To Spotify βάζει στόχο τα podcasts κι όχι τη μουσική

Η δημοφιλής μουσική πλατφόρμα ρίχνει το βάρος της στο podcasting μέσα από μία σειρά επενδύσεων.

Γράφει: Γιώργος Ρομπόλας 08 Μαρτίου 2019

Το 2005 το αμερικανικό λεξικό New Oxford είχε ψηφίσει για λέξη της χρονιάς το podcasting. Ήταν η εποχή του downloading, των mp3 players και των αργών ιντερνετικών συνδέσεων. Καταστάσεις, δηλαδή, που ευνοούσαν περισσότερο τον ήχο από το βίντεο. Σήμερα, δεκατέσσερα χρόνια μετά, και παρ' ότι ζούμε στην εποχή της εικόνας, τα podcasts γνωρίζουν μία τεράστια άνθιση. Ο κόσμος των smartphones φαίνεται να αγαπά πραγματικά αυτό το νέο είδος ραδιοφώνου.

Το Spotify έχει προβεί στην αγορά δύο εξειδικευμένων εταιρειών έναντι 300 εκ. δολαρίων

Μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες η αγορά του νέου αυτού μέσου αναμένεται να αγγίξει τα 659 εκ. δολάρια μέχρι το 2020. Είναι, λοιπόν, λογικό κι αναμενόμενο το Spotify να θέλει να μπει δυναμικά στο παιχνίδι αφού είναι πολύ κοντά στη σφαίρα επιρροής του. Μάλιστα η δημοφιλής μουσική πλατφόρμα, που αριθμεί 96 εκ. εγγεγραμμένους συνδρομητές και 207 εκ. ενεργούς χρήστες τον μήνα, φαίνεται έτοιμη για μία κοσμογονική αλλαγή: το βάρος της θα πέσει στα podcasts κι όχι τη μουσική για τα επόμενα χρόνια.

To Spotify βάζει στόχο τα podcasts κι όχι τη μουσική

Η Ευρώπη ακόμη βρίσκεται σχετικά πίσω, στις Η.Π.Α όμως τα podcasts είναι το απόλυτο trend. Φυσικά, πρέπει πρώτα κάποιος να καταφέρει να βγάλει άκρη για το πού και πώς θα ακούσει τι. Η κατάσταση είναι από αχαρτογράφητη έως χαώδης: Tuneln Radio, Stitcher, Spreaker, Podbean, Overcast είναι μερικές μόνο από τις πλατφόρμες, χωρίς να βάζουμε στην εξίσωση τα διάφορα ανεξάρτητα apps που κυκλοφορούν. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η εικόνα του podcasting είναι παρόμοια με εκείνη της διαδικτυακής τηλεόρασης λίγα χρόνια πριν. Μπήκαν όλα στη θέση τους, όμως, με τον ερχομό του Netflix και ηρεμήσαμε.

Μήπως, λοιπόν, το Spotify θέλει να παίξει τον ρόλο του Netflix στην αγορά του podcasting; Η αλήθεια είναι ότι αυτός που θα καταφέρει να συμμαζέψει το μπερδεμένο τοπίο, θα βγει σίγουρα κερδισμένος. Η μουσική πλατφόρμα που ούτως ή άλλως έχει όλα τα εχέγγυα να το κάνει, φαίνεται να μην εφησυχάζει: ήδη έχει προβεί στην αγορά δύο εξειδικευμένων εταιρειών (Gimlet Media, Anchor) έναντι 300 εκ. δολαρίων.

Daniel Ek Spotify Podcast
Ο συνιδρυτής και CEO του Spotify, Daniel Ek.

Ποιο είναι όμως το μεγάλο στοίχημα του Σουηδού CEO, Daniel Ek, και των συνεργατών του; Η λέξη-κλειδί ακούει στο όνομα content (σ.σ.: περιεχόμενο).  Κάτι, δηλαδή, στο οποίο μπορούν να τους βοηθήσουν οι δύο εταιρείες που εξαγοράστηκαν αλλά θα διατηρήσουν τη δημιουργική τους ελευθερία. Εκεί που στοχεύει το Spotify είναι στη δημιουργία τόσο μεγάλου και τόσο ποιοτικού όγκου από podcasts ώστε να γονατίσει τον ανταγωνισμό, ακριβώς όπως έκανε το Netflix δύο χρόνια πιο πριν.

"Για αυτό σκοπεύουμε να διπλασιάσουμε τις επενδύσεις στο πρωτότυπο περιεχόμενο" ήρθε να συμπληρώσει ο οικονομικός διευθυντής της πλατφόρμας, Barry McCarthy.

Όμως τίποτα δεν μπορεί να γίνει σήμερα στο ίντερνετ χωρίς τον κατάλληλο αλγόριθμο. "Η μουσική που προτείνουμε στους χρήστες μέσα από τις μηχανές αναζήτησης (discovery engine) είναι πραγματικά εξαιρετική αφού "διαβάζει" τις προτιμήσεις τους. Ξέρετε κάτι; Δουλεύουμε πάνω σε κάτι παρόμοιο και για τα podcasts" αποκάλυψε ο Courtney Holt, επικεφαλής του τμήματος Study and Video του Spotify, σε πρόσφατες δηλώσεις του.

Spotify Podcast

"Πιστεύουμε πως υπάρχει τεράστιο περιθώριο για τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών κι αν τα καταφέρουμε θα έχουμε τη δυνατότητα να αυξήσουμε το μερίδιό μας στην αγορά των podcasts" δήλωσε σε παρόμοιο τόνο ο Daniel Ek. "Για αυτό σκοπεύουμε να διπλασιάσουμε τις επενδύσεις στο πρωτότυπο περιεχόμενο" ήρθε να συμπληρώσει ο οικονομικός διευθυντής της πλατφόρμας, Barry McCarthy. Μάλιστα, εκτός από το επαγγελματικά podcasts, η εξαγορά της Anchor θα βοηθήσει το Spotify και στον τομέα των ερασιτεχνικών παραγωγών -ένα κομμάτι της αγοράς, δηλαδή, με το οποίο δεν έχει ασχοληθεί σχεδόν καθόλου.

Ακόμη είναι πολύ νωρίς για να κριθούν οι επιλογές του Spotify ως σωστές ή λανθασμένες. Αν όμως, μέσα στους επόμενους μήνες, καταφέρει να μπει δυναμικά στην αγορά, ίσως τότε σε ένα-δύο χρόνια από τώρα να μιλάμε για το Netflix των podcasts.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

H έπαυλη του Sylvester Stallone στο Λος Άντζελες

Οι μεσογειακές πινελιές και η εκλεπτυσμένη διακόσμηση της εντυπωσιακής έπαυλης.

Τι περιμένουμε από την Apple φέτος

To iPhone 14 και τα υπόλοιπα projects: Ο τεχνολογικός κολοσσός διανύει ήδη μία άκρως παραγωγική χρονιά.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

To 2022 όλοι θέλουν να πάνε στη Σελήνη. Αλλά γιατί;

Μετά από ένα ολιγοετές διάλειμμα, το ενδιαφέρον και η κούρσα των κρατών για την κατάκτηση της Σελήνης επιστρέφει.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Διατροφή για αντοχή στο σκι

Διαιτολόγοι και άλλοι ειδικοί εξηγούν: πολλές πρωτεΐνες, αλλά όχι μόνο αυτές.

Γραφει Γιαννης Σπανος

50 κόλπα για χάσεις 5 κιλά σε ένα μήνα

Ο εύκολος τρόπος. Με ακόμη μεγαλύτερο κέρδος, την απόκτηση περισσότερο υγιεινών συνηθειών για την υπόλοιπη ζωή σου.

Γραφει Τιμος Σαλαμες