Τώρα μπορείς να φορέσεις ρούχα από πατάτα-γιατί είναι καλύτερα

Ναι, πλέον μπορείς να φορέσει μπλούζα που είναι φτιαγμένη από πατάτα και όχι βαμβάκι ή κάποιο άλλο σύνηθες μέχρι σήμερα υλικό.

Γράφει: Νίκη Κοντομηνά 08 Σεπτεμβρίου 2024

Η επιστήμη των υλικών έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την πιο βιώσιμη μόδα. Η εταιρεία Fibe έχει αναπτύξει την πρώτη κλωστική ίνα από τα απορρίμματα της καλλιέργειας πατάτας. Αυτή η πρωτοποριακή εξέλιξη θα μπορούσε να αποτελέσει μια βιώσιμη εναλλακτική λύση στο καθαρό βαμβάκι.

Η Fibe, με έδρα το Λονδίνο, έχει ολοκληρώσει τον πρώτο γύρο επενδύσεων της και ένα "σημαντικό ορόσημο" στη δημιουργία μιας κλωστικής ίνας από τις ιδιόκτητες ίνες της. Μετά την απονομή αρκετών επιχορηγήσεων Innovate UK συνολικού ύψους £785.000 (περίπου €932.000), η Fibe ολοκλήρωσε με επιτυχία τον πρώιμο γύρο επένδυσης περίπου €1,13 εκατομμυρίων. Ο εταιρικός βραχίονας της Patagonia, Tin Shed Ventures, ηγήθηκε του γύρου, ενώ συμμετείχαν επίσης η Alante Capital, η PDS Ventures, η First Imagine! και αρκετοί επιχειρηματικοί άγγελοι.

Με αυτή τη χρηματοδότηση, η startup θα επικεντρωθεί στην επέκταση της διαδικασίας της, ώστε η Fibe να έχει "όλη την απαραίτητη τεχνική και εμπορική επικύρωση" για να φέρει μια ανταγωνιστική ίνα στην αγορά τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τον συνιδρυτή και CEO Idan Gal-Shohet.

Ίνες υψηλής ποιότητας

"Η καινοτομία της Fibe όχι μόνο αποφεύγει τις εκπομπές από μια ροή αποβλήτων χωρίς βιώσιμες επιλογές, αλλά είναι επίσης έτοιμη να παράγει υψηλής ποιότητας, χαμηλότερου αποτυπώματος ίνες για να βοηθήσει στην κλιματική μετάβαση της βιομηχανίας ενδυμάτων", δήλωσε η McKenzie Smith της Tin Shed Ventures.

"Είμαστε πολύ εντυπωσιασμένοι με την αρχική τεχνική πρόοδο της Fibe και ενθουσιασμένοι να παρέχουμε όχι μόνο επενδύσεις αλλά και να αξιοποιήσουμε την εσωτερική μας εμπειρία καινοτομίας υλικών και εμπορικοποίησης για να βοηθήσουμε στην επιτάχυνση της πορείας της Fibe προς την αγορά".

Αξιοποιώντας την πατάτα

Η Fibe ιδρύθηκε το 2022 με στόχο να δημιουργήσει τις πιο κλιμακωτές, προσιτές και βιώσιμες ίνες της αγοράς. Αξιοποιεί τις ροές αποβλήτων της γεωργίας, δηλαδή τα απορρίμματα της συγκομιδής πατάτας, καθώς τα υπολείμματα των στελεχών και των φύλλων της πατάτας είναι η μεγαλύτερη ανεκμετάλλευτη γεωργική πρώτη ύλη. Το μη χρησιμοποιήσιμο οργανικό υλικό δεν μπορεί να δοθεί ως τροφή στα ζώα, ούτε να μετατραπεί σε λίπασμα. Ως εκ τούτου, 150 εκατομμύρια τόνοι αποβλήτων "αφήνονται να σαπίσουν" χωρίς οικονομική αξία για τον αγρότη ή την κυκλική οικονομία.

Η Fibe πιστεύει ότι η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογία της μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα απόβλητα για να αντικαταστήσει έως και το 70% της παγκόσμιας ζήτησης για φυσικές ίνες.

"Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια εναλλακτική λύση που να μοιάζει με τις συμβατικές ίνες, να αισθάνεται σαν τις συμβατικές ίνες και να κοστίζει κάποια στιγμή το ίδιο με αυτές τις ίνες, όλα αυτά με σημαντική περιβαλλοντική εξοικονόμηση και προώθηση της παραγωγής βασικών τροφίμων", δήλωσε ο Gal-Shohet.

Η εταιρεία στοχεύει να αποζημιώνει τους αγρότες για αυτά τα απόβλητα πατάτας και θα τα συλλέγει απευθείας από τους αγρότες, αναπτύσσοντας μια διαφανή αλυσίδα εφοδιασμού που μπορεί να εντοπίζει κάθε ίνα σε κάθε αγρόκτημα.

Αυτές οι ίνες με βάση την πατάτα έχουν εμφανίσει ιδιότητες παρόμοιες με εκείνες του βαμβακιού και του πολυεστέρα. Ως ένδειξη της απαλότητας του υλικού, η Fibe δήλωσε ότι οι ίνες έχουν παρόμοια διάμετρο με το βαμβάκι, ξεπερνώντας τις ίνες του κλωστικού φυτού όπως η κάνναβη και το λινό, πράγμα που σημαίνει ότι οι ίνες της εταιρείας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διάφορες εφαρμογές. Η αντοχή της ίνας είναι επίσης φημολογείται ότι είναι συγκρίσιμη με τις τυπικές φυσικές ίνες.

Και είναι βιώσιμη. Αξιοποιώντας την ιδιόκτητη τεχνολογία εξαγωγής ινών και τις πρώτες ύλες από ροές αποβλήτων, η Fibe δήλωσε ότι έχει δημιουργήσει ένα υλικό με τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί 99,7% λιγότερο νερό, 82% λιγότερες εκπομπές άνθρακα και μηδενική χρήση γης σε σύγκριση με το βαμβάκι.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.