5 λόγοι για να βάλεις το αβγό στην καθημερινή σου διατροφή

Ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσεις τη μέρα σου.

Γράφει: Νίκη Κοντομηνά 21 Ιουνίου 2021

Ο συσχετισμός των αβγών –κυρίως του κρόκου τους- με την αύξηση της χοληστερόλης στο αίμα έχει ουσιαστικά καταρριφθεί – ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι η ανάλυση κορυφαίων ερευνών από τους επιστήμονες του Πανεπιστημίου Wake Forest, στην οποία δεν βρέθηκε καμία σύνδεση ανάμεσα στην κατανάλωση αβγών και τις διάφορες μορφές καρδιοπάθειας.

Για την ακρίβεια, πολλοί ειδικοί υγείας αποκαλούν πλέον το αβγό ως την "τέλεια τροφή". Το ασπράδι και ο κρόκος συνεργάζονται μεταξύ τους για να προσφέρουν στον οργανισμό μια επαρκή δόση σημαντικών βιταμινών, υγιεινών λιπαρών, ιχνοστοιχείων και άλλων θρεπτικών συστατικών – και όλα αυτά με πολύ μικρή θερμιδική επιβάρυνση. Όπως καταλαβαίνεις, δηλαδή υπάρχουν αρκετά καλοί λόγοι για να βάλεις το αβγό στην καθημερινή σου διατροφή.

  1. Τα αβγά ενισχύουν τη διάθεσή σου: Τα αβγά περιέχουν ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, ψευδάργυρο, βιταμίνες Β και ιώδιο – συστατικά που συνεργάζονται για να καταπολεμούν την κόπωση και να αλλάζουν την κακή διάθεση. 
  2. Θρέφουν το μυικό σου σύστημα: Κάθε αβγό περιέχει πολλές βιταμίνες και μια καλή δόση πρωτεΐνης, που προστατεύει τους μυς, ενώ η βιταμίνη Β12 συμβάλει στη μυική σύσπαση – μεγάλη βοήθεια εάν γυμνάζεσαι. 
  3. Τα αβγά προστατεύουν από τον καρκίνο: Γυναίκες που καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες χολικής –θρεπτικό συστατικό που βρίσκεται στα αβγά- έχουν 24% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν καρκίνο του μαστού, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη. Ένα μεγάλο αβγό παρέχει περίπου το 30% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης χολικής. Θυμηθείτε πως η  χολίνη συγκεντρώνεται στον κρόκο, οπότε ξεχάστε την ομελέτα μόνο με ασπράδια. 
  4. Θρέφουν τον εγκέφαλό σου: Η χολίνη, και πάλι, διατηρεί τη μνήμη σας οξεία ενώ αυξάνει την έκκριση της ακετυλοχολίνης –ενός νευροδιαβιβαστή που βοηθά τον εγκέφαλό σου να αποθηκεύει και να ανακαλεί πιο εύκολα πληροφορίες. 
  5. Τα αβγά είναι ιδανική τροφή για δίαιτα: Ερευνητές από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Λουιζιάνα βρήκαν πως όταν παχύσαρκοι άνθρωποι διάλεξαν πρωινό με αβγά αντί για ψωμάκι, τουλάχιστον πέντε φορές την εβδομάδα, έχασαν κατά 65% περισσότερο βάρος. Επιπλέον, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Σεντ Λούις ανακάλυψαν πως η κατανάλωση αβγού το πρωί οδήγησε σε χαμηλότερη πρόσληψη θερμίδων στη διάρκεια της ημέρας. 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Ο Marc Jacobs για τις αισθητικές επεμβάσεις στο Hollywood

Η αλήθεια του Marc Jacobs μέσα από ένα post του στο Instagram.

Η απόλυτη εμπειρία Αιγαίου

Ποτέ πριν, μία θαλάσσια απόδραση δε γινόταν με τέτοιο τρόπο.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Η άγρια, στην κυριολεξία, παιδική ηλικία της Melanie Grifith

Μεγάλωσε ανάμεσα σε λιοντάρια, τίγρεις και ελέφαντες.

Το φαινόμενο των People Pleasers

Πώς να φροντίσεις τη ψυχική σου υγεία αν είσαι άνθρωπος που θέλει συνεχώς να ικανοποιεί τους άλλους.

Το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί σε μία πισίνα

Πώς η σιχαμερή αν και διαδεδομένη πρακτική του ουρείν εντός της πισίνας βλάπτει την υγεία όλων μας.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας

Πώς και πόσο μεγαλώνει ο μισθός του Γιάννη Αντετοκούνμπο

Πόσα επιπλέον χρήματα μπορεί να κερδίζει, μετά τον τίτλο του ΝΒΑ.