Τα καλύτερα streetwear brands της χρονιάς

Ο αληθινός νικητής της έκρηξης της κουλτούρας του δρόμου στη βιομηχανία της μόδας είναι τελικά το sportswear.

Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει πριν από περίπου ένα χρόνο στο αμερικάνικο Esquire, ο Virgil Abloh, ο καλλιτεχνικός διευθυντής των αντρικών συλλογών του Louis Vuitton και ένα από τα πιο ευφυή μυαλά αυτή τη στιγμή στη βιομηχανία της μόδας, είχε οραματιστεί τον θάνατο του streetwear. Για την ακρίβεια είχε δηλώσει: "Streetwear; Ποιο streetwear; Το μόνο σίγουρο είναι ότι πολύ σύντομα θα πεθάνει".

Αν με το "θα πεθάνει" ήθελε να υπονοήσει πράγματι την εξαφάνισή του, τότε η δήλωση του όχι μόνο δεν επαληθεύτηκε αν κρίνουμε από τα σημερινά δεδομένα, αλλά -sorry, Virgil- κρίνεται τουλάχιστον υπερβολική. Αν πάλι αυτός ήταν ένας τρόπος για να υποδηλώσει την αλλαγή που θα επέλθει στην streetwear κουλτούρα και την εξέλιξή της σε μία πιο σοφιστικέ κατεύθυνση που θα την μπλέκει με το tailoring, τότε είχε απόλυτο δίκιο - αλλαγή που είναι εμφανής για παράδειγμα στην πρόσφατη συνεργασία του οίκου Ermenegildo Zegna με το brand Fear of God.

Ο όρος "streetwear" πάντως, ήταν ανέκαθεν αχανής και απροσδιόριστος, περιλαμβάνοντας από t-shirts και hoodies μέχρι μπασκετικές φόρμες και τζην κομμάτια με σαφείς αναφορές στο skateboard. Αν και η Supreme θεωρείται η εταιρεία ένδυσης που το αποθέωσε, παίρνοντας την σκυτάλη από την Stussy, υπάρχουν σήμερα οκτώ ακόμα άξιοι εκπρόσωποι του συγκεκριμένου στυλ ντυσίματος. 

SUPREME

Τα καλύτερα streetwear brands της χρονιάς

Ήταν το label του James Jebbia -ξεκίνησε ως κατάστημα με προϊόντα για skateboard- που το 1994 πέρασε το streetwear look από τις ακτές της Καλιφόρνια και τους surfers στη Νέα Υόρκη και τους skaters. Σήμερα, είναι το ίσως μεγαλύτερο όνομα στην streetwear μόδα.

NOAH

Streetwear Brands

Η επιτυχία της Supreme οφείλεται κατά ένα καθόλου ασήμαντο ποσοστό στο απίστευτο ταλέντο των ανθρώπων της να προσλαμβάνει σπουδαία μυαλά. Ο Brendon Babenzian εργάστηκε σ' αυτήν πάνω από μία δεκαετία προτού λανσάρει το προσωπικό του brand, λιγότερο skateboard και περισσότερο preppy αισθητικής.

AWAKE NY

Streetwear Brands

Από την Supreme γεννήθηκε επίσης ένα ακόμα streetwear brand - το Awake NY του Ditto Angelo Baque, πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή της εταιρείας. Οι δημιουργίες του ξεχωρίζουν για τα ευφάνταστα prints τους και τους εκκεντρικούς συνδυασμούς αυτών.

AIMÉ LEON DORE

Streetwear Brands

Με έδρα του το Κουίνς στην Νέα Υόρκη, το Aimé Leon Dore χαρακτηρίζεται ως το πιο cool αντρικό brand στις μέρες μας, καθώς έδωσε νέα πνοή στο preppy look. Αποτελεί δημιούργημα του 34χρονου ελληνικής καταγωγής Teddy Santis, που όπως ο ίδιος έχει αναφέρει σχετικά με την ονομασία του: "Προέρχεται από τη γαλλική λέξη "αγαπώ" (aime), το παρατσούκλι του πατέρα μου (leon, lion, λιοντάρι) και την τελευταία συλλαβή του ονόματός μου (Dore από το Theodore, Θεόδωρος)".

STÜSSY

Streetwear Brands

Ο πατέρας του streetwear ​​​​​θεωρείται ο Shawn Stussy. Γνωστός για την κατασκευή σανίδων του surf, στα μέσα των 70s αποφάσισε να λανσάρει τα δικά του t-shirts, με το σλόγκαν Stussy, που σήμερα ανήκει στα πιο εμβληματικά fashion logos.

GOLF WANG

Streetwear Brands

Είναι ο πιο στιλάτος ράπερ της μουσικής βιομηχανίας, αν όχι ο πιο στιλάτος εκπρόσωπος της παγκόσμιας μουσικής σκηνής. Ο Tyler, The Creator βρήκε τον τρόπο να εξωτερικεύσει το προσωπικό του στυλ λανσάροντας την προσωπική του εταιρεία, Golf Wang, που το 2016 έκανε το ντεμπούτο της στις πασαρέλες του Λος Άντζελες.

PALACE

Streetwear Brands

Το brand ιδρύθηκε το 2009 από τον Lev Tanju και σχεδόν αμέσως του "κόλλησαν" το παρατσούκλι "ο διάδοχος της Supreme", κυρίως λόγω της ξαφνικής δημοφιλίας που απέκτησε αν και οι ομοιότητες είναι εμφανείς. Πάντως, οι δημιουργίες του Palace είναι περισσότερο εμπνευσμένες από την skate κουλτούρα των Βρετανών, παρά των Αμερικάνων όπως συμβαίνει με την Supreme - κάτι που είναι εμφανές ακόμα και στους μουντούς χρωματικούς συνδυασμούς.

BRAIN DEAD

Streetwear Brands

Ο Kyle Ng λάνσαρε αρχικά το Brain Dead ως ένα fashion label που θα μπορούσε να προσελκύσει σχεδιαστές και καλλιτέχνες από όο τον κόσμο να πουλήσουν μέσω αυτού τις δημιουργίες τους. Τελικά, το brand απέκτησε δική του υπόσταση στον χώρο της μόδας και ήδη μετρά capsule collections με μεγάλα ονόματα, όπως A.P.C., Carhartt και The North Face.

CACTUS PLANT FLEA MARKET

Streetwear Brands

Ένα ακόμα label που αγαπά τις συνεργασίες και αναδείχθηκε μέσω αυτών είναι το Cactus Plant Flea Market -στην εικόνα η συνεργασία του με την Nike-, που ίδρυσε η Cynthia Lu το 2015.

ADIDAS/NEW BALANCE/NIKE

Streetwear Brands

Οι πραγματικοί νικητές ωστόσο της μεγάλης έκρηξης που του streetwear στη σύγχρονη μόδα αποδεικνύεται τελικά ότι δεν είναι τα κατεξοχήν streetwear brands, αλλά οι κολοσσοί του sportswear. Nike, adidas και New Balance, αλλά και πολλές ακόμα εταιρείες αθλητικής ένδυσης επωφελήθηκαν από όλο αυτό το ξαφνικό ενδιαφέρον της βιομηχανίας της μόδας αρχικά και έπειτα του κοινού σε ένα από πιο άνετο, cool and casual ντύσιμο που πατά πάνω στις αρχές του sporty style. 

Από: Esquire US

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.