Το ελληνικό τοπίο αποθεώνεται στο Instagram της @wu_greece

Μιλήσαμε με τον Διονύση Καμινάρη, ιθύνοντα νου πίσω από την πολύ επιτυχημένη φωτογραφική κοινότητα με τους χιλιάδες followers.

Πώς είναι να διαχειρίζεσαι μία φωτογραφική κοινότητα στο Instagram που αριθμεί 150 χιλιάδες followers; Πώς και γιατί η @wu_greece έγινε το απόλυτο trend του ελληνικού -κι όχι μόνο- καλοκαιριού; Πόση δύναμη έχει, τελικά, το ελληνικό τοπίο στον ανταγωνιστικό κόσμο των social media;

Αυτές κι άλλες πολλές απορίες λύθηκαν στη συζήτησή μας με τον ιθύνοντα νου της κοινότητας. Τον Διονύση Καμινάρη που το ξεκίνησε όλο αυτό πριν κάποια χρόνια, χωρίς ιδιαίτερες επιδιώξεις, μονάχα άπειρο μεράκι για τη φωτογραφία και με μεγάλη αγάπη για τα (συγκλονιστικά πολλές φορές) τοπία της χώρα μας.

Η κουβέντα μας πραγματοποιήθηκε μεταξύ emails, μηνυμάτων στο Instagram και τηλεφωνημάτων που σχεδόν ποτέ δεν έπιανε το σήμα. Όπως καταλαβαίνεις, ο διαχειριστής της κοινότητας βρίσκεται πολλές φορές σε δύσβατα σημεία, κυνηγώντας την τέλεια φωτογραφία από το ελληνικό καλοκαίρι.

Το ελληνικό τοπίο αποθεώνεται στο Instagram της @wu_greece

Πώς σου ήρθε η ιδέα για τη δημιουργία του wu_greece (σ.σ.: World Union Greece);

Η ιδέα ξεκίνησε το 2013 όταν ως ενεργός χρήστης στο Instagram από τις αρχές του 2012, παρακολουθούσα με μεγάλο ενδιαφέρον την δημιουργία και την εξέλιξη κόμβων (σελίδων) με συγκεκριμένη θεματολογία μέσα στην ευρύτερη φωτογραφική κοινότητα του Instagram.

Για ποιο λόγο αναφέρεσαι στο Instagram σαν κοινότητα;

Γιατί από τότε που ξεκίνησε το Instagram στόχευσε σε αυτή τη φιλοσοφία. Είτε με έξυπνα στοχευμένα posts μέσα από την σελίδα του, τα οποία προωθούσαν την τέχνη της φωτογραφίας, είτε με την δημιουργία παγκόσμιων συγκεντρώσεων -την ίδια ημέρα και ταυτόχρονα σε πολλές χώρες του κόσμου (World inta-meet)-, είτε με την δημιουργία εβδομαδιαίων hahstags όπου προσκαλούσε τον κόσμο να δημιουργήσει πρωτότυπες φωτογραφίες με συγκεκριμένο θέμα, πολλές φορές δίνοντας και συμβουλές για τον τρόπο που θα το καταφέρει αυτό.

Βέβαια τα πράγματα έχουν αλλάξει πάρα πού από τότε, καθώς οι 1 δισ. χρήστες παγκοσμίως που συνεχώς αυξάνονται καθημερινά ήταν αναπόφευκτο να αλλάξουν τα δεδομένα. Δεν είναι λίγοι οι νοσταλγοί του "παλιού" Instagram όταν αυτό υμνούσε σχεδόν αποκλειστικά το θέμα "φωτογραφία" και όχι τόσο το lifestyle, δεν υπήρχαν διαφημίσεις ή προωθήσεις εμπορικού χαρακτήρα, ούτε βέβαια τα insta stories και τόσα άλλα.

Όταν ξεκίνησε το @wu_greece λειτούργησε σαν κοινότητα και υπήρχε κάποια πρόθεση, έστω και μακροπρόθεσμα, να υπάρξει εμπορική εκμετάλλευση του λογαριασμού; Κι αν όχι, γιατί;

Φυσικά και το @wu_greece από την πρώτη στιγμή λειτούργησε σαν κοινότητα και κάνω ότι περνάει από το χέρι μου να κρατήσω αυτόν τον χαρακτήρα, σεβόμενος όμως τις τάσεις της εποχής. Μια κοινότητα δηλαδή με συγκεκριμένη θεματολογία, συγκεκριμένο hashtag (#wu_greece) όπου αναφέρεται ξεκάθαρα στο θέμα "Ελλάδα" και τις ομορφιές της. Να σημειώσω ότι το hashtag της σελίδας μου αριθμεί σήμερα 1,5 εκατομμύριο φωτογραφίες. Να εξηγήσω τώρα, για κάποιον που δεν ξέρει, τι σημαίνει αυτό με πολύ απλά λόγια: πηγαίνει κάποιος διακοπές ή βλέπει ένα όμορφο ηλιοβασίλεμα, ανεβάζει την φωτογραφία του στον προσωπικό του λογαριασμό, γράφει το hashtag #wu_greece κάτω από την φωτογραφία του κι εγώ βλέπω την φωτογραφία στο tag της σελίδας μου, τέλος σε περίπτωση που μου αρέσει την αναδημοσιεύω σε ευρύτερο κοινό, πάντα δίνοντας credits στον φωτογράφο - χρήστη.

Για έναν τόσο έγκυρο όμως κόμβο με μεγάλη αναγνώριση στο εξωτερικό, το θέμα της διαφήμισης δεν μπορεί να μείνει αδιάφορο και μακριά από τις τάσεις της εποχής

Όσο για την εμπορική εκμετάλλευση, θα πω "όχι" καθώς η σελίδα δεν είχε ποτέ τέτοιον σκοπό, ήταν καθαρά το μεράκι μου, η αγάπη κι ο σεβασμός στην τέχνη της φωτογραφίας, η αγάπη για την πατρίδα μου και τους συνανθρώπους μου, τα καθημερινά ταξίδια μέσα από τα μάτια των άλλων. Πάντα σκεφτόμουν ότι δεν πληρώνω νοίκι ή προσωπικό για να ζητήσω λεφτά από κάπου, ούτε καν bots αγοράζω (σ.σ.: αγορασμένα ψεύτικα προφίλ από διάφορες εφαρμογές που ανεβάζουν τα νούμερα των followers και τα likes με ψεύτικο τρόπο, πολύ δημοφιλή στο Instagram πια). Για έναν τόσο έγκυρο όμως κόμβο με μεγάλη αναγνώριση στο εξωτερικό, το θέμα της διαφήμισης δεν μπορεί να μείνει αδιάφορο και μακριά από τις τάσεις της εποχής. Φαντάζομαι ότι θα είναι πολλοί οι χρήστες – το βλέπω καθημερινά από τα μηνύματα και την ανταπόκριση τους- που θα ενδιαφερθούν για συγκεκριμένα θέματα που ενδεχομένως να προωθήσει η σελίδα π.χ. προσφορές τουριστικών πακέτων από ξενοδοχεία. Αλλά και πάλι δεν είναι αυτός ο σκοπός της σελίδας, απλές σκέψεις κάνω.

Ο άνθρωπος πίσω από το @wu_greece

  • Ο Διονύσης Καμινάρης είναι πολιτικός μηχανικός.
  • Ζει και εργάζεται στην Κεφαλλονιά.
  • Το προσωπικό του account στο Instagram είναι @diokaminaris.

Πόσες ώρες την ημέρα ασχολείσαι με αυτό; Και πώς συνδυάζεται η δουλειά σου με το χόμπι σου;

Τώρα ποια πολύ λιγότερο γιατί υπάρχει και η σχετική εμπειρία. Δεν ρίχνω όμως ποτέ τα standards μου όσον αφορά την ποιότητα των φωτογραφιών που δημοσιεύω ενώ έχω καταφέρει να μειώσω και το σχετικό άγχος για το θέμα "χρόνος".

170 χιλιάδες followers, δεκάδες χιλιάδες likes και συνεχή reposts. Πώς νιώθεις για αυτήν την τρομερή διαδικτυακή επιτυχία;

Πολύ χαρούμενος ότι αυτό που κάνω έχει μία μεγάλη αγκαλιά από τον κόσμο.

Μιλώντας με νούμερα: πόσα είναι τα περισσότερα likes που έχεις δει ποτέ σε φωτογραφία και ποια ήταν αυτή;

Πολλές φωτογραφίες έχουν γίνει viral, η ποιο πετυχημένη αφορούσε μια εικόνα από drone και από τα πρόσφατα συλλαλητήρια της Αθήνας για την ελληνικότητα της Μακεδονίας ενώ πολύ μεγάλη επιτυχία έχουν κάνει και φωτογραφίες από την Μήλο.

Μπορείς να μας αναφέρεις ποιες περιοχές της Ελλάδας είναι εκείνες με το "πιο δυνατό" Instagram;

Η Σαντορίνη και η Μύκονος είναι λογικό να δίνουν της καλύτερες φωτογραφίες γιατί είναι παγκόσμιοι τουριστικοί προορισμοί με πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα και με ότι αυτό συνεπάγεται.

Εκτός από το #wu_greece, υπάρχουν κι άλλοι ελληνικές ταξιδιωτικές κοινότητες. Με τον τρόπο σας αποτελείτε μια πολύ καλή διαφήμιση για τον τουρισμό. Νομίζεις ότι ελληνικό κράτος θα μπορούσε να τις συμβουλευτεί ή να πάρει κάποιες ιδέες για τις καλοκαιρινές καμπάνιες;

Οι Ελληνικές σελίδες είναι ποια πάρα πολλές ενώ δημιουργούνται καθημερινά σελίδες που αφορούν μεμονωμένες περιοχές της Ελλάδας. Φυσικά και όλη αυτή η προβολή βοηθάει τον τουρισμό, ίσως και σε μεγαλύτερο ποσοστό απ’ ότι μπορούμε να φανταστούμε.

Το κράτος ίσως θα έπρεπε να πάρει σοβαρά όλη αυτή την database από φωτογραφίες που έχει δημιουργηθεί και να προωθήσει ταλαντούχος φωτογράφους

Ερασιτέχνες και μη, με προβολή των φωτογραφιών σε αεροδρόμια, σε χώρους υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, με εκθέσεις στα νησιά το καλοκαίρι ή σε πολιτιστικά κέντρα υπό την αιγίδα των Δήμων ανά την περιφέρεια. Είναι τεράστια η δύναμη της φωτογραφίας για τον εν δυνάμει επισκέπτη ή επενδυτή.

Έχουν τύχη οι φωτογραφίες από ορεινά μέρη ή ο κόσμος ζητά παραλίες;

Το καλοκαίρι έχουν την τιμητική τους τα νησιά μας. Το χειμώνα τα νησιά αλλά και τα βουνά. Τι θέλω να πω, δεν υπάρχει κανόνας σε αυτό αλλά δεν μπορώ να σερβίρω χιονισμένα βουνά τον Δεκαπενταύγουστο.

Ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον;

Να έχουμε όλοι υγεία και για μένα προσωπικά να έχω το ίδιο κέφι σε αυτό που κάνω και τα επόμενα χρόνια.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Τι είναι πάλι αυτή η μέθοδος των 168 ωρών

Μάθε πώς μπορείς να βελτιώσεις τη ζωή σου μέσω αυτής.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Προστατεύοντας το iPhone σου από χακάρισμα

Το λεγόμενο MFA bombing -σε απλά ελληνικά οι απόπειρες να χακάρουν το iPhone σου- φαίνεται πως είναι σε έξαρση. Εντός βλέπεις, πώς θα είσαι προετοιμασμένος.

Γραφει Παυλος Κρουστης