό ημερομίσθιο των Ελλήνων εφοπλιστών

Αναλυτικά οι απολαβές των εφοπλιστών που δραστηριοποιούνται στην αγορά των containerships.

Γράφει: Esquire Editors 29 Ιουνίου 2021

Μέχρι και 85.000 δολάρια την ημέρα (περίπου 71.000 ευρώ) κερδίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην αγορά των containerships, εκμεταλλευόμενοι το άνευ προηγουμένου "πάρτι" στον κλάδο.

Όπως λέει στο Capital.gr ο αναλυτής της ναυλομεσιτικής Braemar ACM Shipbroking, Jonathan Roach, "η αγορά κινείται με ταχύ ρυθμό σε πολύ υψηλά επίπεδα. Ενδεικτικά, τα ναύλα έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο περίπου 65% από την 1η Απριλίου μέχρι σήμερα".

Σύμφωνα με τον κ. Roach, οι πολυετείς ναυλώσεις είναι η νέα νόρμα στην αγορά. "Πριν από την πανδημία, στην αγορά καταγράφονταν ευέλικτες συμφωνίες με διάρκεια μικρότερη των 12 μηνών. Αυτή η κατάσταση έχει αλλάξει εξ ολοκλήρου και πλέον κλείνουν με μεγάλη συχνότητα ναυλώσεις τριών και τεσσάρων ετών" σχολιάζει.

Τα deals των Ελλήνων

Σημαντικό μερίδιο στην αγορά κατέχουν οι Έλληνες εφοπλιστές. Με βάση τους υπολογισμούς του κ. Roach, οι συμφωνίες των εταιρειών ελληνικών συμφερόντων αντιστοιχούν περίπου στο 20-25% των ναυλώσεων που "κλειδώνουν" κάθε τρίμηνο. Φυσικά αυτό το ποσοστό μπορεί να αλλάξει, ανάλογα με το πόσα πλοία τίθενται διαθέσιμα προς ναύλωση.

H Braemar μοιράστηκε με το Capital.gr τη λίστα των Ελλήνων και Κύπριων πλοιοκτητών, οι οποίοι κέρδισαν νέες ναυλώσεις ή επεκτάσεις συμφωνιών που έληξαν κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους (στοιχεία κατά προσέγγιση).

Συνολικά καταγράφηκαν 89 συμφωνίες μέσης διάρκειας 26,4 μηνών για πλοία μέσης χωρητικότητας 4.336 TEUs. Τα ναύλα ανήλθαν κατά μέσο όρο στα 28.900 δολάρια ημερησίως.

Τα μεγαλύτερα κέρδη φαίνεται πως αποκόμισε η Cyprus Sea Lines, συμφερόντων του Ανδρέα Χατζηγιάννη. Ειδικότερα, ολοκλήρωσε δύο ναυλώσεις για πλοία μέσης χωρητικότητας 5.060 TEUs, κερδίζοντας κατά μέσο όρο 85.000 δολάρια την ημέρα. Η μέση περίοδος των ναυλώσεων είναι 2,6 μήνες.

Σχεδόν 50.000 δολάρια την ημέρα (49.400) κατά μέσο όρο εξασφάλισε η Dioryx Maritime του Δημήτρη Παπαδημητρίου σε πέντε ναυλώσεις διάρκειας άνω των τριών ετών (36,2 μήνες) για πλοία μέσης χωρητικότητας 4.314 TEUs.

Ακολουθεί η Navios Maritime της Αγγελικής Φράγκου, η οποία κερδίζει 41.275 δολάρια ημερησίως κατά μέσο όρο για οκτώ ναυλώσεις πλοίων μέσης χωρητικότητας 3.848 TEUs. Η μέση διάρκεια των συμφωνιών είναι 26,4 μήνες.

Πάνω από 40.000 δολάρια την ημέρα (41.208) κερδίζει η Danaos Shipping του Γιάννη Κούστα για 12 ναυλώσεις μέσης διάρκειας 39,2 μηνών. Η εταιρεία ναύλωσε πλοία μέσης χωρητικότητας 5.067 TEUs.

Κέρδη της τάξης των 32.500 δολαρίων την ημέρα κατά μέσο όρο σημειώνει η Cape Shipping της Ευγενίας Aνδριανοπούλου για τρεις ναυλώσεις, μέσης διάρκειας 30 μηνών. Πρόκειται για πλοία μέσης χωρητικότητας 3.943 TEUs.

Στη συνέχεια συναντάμε την Costamare, συμφερόντων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, με μέσα ημερήσια κέρδη 32.283 δολαρίων. Η ναυτιλιακή φέρεται να έκλεισε έξι συμφωνίες, μέσης διάρκειας 41,2 μηνών, για πλοία μέσης χωρητικότητας 4.131 TEUs.

Τέσσερις ναυλώσεις με μέσα ημερήσια κέρδη 27.883 δολαρίων κατέγραψε η Capital Ship Management του Βαγγέλη Μαρινάκη για πλοία μέσης χωρητικότητας 1.829 TEUs. Η μέση διάρκεια των συμφωνιών εκτιμάται στους 22 μήνες.

Τις περισσότερες ναυλώσεις, συνολικά 13, "κλείδωσε" η Contships Management, συμφερόντων του Νικόλα Πατέρα για πλοία μέσης χωρητικότητας 1.104 TEUs. Τα μέσα ημερήσια κέρδη ανήλθαν στα 15.308 δολάρια για μία μέση περίοδο 24,5 μηνών.

Από: Capital.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποχώρησε σε χρόνο ρεκόρ από συνέντευξη όταν ρωτήθηκε για τον Τσίπρα

Μια ζωντανή συνέντευξη στον ΣΚΑΪ μετατράπηκε σε μικρό τηλεοπτικό "θρίλερ", όταν η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποφάσισε να αποχωρήσει από το πλατό μόλις δύο λεπτά μετά την έναρξή της.

Τι αλλάζει στον ΟΠΑΠ μετά από τη συνένωσή του με την Allwyn

Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn αξίας 16 δισ. ευρώ, με ορίζοντα τη δημιουργία ενός παγκόσμιου "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.

Έφυγε από τη ζωή ο Άλκης Γιαννακάς, 'Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη'

Ο γοητευτικός αντι-ήρωας του ελληνικού σινεμά, το "ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" που έκλεψε καρδιές τη δεκαετία του ’70, δε μένει πια εδώ. Απεβίωσε στα 80 του, αφήνοντας πίσω μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά καρέ του ελληνικού κινηματογράφου.

Ο ελληνοαμερικανός επιστήμονας που πήρε το Νόμπελ Φυσικής

Η ιστορία του John M. Martinis, του φυσικού που με το έργο του άλλαξε την πορεία της κβαντικής έρευνας και συνέβαλε στη μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, φωτίζει μια κρίσιμη σελίδα της επιστήμης.

Γιατί δεν πήρε ο Donald Trump το Νόμπελ Ειρήνης 2025-ποιο πρόσωπο επιλέχθηκε

Ο Donald Trump ήταν στις υποψηφιότητες για το Νόμπελ Ειρήνης 2025 και επέμενε ότι το "αξίζει", αλλά τελικά δεν το πήρε. Ποιες είναι οι επιδόσεις, τα εμπόδια και η στάση της Επιτροπής που έκαναν τη διαφορά.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Ένοχος ο Βασίλης Μπισμπίκης-το πρόστιμο και η κατάθεσή του

Ο Βασίλης Μπισμπίκης τιμωρήθηκε με μεγάλο χρηματικό πρόστιμο για το τροχαίο - "Δεν είχα πιει, χτύπησα δύο αυτοκίνητα λόγω κακού χειρισμού", κατέθεσε.