Η νέα και τρομερή Porsche 911 GT3-για πρώτη φορά με πίσω καθίσματα (video)

Ήρθε η στιγμή που η νέα 911 απέκτησε την έκδοση GT3, χωρίς κάποια πρίζα, μόνο με ατμοσφαιρικό κινητήρα που περιστρέφεται τόσο ψηλά όσο μπορεί να φτάσει η απόλαυση που προσφέρει αυτό το μοναδικό sport αυτοκίνητο. Και η απόλαυση πλέον δεν αφορά μόνο δύο!

Γράφει: Esquire Editors 22 Οκτωβρίου 2024

25 χρόνια έχουν περάσει από το ντεμπούτο της πρωτότυπης GT3. Με αφορμή την επέτειο, η Porsche παρουσιάζει δύο νέες εκδόσεις
που συνδέονται με την ανανέωση που υπέστη η 911 (992.2) στα μισά του κύκλου ζωής της. Καλωσορίστε την 911 GT3 του 2025 και την πιο διακριτική παραλλαγή της, την 911 GT3 Touring.

Σε επίπεδο εμφάνισης, δεν έχουν αλλάξει πολλά, πρόκειται για μια αρκετά ήπια ανανέωση. Μιλάμε για ανεπαίσθητες βελτιώσεις στο πλαίσιο και μερικά επιπλέον χαρακτηριστικά εξατομίκευσης.

Διαβάστε Επίσης

Ο εντυπωσιακός ατμοσφαιρικός κινητήρας 4.0 λίτρων παραμένει αμετάβλητος, εξακολουθώντας να αποδίδει 510 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. Εξακολουθεί να είναι ένα όπλο για πίστα και η Porsche είναι πρόθυμη να μας το υπενθυμίσει αυτό, ακόμη και αν οι αλλαγές κάτω από το αμάξωμα είναι κάπως συγκρατημένες.

Porsche 911 GT3 992.2

Ωστόσο, όπως πάντα, η ουσία κρύβεται στις λεπτομέρειες. Αυτό που ακολουθεί, είναι τα βασικά στοιχεία που πρέπει να γνωρίζεις για το νέο δημιούργημα της Porsche.

Διαθέσιμη με χειροκίνητο κιβώτιο

Όταν παρουσιάστηκε η 992.2 νωρίτερα φέτος, αρκετοί ανησύχησαν πως θα σήμαινε το τέλος του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων σε μια 911. Ωστόσο, ενώ τα μοντέλα που ήρθαν αρχικά μπορεί να μην είχαν την συγκεκριμένη επιλογή, επιβεβαιώθηκε ότι οι μελλοντικές εκδόσεις θα ήταν διαθέσιμες με manual κιβώτιο.

Porsche 911 GT3 992.2

Και κάπως έτσι προς ανακούφιση όλων, έρχεται η 911 GT3 και η GT3 Touring του 2025, να παραμείνουν διαθέσιμες με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Φυσικά, το 7τάχυτο κιβώτιο PDK θα εξακολουθήσει να είναι διαθέσιμο, αλλά με κάποιες βελτιώσεις.

Η ροπή έχει μειωθεί

Παρόλο που ο 6κύλινδρος κινητήρας 4.0 λίτρων μπορεί να μοιάζει αμετάβλητος, στην πραγματικότητα έχει μειωμένη ροπή σε σχέση με τον προκάτοχό του, έστω και οριακά. Η απερχόμενη 911 απέδιδε ροπή 470 Nm, ενώ ο νέος κινητήρας αποδίδει 450 Nm. Ευτυχώς, η ισχύς παραμένει η ίδια, με 510 ίππους.


Για τη μικρή αυτή μείωση της ροπής, υπεύθυνοι είναι οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων και όχι η Porsche. Η οποία από την πλευρά της, λέει ότι χρειάστηκε να δουλέψει σκληρά για να διατηρήσει το αυτοκίνητο συμβατό με τους νέους, πιο αυστηρούς κανονισμούς, αλλά κατάφερε να το κάνει χωρίς να επηρεάσει την κόκκινη γραμμή του κινητήρα στις 9.000 σ.α.λ. Κάτι είναι κι αυτό.

Porsche 911 GT3 992.2

Οι επιδόσεις πάντως που είναι και το ζητούμενο, εξακολουθούν να είναι κορυφαίες, με την έκδοση με PDK να έχει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,2 δευτερόλεπτα, ενώ η χειροκίνητη έκδοση τα καταφέρνει σε 3,7. Η τελική ταχύτητα είναι 311 km/h για την έκδοση με PDK και 314 km/h για εκείνη με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Μικρές αλλαγές στον κινητήρα

Για να ανταποκριθεί στους νέους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, η Porsche χρειάστηκε να τοποθετήσει ένα νέο σύστημα εξάτμισης που περιλαμβάνει τέσσερις καταλυτικούς μετατροπείς και δύο φίλτρα σωματιδίων.

Porsche 911 GT3 Touring 992.2

Βελτιστοποιώντας περαιτέρω το μοτέρ, οι κυλινδροκεφαλές έχουν ανανεωθεί και τα προφίλ των εκκεντροφόρων έχουν αλλάξει. Υπάρχουν και κάποιες ακόμη μικρές βελτιώσεις, έχοντας ως αποτέλεσμα ακόμη και με μια μικρή μείωση της ροπής, να αποδίδονται 510 ίπποι στις 9.000 σ.α.λ.

Οι επαρχιακοί δρόμοι είναι το στοιχείο της

Μια άλλη μικρή αλλά σημαντική αλλαγή για την Porsche 911 GT3 του 2025, είναι ότι η τελική σχέση μετάδοσης του κιβωτίου ταχυτήτων είναι πλέον κατά 8% μικρότερη. Λογικά θα υποθέσει κανείς πως αυτό είναι άμεσο αποτέλεσμα της μείωσης της ροπής.

Διαβάστε Επίσης

Ωστόσο, η ίδια η Porsche υποστηρίζει ότι η μικρότερη σχέση μετάδοσης σημαίνει ότι το αυτοκίνητο είναι καλύτερο για οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους. Για να το πετύχει αυτό, η νέα GT3 έχει νέες ρυθμίσεις των αμορτισέρ, ενώ το σύστημα διεύθυνσης έχει επίσης βελτιωθεί.

Εξακολουθεί να εστιάζει στην πίστα

Το dna της 911 GT3 είναι αυτό ενός αυτοκινήτου πίστας για το δρόμο, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι προσφέρει πολλά χαρακτηριστικά που προορίζονται για την οδήγηση στην πίστα.

Porsche 911 GT3 992.2

Το εσωτερικό διαθέτει έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων που εμφανίζει στοιχεία όπως η πίεση των ελαστικών, η στάθμη λαδιού και ο χρονισμός αλλαγής ταχυτήτων. Και, η αεροδυναμική του ανανεωμένου αυτοκινήτου έχει βελτιωθεί περαιτέρω για να βελτιωθεί η κάθετη δύναμη και η ροή του αέρα.

Porsche 911 GT3 Touring 992.2

Και μην παραλείψετε να δείτε τους πίσω βραχίονες σε σχήμα σταγόνας, που είναι ειδικά σχεδιασμένοι για να βοηθούν την ψύξη των φρένων και να βελτιώνουν την συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Εξοικονόμηση βάρους

Οι φαν της δίαιτας έχουν κάθε λόγο να είναι χαρούμενοι, καθώς έχουν στη διάθεσή τους ακόμα περισσότερες επιλογές που θα ελαφρύνουν περαιτέρω την Porsche 911 GT3 του 2025. Αυτό σημαίνει ότι το πακέτο Weissach Package θα έρθει στην GT3.

Και περιλαμβάνει οροφή από ανθρακονήματα, την γνωστή τεράστια πτέρυγα πίσω, καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών και μπροστινούς αεραγωγούς. Επίσης, η αντιστρεπτική δοκός, οι ράβδοι ζεύξης και τμήματα του πίσω άξονα είναι φτιαγμένα από ανθρακονήματα. Τέλος, το εσωτερικό έχει επίσης υποστεί επεξεργασία για την εξοικονόμηση βάρους.

Porsche 911 GT3 Touring 992.2

Αν τώρα θεωρείς την πίσω αεροτομή υπερβολική, υπάρχει για σένα η έκδοση Touring. Μην τρομάζεις, παρά το γεγονός ότι η ονομασία παραπέμπει σε έκδοση station wagon, εδώ αφορά μια λιγότερο σκληροπυρηνική GT3.

Porsche 911 GT3 992.2

Υπάρχει μια νέα ελαφριά μπαταρία ιόντων λιθίου 40 Ah, η οποία κερδίζει άλλα 9,9 κιλά σε σύγκριση με εκείνη των 60 Ah του προηγούμενου μοντέλου. Οι νέες ελαφριές ζάντες αλουμινίου εξοικονομούν επιπλέον 3,3 κιλά, ενώ οι προαιρετικές ζάντες μαγνησίου 20 κιλά.

Μπορείς να επιλέξεις πίσω καθίσματα

Για πρώτη φορά, η 911 GT3 Touring προσφέρει μια ιδέα περισσότερης πρακτικότητας, επιτρέποντάς σας να επιλέξετε πίσω καθίσματα. Υπάρχουν επίσης νέα (προαιρετικά) carbon bucket καθίσματα για τον οδηγό και τον συνοδηγό.

Porsche 911 GT3 Touring 992.2

Κι αν η οδήγηση σε πίστα είναι πράγματι μια επιλογή για σένα, αυτά τα καθίσματα διαθέτουν αφαιρούμενη επένδυση στο προσκέφαλο για να φιλοξενήσουν έναν οδηγό που φοράει κράνος. Αν πάλι προτιμάς λίγη περισσότερη άνεση και πολυτέλεια, μπορείς να επιλέξεις τα ρυθμιζόμενα σε 18 κατευθύνσεις Adaptive Sports Seats Plus.

Το Twist Key επέστρεψε

Η Porsche άκουσε τα σχόλια των φίλων της 911 και αποφάσισε να τους κάνει το χατίρι. Οι GT3 και GT3 Touring, επιστρέφουν ξανά στο παραδοσιακό κλειδί στα αριστερά του ταμπλό.

Porsche 911 GT3 992.2

Η Porsche Design γιορτάζει επίσης τα 25 χρόνια της GT3 με ένα αποκλειστικό ρολόι. Διαθέτει πιστοποιημένο από την COSC μηχανισμό Porsche Design WERK 01.200, ένα καντράν σχεδιασμού GT3 με κίτρινες πινελιές και μια εξαγωνική δομή, που υποτίθεται ότι μιμείται τον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου.

Τιμή από 205.000 ευρώ

Αν αισθάνεσαι έτοιμος να αποκτήσεις μία, οι νέες Porsche 911 GT3 και GT3 Touring θα είναι διαθέσιμες για παραγγελία μέχρι το τέλος του έτους, με τις παραδόσεις να προγραμματίζονται για το καλοκαίρι του 2025. Οι τιμές ξεκινούν λίγο πάνω από τα 200.000 ευρώ.

Πηγή: topgeargreece.gr

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική

Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Αν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser

Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους

Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.

Γιατί η δύναμη στους πήχεις σου είναι μυστικό μακροζωΐας

Η δύναμη της λαβής είναι βασικός δείκτης υγείας και μακροζωίας. Μάθε πώς με απλές ασκήσεις για τους πήχεις μπορείς να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση και να μειώσεις κινδύνους.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

O Neymar κληρονόμησε 1 δισ. ευρώ από κάποιον Βραζιλιάνο που δεν είχε συναντήσει ποτέ

Ένας Βραζιλιάνος επιχειρηματίας που δεν είχε γνωρίσει ποτέ τον Neymar φαίνεται πως άφησε σε εκείνον την περιουσία του. Η κληρονομιά αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Έχει φάει ξύλο και μαχαιριά, τον έχουν χτυπήσει αμάξι και λεωφορείο-ποιος πασίγνωστος ηθοποιός παραμένει ζωντανός

Για τους περισσότερους ηθοποιούς η δράση τελειώνει όταν κλείνουν οι κάμερες, για εκείνον όμως, συνεχίζεται και στην καθημερινότητά του. Κι ύστερα λένε για τις γάτες ότι είναι εφτάψυχες... Spoiler alert: Συμμετέχει στο cast του Wednesday.

Γραφει Νικη Κοντομηνα