Ξέρουμε πόσα χρήματα ξοδεύουν οι Έλληνες στην Black Friday

Τελικά πόσα χρήματα δαπανούν οι Έλληνες στην Black Friday; Μια έρευνα δίνει την απάντηση και παράλληλα μαθαίνουμε ποια προϊόντα αγοράζουν, τι ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών κάνει αγορές και ποια είναι η γνώμη τους για αυτήν την περίοδο εκπτώσεων.

Γράφει: Esquire Editors 28 Νοεμβρίου 2024

Η Black Friday πάντα είναι μια ευκαιρία για να αποκτήσουμε προϊόντα σε καλύτερες τιμές -χωρίς βέβαια αυτό να είναι απόλυτο καθώς υπάρχουν και παγίδες. Όμως ποια είναι η γνώμη των Ελλήνων για την Black Friday, πόσο συμμετέχουν σε αυτήν την περίοδο εκπτώσεων/ προσφορών, και τι προϊόντα αγοράζουν;

Σύμφωνα με έρευνα της Klarna*, η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών (86,7%) προτίθεται να πραγματοποιήσει αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων της Black Friday.

Διαβάστε Επίσης

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα τεχνολογικά προϊόντα παραμένουν η βασική προτεραιότητα για τους Έλληνες καταναλωτές, με το 38,2% να δηλώνει ότι θα επενδύσει στη συγκεκριμένη κατηγορία κατά τη φετινή Black Friday.

Ακολουθούν τα ρούχα και τα παπούτσια (33,7%), τα χριστουγεννιάτικα δώρα (22,1%), τα είδη σπιτιού (19,1%) και τα προϊόντα ομορφιάς (15,8%). Μόνο το 22,5% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει πρόθεση να κάνει αγορές κατά τη Black Friday, αλλά δεν γνώριζε τι θα ήθελε να αγοράσει. 

Πόσα χρήματα ξοδεύουν οι Έλληνες στην Black Friday

Η πλειοψηφία των καταναλωτών (29,4%) σχεδιάζει να δαπανήσει από 101-250 ευρώ, δείχνοντας μία ισορροπημένη προσέγγιση παρά τις οικονομικές πιέσεις, ενώ το 25,3% στοχεύει σε αγορές μεταξύ 51-100 ευρώ. Το 18,9% σκοπεύει να δαπανήσει 251-500 ευρώ  και το 8,9% 501-1.000 ευρώ.

Λιγότεροι καταναλωτές προγραμματίζουν δαπάνες από 1.001-2.000 ευρώ (2%) ή ακόμα και πάνω από 2.000 ευρώ (1,2%). Τέλος, το 7,2% των ερωτηθέντων δηλώνει πως θα ξοδέψει λιγότερα από 50 ευρώ. Η Black Friday παραμένει ένα σημαντικό καταναλωτικό ορόσημο, με τους Έλληνες να επενδύουν σημαντικά ποσά παρά την οικονομική πίεση.

Διαβάστε Επίσης

Το 58,7% των καταναλωτών δηλώνει ότι αναζητά και αγοράζει προϊόντα online, ενισχύοντας τη στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παράλληλα, το 25% αναζητά προσφορές online, αλλά ολοκληρώνει τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα. Αντίθετα, μόλις το 12,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές αποκλειστικά σε φυσικά καταστήματα.

Τι πιστεύουν οι Έλληνες για την Black Friday

Οι αντιλήψεις των Ελλήνων καταναλωτών για τη Black Friday αποκαλύπτουν μία ισορροπία μεταξύ προσδοκιών και επιφυλάξεων. Το 42,3% σχεδιάζει να συγκρίνει τις τιμές για να εξασφαλίσει πραγματικές εκπτώσεις, το 34,5% θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά, ενώ το 33,9% σκοπεύει να αγοράσει μόνο προϊόντα που θα αγόραζε ούτως ή άλλως, αλλά σε χαμηλότερες τιμές.

Παράλληλα, το 20,5% θεωρεί τη Black Friday εξαιρετική ευκαιρία για προσφορές, το 19,7% αναμένει μεγάλες εκπτώσεις, ενώ ένα αξιοσημείωτο 19,5% δηλώνει ότι απέφυγε πρόσφατα αγορές, περιμένοντας τις χαμηλότερες τιμές της Black Friday. 

Ωστόσο, οι καταναλωτές εμφανίζονται και επιφυλακτικοί: Το 32% αμφιβάλλει για τη γνησιότητα των εκπτώσεων, ενώ το 7,2% φοβάται ότι θα ξοδέψει περισσότερα από όσα σχεδίαζε. 

"Η φετινή έρευνα της Klarna για τη Black Friday αποτυπώνει την αλλαγή στη νοοτροπία των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι επιδεικνύουν ισορροπία μεταξύ της αξιοποίησης των προσφορών και της προσοχής στο πόσα θα δαπανήσουν. Στην Klarna συνεχίζουμε να στηρίζουμε τους καταναλωτές με ευέλικτες λύσεις πληρωμών, όπως οι άτοκες δόσεις, που εξασφαλίζουν μια απρόσκοπτη και ασφαλή αγοραστική εμπειρία και κατά τη Black Friday", δήλωσε ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα.

*Η έρευνα της Klarna πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio και τη συμμετοχή 1.000 Έλληνων καταναλωτών. 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Ο Donald Trump εντείνει τον πόλεμο με τους δημοσιογράφους

Ο Donald Trump ανεβάζει ξανά τους τόνους απέναντι στα media, λανσάροντας μια νέα λίστα "ενόχων" και στοχοποιώντας γνωστούς δημοσιογράφους και μεγάλους οργανισμούς που –όπως λέει– τον αδικούν.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

O Donald Trump ακύρωσε σχεδόν όλα τα εκτελεστικά διατάγματα του Joe Biden

Ο Donald Trump ακυρώνει σχεδόν όλα τα εκτελεστικά διατάγματα που υπέγραψε ο Joe Biden με autopen, ανοίγοντας νέο γύρο πολιτικής σύγκρουσης και νομικής αβεβαιότητας.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Πλέον, κυκλοφορούν κι αγριογούρουνα στο Περιστέρι (video)

Ένα αγριογούρουνο έκανε… χαλαρή βόλτα στους δρόμους του Περιστερίου και έγινε viral στο TikTok. Το απίθανο στιγμιότυπο προκάλεσε γέλιο, αλλά και απορίες.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Κ. Μητσοτάκης: Στόχος μου η δημιουργία Υπουργείου Έρευνας, Τεχνολογίας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συμμετείχε σε συζήτηση με τρεις προσωπικότητες που είχαν συμπεριληφθεί στο παρελθόν στη λίστα Forbes 30 under 30, κατά την εκδήλωση παρουσίασης της λίστας 2026 που διοργάνωσε το Forbes Greece στο Μέγαρο Μουσικής.

Όσα γράφει ο Αλέξης Τσίπρας στο βιβλίο του, "Ιθάκη"

Ο Αλέξης Τσίπρας στο βιβλίο του "Ιθάκη" αφηγείται τα δύσκολα χρόνια της πρωθυπουργίας του, υπερασπίζεται επιλογές, ανακαλεί κρίσιμες αποφάσεις και ξεκαθαρίζει λογαριασμούς με συντρόφους.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Το τέλος του περιπτέρου: Πώς ένα κομμάτι της καθημερινότητάς μας σβήνει αθόρυβα

Τα περίπτερα εξαφανίζονται από τον χάρτη της πόλης, καθώς η παραδοσιακή λιανική χάνει έδαφος απέναντι στα σούπερ μάρκετ και τις εφαρμογές delivery. Ένα κομμάτι της καθημερινότητάς μας σβήνει αθόρυβα.

Γραφει Νικη Κοντομηνα