Τελικά θα μπορέσουμε ποτέ να τα εκατοστίσουμε;
Μια νέα μελέτη ρίχνει φως στα μυστικά της μακροζωίας και στο μέγιστο προσδόκιμο ζωής.
Η μακροζωία και η αναζήτηση του μυστικού της αιώνιας ζωής είναι θέματα που απασχολούν από αρχαιοτάτων χρόνων. Η επιστήμη, στη διαρκή αναζήτηση απαντήσεων, έχει επενδύσει χρόνο και πόρους για να αποκρυπτογραφήσει ποια θα μπορούσε να είναι η μέγιστη ηλικία μας και αν θα ήταν δυνατόν να ξεπεράσουμε την αναπόφευκτη μοίρα του θανάτου.
Μελέτη αποκαλύπτει τη μέγιστη ηλικία που θα μπορούσαν να φτάσουν οι άνθρωποι
Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από στατιστικολόγους των πανεπιστημίων Erasmus Tilburg και Rotterdam στην Ολλανδία έριξε φως σε αυτό το ερώτημα, αποκαλύπτοντας ποια είναι η μέγιστη ηλικία που θα μπορούσαν να ζήσουν οι άνθρωποι. Πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε στην προσπάθειά μας για μακροζωία; Είναι δυνατόν να ξεγελάσουμε τον θάνατο και να ζήσουμε πέρα από τα όρια που θέτει η επιστήμη;
Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από 75.000 άτομα στην Ολλανδία για μια περίοδο 30 ετών, μέχρι το 2017. Αντί να υπολογίσουν απλώς το μέσο προσδόκιμο ζωής, οι ερευνητές επικεντρώθηκαν στον προσδιορισμό της μέγιστης ηλικίας στην οποία θα μπορούσε να ζήσει ένα άτομο, εφόσον ακολουθούσε υγιεινές συνήθειες στον τρόπο ζωής του και δεν επηρεαζόταν από ασθένειες ή άλλες δυσμενείς συνθήκες. Διαπίστωσαν ότι το μέγιστο προσδόκιμο ζωής ενός ατόμου είναι περίπου 90 έτη και ελαφρώς υψηλότερο για τις γυναίκες από ό,τι για τους άνδρες.
Τι επιφυλάσσει το μέλλον;
Αν και τα αποτελέσματα αυτά θέτουν ένα θεωρητικό όριο, δε σημαίνει ότι οι άνθρωποι θα πεθάνουν αναπόφευκτα σε ηλικία 90 ετών. Στην πραγματικότητα, ένας από τους γηραιότερους άνδρες στον κόσμο πέθανε σε ηλικία 146 ετών και, σήμερα, ο πιο ηλικιωμένος άνθρωπος είναι 117 ετών.
Το προσδόκιμο ζωής ή η μακροζωία εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως ο τρόπος ζωής, η γενετική και η πρόσβαση στην ιατρική περίθαλψη. Αν και η επιστήμη έχει καθορίσει ένα θεωρητικό όριο για τη μέγιστη ηλικία που μπορεί να ζήσει ένας άνθρωπος, κάθε άνθρωπος έχει την ευκαιρία να ζήσει μια πλήρη και υγιή ζωή, ανεξάρτητα από το πόσα χρόνια μπορεί να φτάσει.
Εν τω μεταξύ, πολλοί εξακολουθούν να ελπίζουν ότι η επιστήμη, η ιατρική και η τεχνολογία μπορούν να συνεργαστούν για να παρατείνουν το προσδόκιμο ζωής του ανθρώπου και ίσως μια μέρα ανακαλύψουν το μυστικό της αιώνιας ζωής. Για πολλούς, όμως, αυτό παραμένει μια σουρεαλιστική ψευδαίσθηση.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
To campaing του Call of Duty: Black Ops 7 είναι ό,τι χειρότερο, αλλά το multiplayer 'θερίζει' [Game Review]
Δοκιμάσαμε το video game Call of Duty: Black Ops 7. Αυτές είναι οι τελικές μας εντυπώσεις.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΠροσφορά Black Friday από τη The Fixers: 5 χρόνια εγγύηση σε όλα τα refurbished iPhone
Η εταιρία The Fixers, που πρώτη σύστησε τα Refurbished iPhone στην Ελλάδα, ανεβάζει τον πήχη ακόμη ψηλότερα. Μην χάσετε την ευκαιρία να αποκτήσετε το iPhone των ονείρων σας με κορυφαία εγγύηση και σε μοναδικές Black Friday τιμές.
Ένα κόλπο για να κάνεις τον καλύτερο ύπνο της ζωής σου
Ένα απλό, σχεδόν παιδικό κόλπο υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο που κοιμάσαι. Χωρίς εφαρμογές, χωρίς τελετουργίες. Μόνο με μια μικρή αλλαγή που μπορεί να κάνει τον ύπνο πραγματικά βαθύ και ξεκούραστο.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΓιατί οι έφηβοι προτιμούν να μιλάνε με την Τεχνητή Νοημοσύνη και όχι μεταξύ τους
Μεγάλο ποσοστό εφήβων στρέφεται στα AI chatbots για βοήθεια, παρέα ή ψυχική υποστήριξη. Τι αποκαλύπτει η έρευνα και γιατί οι νέοι θεωρούν την AI πιο προσιτή από την ανθρώπινη επαφή
Γραφει Πωλινα ΦραγκουΑυτή η σκούπα βλέπει την αόρατη σκόνη μέσω λέιζερ
Φαντάσου μια σκούπα με αισθητήρα piezo που μετράει 15.000 φορές το δευτερόλεπτο τα σωματίδια σκόνης, λέιζερ που "βλέπει" την αόρατη βρομιά και τεχνολογία που ξεμπερδεύει τις τρίχες αυτόματα.
Η απόλυτη sensorial εμπειρία με το Ploom AURA
Η βραδιά είχε πολυαισθητηριακό χαρακτήρα και σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου για να αναδείξει τη φιλοσοφία, τον σχεδιασμό και την αισθητική ταυτότητα του brand.
