Η ανεκτίμητη αξία των Swatch από τα 80s και τα 90s

Κάτι περισσότερο από ρολόγια, κάτι πιο κοντά στην καλλιτεχνική δήλωση.

Θα θυμόμαστε το καλοκαίρι του 2020 ως το καλοκαίρι της νοσταλγίας. Έτσι, όπως ήταν φυσικό, οι όλο και πιο συχνές δημοπρασίες κλασικών ρολογιών δένουν ιδανικά με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Όταν, μάλιστα, μιλάμε για τις πλέον παραγωγικές ηλικίες, εκείνες ανάμεσα στα 30 και τα 45 δηλαδή, οι δεκαετίες του 1980 και του 1990 έχουν την τιμητική τους. Ποια ρολόγια λοιπόν θυμόμαστε πρώτα πρώτα από τότε; Ποια άλλα από τα Swatch.

Μάλιστα, πρόσφατα στη Ρώμη πραγματοποιήθηκε μία δημοπρασία που λειτούργησε ως ο παράδεισος για κάθε συλλέκτη που αγάπησε ποτέ το brand. Ο οίκος δημοπρασιών Finarte έβγαλε στο σφυρί 1241 Swatch από τα 80s και τα 90s. Το ιταλικό Esquire μίλησε με τον ιθύνοντα νου πίσω από το event, τον σύμβουλο marketing Franco Bosisio.

Η ανεκτίμητη αξία των Swatch από τα 80s και τα 90s

Γνωρίζουμε ότι ανάμεσα στα ρολόγια που δημοπρατήθηκαν είναι το Jelly Fish του Andrew Logan καθώς και το μοντέλα που σχεδίασε ο Keith Haring την περίοδο ανάμεσα στο 1985 και το 1986. Είναι δυνατόν να παραχθεί πολιτισμός μέσα από το marketing; Οι μεγάλοι καλλιτέχνες δεν αρνήθηκαν να συνεργαστούν με το brand καθώς γνώριζαν την τεράστια επιτυχία που είχε εκείνη την περίοδο. Μάλιστα έτσι ήρθαν πιο κοντά με ένα πιο ευρύ κοινό. Υπάρχουν και οι περιπτώσεις του Almodovar που πέρασε τέλεια μέχρι να δώσει την υπογραφή του σε ένα Swatch αλλά και του Lacroix που σχεδίασε δεκάδες διαφορετικές εκδοχές μέχρι να καταλήξει.

Ο συλλέκτης Swatch έχει παραμείνει ίδιος και απαράλλακτος από τη δεκαετία του 1990 μέχρι σήμερα; Παλιότερα ίσως ήταν ένας νεαρός που φύλαγε γεμάτος ζήλο τα κομμάτια της συλλογής που είχε αγοράσει με μεγάλη δυσκολία, ενώ σήμερα είναι λίγο πιο δύσκολο να εντοπίσουμε τον τυπικό συλλέκτη. Σίγουρα πάντως η δημοπρασία που διοργάνωσε η Finarte έδειξε ότι όσοι γεννήθηκαν σε εκείνη τη χρυσή εικοσαετία έχουν ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη Swatch.

Ποιο είναι εκείνο το στοιχείο που έκανε τη Swatch να αντιμετωπίζεται ως ένα σύμβολο κύρους: Αναμφισβήτητα, το design και η δισδιάστατη αντίληψη που σχεδόν ποτέ δεν έχει αλλάξει - με κάποιες εξαιρέσεις όπως αυτή του  Arnaldo Pomodoro. Αυτό είναι που έδωσε extra αξία στο brand.

Διατηρείς προσωπική συλλογή ή έχεις ιδιαίτερη προτίμηση σε κάποια μοντέλα; Έχω ακόμη πολλά Swatch στην κατοχή μου, αλλά είναι αυτά που φοράω κάθε μέρα. Δυστυχώς, πολλά χρόνια πριν έπεσα θύμα ληστείας και έχασα τα εμβληματικά Swatch που είχαν σχεδιάσει καλλιτέχνες που αγαπώ πολύ. Εκείνο που μου λείπει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο είναι το Swatch της Yoko όπου στο λουράκι μπορούσε κανείς να δει μία λεπτομέρεια από γυμνό σώμα τόσο το δικό της όσο και του John Lennon.

Από: Esquire IT

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.