To Spotify βάζει στόχο τα podcasts κι όχι τη μουσική

Η δημοφιλής μουσική πλατφόρμα ρίχνει το βάρος της στο podcasting μέσα από μία σειρά επενδύσεων.

Το 2005 το αμερικανικό λεξικό New Oxford είχε ψηφίσει για λέξη της χρονιάς το podcasting. Ήταν η εποχή του downloading, των mp3 players και των αργών ιντερνετικών συνδέσεων. Καταστάσεις, δηλαδή, που ευνοούσαν περισσότερο τον ήχο από το βίντεο. Σήμερα, δεκατέσσερα χρόνια μετά, και παρ' ότι ζούμε στην εποχή της εικόνας, τα podcasts γνωρίζουν μία τεράστια άνθιση. Ο κόσμος των smartphones φαίνεται να αγαπά πραγματικά αυτό το νέο είδος ραδιοφώνου.

Το Spotify έχει προβεί στην αγορά δύο εξειδικευμένων εταιρειών έναντι 300 εκ. δολαρίων

Μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες η αγορά του νέου αυτού μέσου αναμένεται να αγγίξει τα 659 εκ. δολάρια μέχρι το 2020. Είναι, λοιπόν, λογικό κι αναμενόμενο το Spotify να θέλει να μπει δυναμικά στο παιχνίδι αφού είναι πολύ κοντά στη σφαίρα επιρροής του. Μάλιστα η δημοφιλής μουσική πλατφόρμα, που αριθμεί 96 εκ. εγγεγραμμένους συνδρομητές και 207 εκ. ενεργούς χρήστες τον μήνα, φαίνεται έτοιμη για μία κοσμογονική αλλαγή: το βάρος της θα πέσει στα podcasts κι όχι τη μουσική για τα επόμενα χρόνια.

To Spotify βάζει στόχο τα podcasts κι όχι τη μουσική

Η Ευρώπη ακόμη βρίσκεται σχετικά πίσω, στις Η.Π.Α όμως τα podcasts είναι το απόλυτο trend. Φυσικά, πρέπει πρώτα κάποιος να καταφέρει να βγάλει άκρη για το πού και πώς θα ακούσει τι. Η κατάσταση είναι από αχαρτογράφητη έως χαώδης: Tuneln Radio, Stitcher, Spreaker, Podbean, Overcast είναι μερικές μόνο από τις πλατφόρμες, χωρίς να βάζουμε στην εξίσωση τα διάφορα ανεξάρτητα apps που κυκλοφορούν. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η εικόνα του podcasting είναι παρόμοια με εκείνη της διαδικτυακής τηλεόρασης λίγα χρόνια πριν. Μπήκαν όλα στη θέση τους, όμως, με τον ερχομό του Netflix και ηρεμήσαμε.

Μήπως, λοιπόν, το Spotify θέλει να παίξει τον ρόλο του Netflix στην αγορά του podcasting; Η αλήθεια είναι ότι αυτός που θα καταφέρει να συμμαζέψει το μπερδεμένο τοπίο, θα βγει σίγουρα κερδισμένος. Η μουσική πλατφόρμα που ούτως ή άλλως έχει όλα τα εχέγγυα να το κάνει, φαίνεται να μην εφησυχάζει: ήδη έχει προβεί στην αγορά δύο εξειδικευμένων εταιρειών (Gimlet Media, Anchor) έναντι 300 εκ. δολαρίων.

Daniel Ek Spotify Podcast
Ο συνιδρυτής και CEO του Spotify, Daniel Ek.

Ποιο είναι όμως το μεγάλο στοίχημα του Σουηδού CEO, Daniel Ek, και των συνεργατών του; Η λέξη-κλειδί ακούει στο όνομα content (σ.σ.: περιεχόμενο).  Κάτι, δηλαδή, στο οποίο μπορούν να τους βοηθήσουν οι δύο εταιρείες που εξαγοράστηκαν αλλά θα διατηρήσουν τη δημιουργική τους ελευθερία. Εκεί που στοχεύει το Spotify είναι στη δημιουργία τόσο μεγάλου και τόσο ποιοτικού όγκου από podcasts ώστε να γονατίσει τον ανταγωνισμό, ακριβώς όπως έκανε το Netflix δύο χρόνια πιο πριν.

"Για αυτό σκοπεύουμε να διπλασιάσουμε τις επενδύσεις στο πρωτότυπο περιεχόμενο" ήρθε να συμπληρώσει ο οικονομικός διευθυντής της πλατφόρμας, Barry McCarthy.

Όμως τίποτα δεν μπορεί να γίνει σήμερα στο ίντερνετ χωρίς τον κατάλληλο αλγόριθμο. "Η μουσική που προτείνουμε στους χρήστες μέσα από τις μηχανές αναζήτησης (discovery engine) είναι πραγματικά εξαιρετική αφού "διαβάζει" τις προτιμήσεις τους. Ξέρετε κάτι; Δουλεύουμε πάνω σε κάτι παρόμοιο και για τα podcasts" αποκάλυψε ο Courtney Holt, επικεφαλής του τμήματος Study and Video του Spotify, σε πρόσφατες δηλώσεις του.

Spotify Podcast

"Πιστεύουμε πως υπάρχει τεράστιο περιθώριο για τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών κι αν τα καταφέρουμε θα έχουμε τη δυνατότητα να αυξήσουμε το μερίδιό μας στην αγορά των podcasts" δήλωσε σε παρόμοιο τόνο ο Daniel Ek. "Για αυτό σκοπεύουμε να διπλασιάσουμε τις επενδύσεις στο πρωτότυπο περιεχόμενο" ήρθε να συμπληρώσει ο οικονομικός διευθυντής της πλατφόρμας, Barry McCarthy. Μάλιστα, εκτός από το επαγγελματικά podcasts, η εξαγορά της Anchor θα βοηθήσει το Spotify και στον τομέα των ερασιτεχνικών παραγωγών -ένα κομμάτι της αγοράς, δηλαδή, με το οποίο δεν έχει ασχοληθεί σχεδόν καθόλου.

Ακόμη είναι πολύ νωρίς για να κριθούν οι επιλογές του Spotify ως σωστές ή λανθασμένες. Αν όμως, μέσα στους επόμενους μήνες, καταφέρει να μπει δυναμικά στην αγορά, ίσως τότε σε ένα-δύο χρόνια από τώρα να μιλάμε για το Netflix των podcasts.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

HUAWEI Pura 80 Series: Η τέχνη της φωτογραφίας και του design σε νέα εποχή

Η Huawei φέρνει στην ελληνική αγορά τη νέα, εμβληματική σειρά HUAWEI Pura 80 Series, θέτοντας νέα πρότυπα στην κινητή φωτογραφία και το design.

Διαδικτυακό μπλακάουτ: Προβλήματα σε υπηρεσίες της Amazon παγκοσμίως - Ποιες άλλες εφαρμογές επηρεάζονται;

Χάος στο διαδίκτυο μετά από σοβαρή βλάβη στους Amazon Web Services (AWS), που "έριξε" εφαρμογές όπως τα Snapchat, Roblox, Fortnite και Zoom. Οι αναφορές για προβλήματα αυξάνονται ραγδαία και στην Ελλάδα.

Γραφει Παυλος Κρουστης

O 969 Rock FM κάνει το viral trend AI Elevator Challenge μια ροκ εμπειρία

Το πιο viral trend των social έγινε… ροκ! Ο 969 Rock FM μπαίνει στο AI Elevator Challenge και ανεβάζει τη φαντασία (και την ένταση) στα ύψη, παρέα με τους μεγαλύτερους θρύλους της ροκ.

Γιατί οι επιστήμονες εμπιστεύονται όλο και λιγότερο την Τεχνητή Νοημοσύνη

Νέα στοιχεία σκιαγραφούν τις αντιλήψεις της ερευνητικής κοινότητας για την τεχνητή νοημοσύνη το 2025, αναδεικνύοντας μεταβολές στη στάση απέναντι στην τεχνολογία.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Πώς μπορείς να μετατρέψεις τις φωτογραφίες σου σε βίντεο

Η Google φέρνει ένα νέο εργαλείο στο Gemini που επιτρέπει στους χρήστες να δίνουν ζωή στις φωτογραφίες τους, μετατρέποντάς τες σε εντυπωσιακά βίντεο με λίγα μόνο κλικ.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Η λίστα με τα ισχυρότερα διαβατήρια - Εκτός Top 10 για 1η φορά οι ΗΠΑ, πού βρίσκεται η Ελλάδα

Ο Henley Passport Index για το 2025 δείχνει ποιες χώρες έχουν τα πιο "δυνατά" διαβατήρια. Δείτε τη θέση της Ελλάδας, τις αλλαγές για ΗΠΑ και Βρετανία και τις ανατροπές στην κατάταξη.