Πώς είναι να οδηγείς με 490 km/h-Ο άνθρωπος πίσω από το ρεκόρ αποκαλύπτει τα μυστικά του

Ο Andy Wallace δεν είναι απλώς ένας οδηγός αγώνων. Είναι ο άνθρωπος που οδήγησε ένα αυτοκίνητο παραγωγής με ταχύτητες που φτάνουν τα αεροπλάνα.

Γράφει: Esquire Editors 05 Ιουνίου 2025

Μόνο ένας άνθρωπος έχει ξεπεράσει το "μαγικό" όριο των 300 mph (δηλαδή 483 km/h) σε αυτοκίνητο παραγωγής και επέζησε για να το διηγηθεί.

Ο Andy Wallace δεν είναι απλώς ένας οδηγός ταχύτητας, είναι ζωντανός θρύλος, ο άνθρωπος που "κατέκτησε" το απόλυτο Vmax με την Bugatti Chiron Super Sport 300+.

Και είναι, ταυτόχρονα, ένας από τους πιο προσγειωμένους και ευγενικούς ανθρώπους στον χώρο. Αυτά είναι τα σημαντικότερα μαθήματα που μας δίδαξε.

Πώς είναι να οδηγείς με 490 km/h-Ο άνθρωπος πίσω από το ρεκόρ αποκαλύπτει τα μυστικά του

Andy Wallace: Ο οδηγός των μεγάλων ρεκόρ

1. Περίμενε το απρόσμενο

Όπως εξηγεί ο ίδιος, στο Ehra-Lessien, την πίστα της Volkswagen όπου έγινε η επίσημη καταγραφή των 490,5 km/h, υπήρχε μια ιδιαιτερότητα. "Είχαν στρώσει ξανά την άσφαλτο σε ένα σημείο της ευθείας, οπότε υπήρχε μια ένωση ανάμεσα στην παλιά και τη νέα επιφάνεια", θυμάται.

"Όταν τους είπα ότι το αυτοκίνητο είναι σχετικά σταθερό στο "άλμα", θύμωσαν λίγο. "Τι άλμα; Δεν υπάρχει άλμα, δεν σηκώνεται από το έδαφος”, μου απάντησαν. Όταν κοίταξαν τα δεδομένα, επέστρεψαν λέγοντας "ΟΚ, είχες δίκιο, είναι άλμα”. Αυτό έγινε περίπου στα 435km/h".

Ο οδηγός Andy Wallace την ώρα που οδηγάει το αυτοκίνητό του.

2. Κράτα σφιχτά

Στα 490 km/h, η δύναμη που ασκείται στα ελαστικά ισοδυναμεί με 7.000 κιλά, δηλαδή βάρος ίσο με τριάμισι Chiron. Οι τροχοί περιστρέφονται στις 4.100 σ.α.λ., προκαλώντας τέτοια γυροσκοπική δύναμη που "παγώνει" τη γεωμετρία του τιμονιού και καταργεί τη φυσική τάση ευθυγράμμισης.

Αν ο οδηγός στρίψει περισσότερο απ’ όσο πρέπει, ίσως να μη μπορέσει να επαναφέρει το τιμόνι στην ευθεία. Μιλάμε για ταχύτητες όπου, συνήθως, πετούν αεροπλάνα, οπότε είναι λογικό να υπάρχουν και κάποιες ασυνήθιστες οδηγικές συμπεριφορές.

3. Σχεδιασμένο για ρεκόρ

Το αυτοκίνητο που έγραψε ιστορία δεν ήταν μια απλή Chiron. Η Super Sport 300+ Prototype, είχε μεγαλύτερο μήκος κατά 25 εκατοστά και σημαντικά χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος για μείωση της αντίστασης του αέρα.

Πίσω, ο σχεδιασμός τύπου longtail μείωσε την εγκάρσια τομή, ελαχιστοποιώντας περαιτέρω την αεροδυναμική αντίσταση. Η ενεργή αεροτομή και το φρένο αέρα είχαν αφαιρεθεί και αντικατασταθεί με μία σταθερή μονάδα.

4. Αδιαφορώντας για τους κανόνες

Σύμφωνα με τους κανονισμούς των ρεκόρ Guinness, η μέγιστη ταχύτητα πρέπει να καταγραφεί σε δύο αντίθετες κατευθύνσεις εντός 60 λεπτών, και ο μέσος όρος να αποτελεί το τελικό αποτέλεσμα. Ο Andy Wallace έτρεξε μόνο προς μία κατεύθυνση.

Η Bugatti εξηγεί πως, μετά από δεκαετίες χρήσης της πίστας προς τη φορά των δεικτών του ρολογιού, η δομή του ασφαλτοτάπητα έχει "στραφεί" προς αυτή την κατεύθυνση. Αν προσπαθήσεις να κινηθείς αντίθετα, δημιουργείται υπερβολική θερμότητα στα ελαστικά, κάτι που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους.

Ο οδηγός Andy Wallace.

5. Η απόλυτη ισορροπία

Δεν αρκεί να "κολλήσεις" το αυτοκίνητο στο έδαφος με όσο το δυνατόν περισσότερη κάθετη δύναμη. Η αεροδυναμική πίεση σημαίνει περισσότερη αντίσταση, που απαιτεί περισσότερη ισχύ και προκαλεί μεγαλύτερη θερμότητα στα ελαστικά.

Αυτό που θες είναι ισορροπία: δύο τόνους ανύψωσης και δύο τόνους κάθετης πίεσης, δηλαδή τέσσερις τόνοι δύναμης που προσπαθούν να τραβήξουν το πλαίσιο στα δύο.

Αν όμως το ισοζύγιο είναι σωστό, τότε στις τελικές ταχύτητες, το αυτοκίνητο ουσιαστικά "κάθεται" στο δρόμο μόνο με το στατικό του βάρος. Αυτό σημαίνει λιγότερη φθορά στα λάστιχα, χαμηλότερη θερμοκρασία και πολύ μικρότερη πιθανότητα απώλειας ελέγχου.

Με πληροφορίες του Top Gear Greece

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική

Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Αν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser

Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους

Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.

Γιατί η δύναμη στους πήχεις σου είναι μυστικό μακροζωΐας

Η δύναμη της λαβής είναι βασικός δείκτης υγείας και μακροζωίας. Μάθε πώς με απλές ασκήσεις για τους πήχεις μπορείς να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση και να μειώσεις κινδύνους.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

O Neymar κληρονόμησε 1 δισ. ευρώ από κάποιον Βραζιλιάνο που δεν είχε συναντήσει ποτέ

Ένας Βραζιλιάνος επιχειρηματίας που δεν είχε γνωρίσει ποτέ τον Neymar φαίνεται πως άφησε σε εκείνον την περιουσία του. Η κληρονομιά αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Έχει φάει ξύλο και μαχαιριά, τον έχουν χτυπήσει αμάξι και λεωφορείο-ποιος πασίγνωστος ηθοποιός παραμένει ζωντανός

Για τους περισσότερους ηθοποιούς η δράση τελειώνει όταν κλείνουν οι κάμερες, για εκείνον όμως, συνεχίζεται και στην καθημερινότητά του. Κι ύστερα λένε για τις γάτες ότι είναι εφτάψυχες... Spoiler alert: Συμμετέχει στο cast του Wednesday.

Γραφει Νικη Κοντομηνα