Η ανεκτίμητη αξία των Swatch από τα 80s και τα 90s

Κάτι περισσότερο από ρολόγια, κάτι πιο κοντά στην καλλιτεχνική δήλωση.

Θα θυμόμαστε το καλοκαίρι του 2020 ως το καλοκαίρι της νοσταλγίας. Έτσι, όπως ήταν φυσικό, οι όλο και πιο συχνές δημοπρασίες κλασικών ρολογιών δένουν ιδανικά με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Όταν, μάλιστα, μιλάμε για τις πλέον παραγωγικές ηλικίες, εκείνες ανάμεσα στα 30 και τα 45 δηλαδή, οι δεκαετίες του 1980 και του 1990 έχουν την τιμητική τους. Ποια ρολόγια λοιπόν θυμόμαστε πρώτα πρώτα από τότε; Ποια άλλα από τα Swatch.

Μάλιστα, πρόσφατα στη Ρώμη πραγματοποιήθηκε μία δημοπρασία που λειτούργησε ως ο παράδεισος για κάθε συλλέκτη που αγάπησε ποτέ το brand. Ο οίκος δημοπρασιών Finarte έβγαλε στο σφυρί 1241 Swatch από τα 80s και τα 90s. Το ιταλικό Esquire μίλησε με τον ιθύνοντα νου πίσω από το event, τον σύμβουλο marketing Franco Bosisio.

Η ανεκτίμητη αξία των Swatch από τα 80s και τα 90s

Γνωρίζουμε ότι ανάμεσα στα ρολόγια που δημοπρατήθηκαν είναι το Jelly Fish του Andrew Logan καθώς και το μοντέλα που σχεδίασε ο Keith Haring την περίοδο ανάμεσα στο 1985 και το 1986. Είναι δυνατόν να παραχθεί πολιτισμός μέσα από το marketing; Οι μεγάλοι καλλιτέχνες δεν αρνήθηκαν να συνεργαστούν με το brand καθώς γνώριζαν την τεράστια επιτυχία που είχε εκείνη την περίοδο. Μάλιστα έτσι ήρθαν πιο κοντά με ένα πιο ευρύ κοινό. Υπάρχουν και οι περιπτώσεις του Almodovar που πέρασε τέλεια μέχρι να δώσει την υπογραφή του σε ένα Swatch αλλά και του Lacroix που σχεδίασε δεκάδες διαφορετικές εκδοχές μέχρι να καταλήξει.

Ο συλλέκτης Swatch έχει παραμείνει ίδιος και απαράλλακτος από τη δεκαετία του 1990 μέχρι σήμερα; Παλιότερα ίσως ήταν ένας νεαρός που φύλαγε γεμάτος ζήλο τα κομμάτια της συλλογής που είχε αγοράσει με μεγάλη δυσκολία, ενώ σήμερα είναι λίγο πιο δύσκολο να εντοπίσουμε τον τυπικό συλλέκτη. Σίγουρα πάντως η δημοπρασία που διοργάνωσε η Finarte έδειξε ότι όσοι γεννήθηκαν σε εκείνη τη χρυσή εικοσαετία έχουν ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη Swatch.

Ποιο είναι εκείνο το στοιχείο που έκανε τη Swatch να αντιμετωπίζεται ως ένα σύμβολο κύρους: Αναμφισβήτητα, το design και η δισδιάστατη αντίληψη που σχεδόν ποτέ δεν έχει αλλάξει - με κάποιες εξαιρέσεις όπως αυτή του  Arnaldo Pomodoro. Αυτό είναι που έδωσε extra αξία στο brand.

Διατηρείς προσωπική συλλογή ή έχεις ιδιαίτερη προτίμηση σε κάποια μοντέλα; Έχω ακόμη πολλά Swatch στην κατοχή μου, αλλά είναι αυτά που φοράω κάθε μέρα. Δυστυχώς, πολλά χρόνια πριν έπεσα θύμα ληστείας και έχασα τα εμβληματικά Swatch που είχαν σχεδιάσει καλλιτέχνες που αγαπώ πολύ. Εκείνο που μου λείπει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο είναι το Swatch της Yoko όπου στο λουράκι μπορούσε κανείς να δει μία λεπτομέρεια από γυμνό σώμα τόσο το δικό της όσο και του John Lennon.

Από: Esquire IT

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Ζηλέψαμε το πανάκριβο -και απλησίαστο- ρολόι του Pep Guardiola

Εκτός από σπάνιο, στοιχίζει 1,26 εκατ. ευρώ. Κατάλαβες τώρα γιατί το λέμε απλησίαστο;

Γραφει Γιαννης Σπανος

Ο Αντώνης Τσαπατάκης βρήκε τα must have items της άνοιξης

Ο Παραολυμπιονίκης και Παγκόσμιος Πρωταθλητής Κολύμβησης εντόπισε στη The Bostonians όλα όσα χρειάζεται η ανοιξιάτικη γκαρνταρόμπα σου.

Το νέο Superocean Automatic 44 της Breitling είναι εμπνευσμένο από το ελληνικό καλοκαίρι

Πρόκειται για το απόλυτο ρολόι για το νερό που συνδυάζει απόδοση και στυλ και έχει πρωταγωνιστή στη διαφημιστική του καμπάνια τον Σωτήρη Κοντιζά.

Η Salomon παρουσιάζει τη νέα σειρά προϊόντων πεζοπορίας για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2024

"Δεν χρειάζεται να διαλέξετε μεταξύ του να είστε κατάλληλα ντυμένοι για την ύπαιθρο και του να είστε κομψοί", υπογραμμίζει ο Pete Cameron, Διευθυντής Μάρκετινγκ Προϊόντων της Salomon Outdoor.

Τα πιο διάσημα sneakers στο Instagram

10 αθλητικά παπούτσια που έχουν σίγουρα περάσει από το feed σου.

Γραφει Νικη Κοντομηνα