
Γιατί εξαφανίστηκαν οι καλοντυμένοι 'κακοί' στο σινεμά
Μία γερή δόση νοσταλγίας για κινηματογραφικούς "κακούς", τύπου Gordon Gekko, και για το ασυναγώνιστο στυλ τους.
Αν έχεις Facebook, Instagram ή και Twitter, σίγουρα θα έχεις πέσει πάνω σε εικόνες-memes που αντιπαραβάλλουν το πως ντύνονται οι νέοι σήμερα και πως τα προηγούμενα χρόνια, εξυμνώντας τα κοστούμια, τα επιβλητικά ρολόγια και τις προσεγμένες χαίτες του παρελθόντος σε σχέση με τα σημερινά χαμηλοκάβαλα παντελόνια και τα υπερβολικά χαχόλικα σύνολα.
Σε αυτό το debate, εμείς θα προσθέσουμε ένα ακόμη επιχείρημα- το ασυναγώνιστο ντύσιμο των κινηματογραφικών "κακών", μερικές δεκαετίες πριν. Βασική μας έμπνευση, ο Gordon Gekko, ο κομψός και υπερβολικά στιλάτος trader που υποδύεται ο Michael Douglas, στο Wall Street του 1987.
Ο πλέον κατάλληλος για να δώσει απαντήσεις πάνω στο γιατί οι σύγχρονοι villains έχουν αποδειχθεί τόσο, ενδυματολογικά, απογοητευτικοί, είναι και εκείνος που ήταν υπεύθυνος για τα κοστούμια του Gekko, ο Alan Flusser. Ο ίδιος, μιλώντας στο αμερικανικό Esquire, παραδέχθηκε πως βλέπει τη θλιβερή κατάσταση του ντυσίματος των κακών ως αντανάκλαση των σημερινών ηθών της κοινωνίας.
"Νομίζω ότι οι σημερινοί 'κακοί' ντύνονται σε ένα επίπεδο που είναι περισσότερο συνάρτηση της αισθητικής που συναντάς στην κουλτούρα", είναι η τοποθέτησή του.
Μάλιστα, ο Flusser ανέφερε πως η προβολή της ταινίας το 1987 προκάλεσε μια έκρηξη για τα ρούχα κατά παραγγελία, με τους επίδοξους Gekkos να επισκέπτονται το ομώνυμο κατάστημα ρούχων κατά παραγγελία και τα κομψά καταστήματα λιανικής πώλησης της Νέας Υόρκης σε αναζήτηση ριγέ και γιακάδων με αντίθεση. Και ακόμα και στη δεκαετία του 2010, μπορεί κανείς να βρει τη Wall Street να παίζει στις οθόνες των πολυκαταστημάτων υψηλής ποιότητας σε όλη τη Νότια Αμερική και την Ιαπωνία.
Η εμφάνιση που ενσάρκωνε ο Gekko καταστράφηκε με πιο κοινότοπα μέσα: τις "χαλαρές" (casual) Παρασκευές. Αυτό που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1990 ως σταδιακή χαλάρωση των ενδυματολογικών κανόνων του γραφείου επιταχύνθηκε μέχρι τη σχεδόν ολοκληρωτική εγκατάλειψή τους μέχρι τη δεκαετία του 2010, με την εμπειρία του Covid-19 να δίνει στο σύνολο κοστούμι και γραβάτα, τη χαριστική βολή.
Ως αποτέλεσμα, οι άνδρες βρίσκονται όλο και περισσότερο σε "άγνωστα νερά" όταν πρόκειται να φορέσουν οτιδήποτε άλλο εκτός από casual ρούχα. "Υπάρχουν πολλοί άνδρες που θέλουν να ντύνονται καλά. Απλά δεν ξέρουν τι σημαίνει αυτό πια", είπε ο Flusser.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style
Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.
Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο
Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.
The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα
Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.
Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025
Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.
Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο
Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.
Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.
Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.