Το παρκά θα σε κρατήσει ζεστό και φέτος το χειμώνα

Μακρύ ή κοντό με κουκούλα ή με γούνα ή με ψηλό γιακά, το παρκά ανήκει στα κλασικά αντρικά πανωφόρια.

Γράφει: Χριστίνα Φαραζή 16 Φεβρουαρίου 2021

Από την παγωμένη Ανταρκτική στα αιματοβαμμένα πεδία των μαχών και από εκεί στους βροχερούς δρόμους του Λονδίνου στις αρχές των 60s. Αν υπάρχει ένα πανωφόρι που να έχει ταυτιστεί τόσο έντονα με την περιπέτεια και την τόλμη αυτό δεν είναι άλλο από το παρκά.

Η ιστορία του παρκά

Το παρκά θα σε κρατήσει ζεστό και φέτος το χειμώνα

Γνωστό και ως άνορακ, το παρκά έλκει την καταγωγή του στις αρχές του 1900 και πατρίδα του λέγεται πως είναι η Γροιλανδία, μιας και δημιουργήθηκε από τους Ινουίτ, τους Εσκιμώους που ζούσαν στη "Γη των Γροιλανδών". Σκοπός τους ήταν να κατασκευάσουν ένα πανωφόρι που να προφυλάσσει από την παγωνιά, εξ' ού και η γούνινη περιφέρεια της κουκούλας του, προκειμένου να διατηρούν ζεστά τα πρόσωπά τους από τις πολικές θερμοκρασίες. Το υλικό κατασκευής του ήταν αρχικά το δέρμα καριμπού ή εκείνο της φώκιας, πλέον όμως τα παρκά κατασκευάζονται από κάθε λογής υλικά και υφάσματα. Γνώμη μας, όσο λιγότερο συνθετικά είναι τόσο καλύτερα.

Στις αρχές του 1950, το παρκά μπήκε στο στρατό και απέκτησε το χρώμα - σήμα-κατατεθέν του, το χακί, όταν φορέθηκε από τους Αμερικανούς στρατιώτες για να προστατευτούν από τα ακραία καιρικά φαινόμενα κατά τη διάρκεια του πολέμου της Κορέας για να καταλήξει στα τέλη του '50 και στις αρχές του '60 στην αντρική και γυναικεία γκαρνταρόμπα των Βρετανών. Φορέθηκε από τους Mods, τους υποστηρικτές του νεανικού κινήματος του μοντερνισμού, που όσον αφορά στη μόδα ήταν επηρεασμένοι σημαντικά από την ιταλική και κυκλοφορούσαν με τρίκουμπα σακάκια, στενές γραβάτες, μοχέρ κοστούμια, μπότες, στρατιωτικά παρκά και Vespa μηχανές.

ΠΑΡΚΑ

Ο πρώτος διάσημος που λέγεται ότι τίμησε το παρκά σε φωτογράφιση μόδας ήταν ο Mick Jagger των Rolling Stones, ποζάροντας στο φακό του Terry O’Neill το 1964.

Τα χαρακτηριστικά του παρκά

ΠΑΡΚΑ
  • Η κλασική εκδοχή του είναι η μακριά, που καταλήγει λίγο πιο πάνω από το γόνατο.
  • Έχει κουκούλα με γούνα και είναι ντυμένο στο εσωτερικό του με ζεστή επένδυση.
  • Το πιο δημοφιλές χρώμα του είναι το χακί, κυκλοφορεί ωστόσο σε μαύρο, γκρι και μπλε, ακόμα και σε πιο φωτεινές αποχρώσεις - κίτρινο για παράδειγμα.

Οι ενδυματολογικοί συνδυασμοί του παρκά

ΠΑΡΚΑ

Casual look: Συνδυάζεται άψογα με ένα κλασικό σκούρο τζην παντελόνι, πλεκτό πουλόβερ και chelsea boots ή με τα κλασικά κίτρινα μποτάκια που "λιώσαμε" στην εφηβεία και έχουν επανέλθει στο προσκήνιο της μόδας.

Smart casual look: Φοριέται αντί του κλασικού παλτού και παντρεύεται όμορφα με μάλλινα κοστούμια, oxfords πουκάμισα, στενές γραβάτες και με δερμάτινα derbies ή brogue boots ή chukka boots.

Από: Esquire NL

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.