
Η ιστορία πίσω από τις θρυλικές φόρμες του Bob Marley
Και κάπως έτσι, ο μουσικός κατάφερε να γίνει πρωταγωνιστής των ποδοσφαιρικών ρούχων.
Αν η μουσική ήταν η πρώτη αγάπη του Bob Marley, τότε το ποδόσφαιρο ήταν σίγουρα η δεύτερη.
Κατά τη διάρκεια των περιοδειών του, ο Bob Marley εκμεταλλευόταν στο έπακρο τα διαλείμματά του, συνήθως με έναν αυτοσχέδιο αγώνα εναντίον των συμπαικτών του Wailers. Ναι, ακόμη και αν το μόνο διαθέσιμο γήπεδο ήταν ένα βενζινάδικο στη μέση του πουθενά.
Μάλιστα, λένε πως όταν ο Marley μετακόμισε στο Λονδίνο, η αγάπη του για το άθλημα αυτό πήρε άλλη τροπή. Η πιο εμβληματική στιγμή του Marley αναφορικά με το ποδόσφαιρο ήταν όταν τον απαθανάτισαν να κλωτσάει μια μπάλα στο Battersea Park, φορώντας μια ναυτική φόρμα με κάλτσες, πάνω από ένα ριγέ πλεκτό και ένα ζευγάρι Adidas Copa Mundials. Ίσως δεν ήταν τόσο εντυπωσιακό όσο τα σακάκια Rastafarian ή τα σύνολα από διπλό τζιν που φορούσε στη σκηνή, αλλά εκείνη η εμφάνιση έμοιαζε να μπορεί να αναπαραχθεί πολύ εύκολα, από όλους.
Ο Bob Marley δεν ήταν ένας από αυτούς που κρατούσαν αυτές τις εμφανίσεις για το γήπεδο - όπως η νέα βιογραφική ταινία, Bob Marley: Marley: One Love, απεικονίζει. Από το στούντιο ηχογράφησης μέχρι τον ελεύθερο χρόνο με την οικογένειά του, το διάσημο σετ της Adidas είχε μεγάλη αξία για τον Bob, κάτι που αναγνώριζε και ο επιμελητής της Adidas Spezial, Gary Aspden. Ο ίδιος μάλιστα, σε συνέντευξή του το 2017 σημείωσε πως ο μουσικός ήταν ο πρώτος άνθρωπος που "υιοθέτησε τα αθλητικά ρούχα από το κεφάλι ως τα πόδια ως εμφάνιση εκτός γηπέδου, πολύ πριν το χιπ-χοπ και τους ράπερς". Και κάπως έτσι, οι φόρμες του Bob Marley άφησαν τη δική τους ιστορία.
Φέτος λοιπόν, η Adidas, για να τιμήσει τα 78α γενέθλια του μουσικού έβγαλε μια ποδοσφαιρική συλλογή, Jamaica Originals, εμπνευσμένη από τη δεκαετία του '70 με φόρμες, μπλουζάκια και ένα ποδοσφαιρικό κιτ στα χρώματα της σημαίας της Τζαμάικα. Η εταιρεία συνεργάστηκε επίσης με την ποδοσφαιρική ομοσπονδία της Τζαμάικας για τη δημιουργία του κιτ των εθνικών ομάδων της χώρας, των Reggae Girlz και των Reggae Boyz, υπό τη σχεδιαστική καθοδήγηση του Βρετανο-Τζαμαϊκανού σχεδιαστή Wales Bonner.
Bob Marley playing football in Battersea Park, 1977. pic.twitter.com/mmb7QKN5i8
— Classic Rock In Pics (@crockpics) October 13, 2022
Ο Marley εμφανίζεται συχνά ως σημείο αναφοράς, και στον ευρύτερο κόσμο της μόδας. Στην πασαρέλα, η Prada (για το SS05) και ο Tommy Hilfiger (για το SS16) απέτισαν φόρο τιμής ενώ το 2018, ο Noah συνεργάστηκε με τη δισκογραφική εταιρεία του Marley, Tuff Gong, που ιδρύθηκε το 1965, διανθίζοντας τα κομμάτια με τη γοητευτική αισθητική του ανθρώπου και εκείνη της μουσικής σκηνής της Τζαμάικα. Η Wales Bonner χρησιμοποίησε επίσης τον Marley ως έμπνευση για την πρώτη της συνεργασία με την Adidas. Από το λανσάρισμά της τον Νοέμβριο του 2020, οι καρποί αυτής της συνεργασίας γίνονται όλο και πιο πολυπόθητοι με κάθε σεζόν που περνάει.
Μέρος της αυθεντικότητας του Marley προήλθε από την αφοσίωσή του στην πατρίδα του, και το ίδιο πνεύμα συναντάται σε μια ομάδα ανερχόμενων σχεδιαστών με τζαμαϊκανές ρίζες. Η Bianca Saunders και η Martine Rose είναι δύο δημιουργοί με έδρα το Λονδίνο που έχουν ανέβει ψηλά στη σκηνή της ανδρικής ένδυσης τιμώντας την κληρονομιά τους με μια προοδευτική προσέγγιση. Ακόμη και μικρότερες μάρκες, όπως η Diotima και η Theophilia, έχουν προταθεί για βραβεία (και έχουν κερδίσει, στην περίπτωση της πρώτης) από την LVMH και το CFDA αντίστοιχα.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.