Η σωστή φροντίδα της λιπαρής επιδερμίδας

Υπάρχει τρόπος να μειώσεις αισθητά τη λιπαρότητα, ώστε να απαλλαχθείς από την ενοχλητική γυαλάδα και τα αντιαισθητικά σπυράκια.

Γράφει: Χριστίνα Φαραζή 31 Δεκεμβρίου 2018

Χωρίς δεύτερη σκέψη, το λιπαρό δέρμα είναι ο πιο δύσκολος ή καλύτερα πιο προβληματικός τύπος προσώπου, μιας και αποτελεί μία πρώτης τάξεως αφορμή για την ανάπτυξη ακμής, σε άλλοτε ήπιο και σε άλλοτε έντονο βαθμό. 

Η ταυτότητα της λιπαρής επιδερμίδας

Το λιπαρό δέρμα χαρακτηρίζεται από διευρυμένους πόρους και ήπια ή έντονη γυαλάδα στα κεντρικά σημεία του προσώπου, κυρίως στο μέτωπο και τη μύτη. Είναι επιρρεπές σε μαύρα στίγματα, φραγμένους πόρους και σπυράκια. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι σμηγματογόνοι αδένες της επιδερμίδας υπερλειτουργούν και παράγουν πολύ σμήγμα.

Το ατού του συγκεκριμένου τύπου προσώπου είναι ότι τα σημάδια γήρανσης -ρυτίδες, γραμμές έκφρασης, χαλαρότητα- αναπτύσσονται σε πολύ πιο αργό ρυθμό και σε λιγότερη ένταση συγκριτικά με κάθε άλλο τύπο.  

Η αντιμετώπιση της λιπαρής επιδερμίδας

Η διατροφή

Δεν παίζει σημαντικό ρόλο μόνο στα κιλά, αλλά και και στη γενικότερη εμφάνισή σου. Το τι τρως αντανακλάται στο πρόσωπο και στο δέρμα σου. Για παράδειγμα, η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης και επεξεργασμένων τροφών μπορεί να φράξει τους πόρους της επιδερμίδας, ενώ το αλκοόλ, η καφεΐνη και το αλάτι να προκαλέσουν αφυδάτωση και ως εκ τούτου ερεθισμούς, κοκκινίλες και μπιμπίκια.

Φρόντισε λοιπόν να εντάξεις στο διατροφολόγιό σου τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη Α -καρότα, γλυκοπατάτα, λαχανίδα, σπανάκι- που ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού ενάντια στους ιούς και τα βακτήρια και βελτιώνουν την ποιότητα του δέρματος, όπως επίσης και σε αντιοξειδωτικές τροφές -κόκκινα φρούτα, πράσινο τσάι, μπρόκολο, τομάτες, καρύδια, μαύρη σοκολάτα.

Καλό θα ήταν να αποφύγεις τη μεγάλη κατανάλωση γαλακτομικών -γάλα, τυρί-, που διεγείρει τη λειτουργία των σμηγματογόνων αδένων.

Η υγιεινή

Η ίσως πιο κοινή και χείριστη συνήθεια όλων είναι το άγγιγμα του προσώπου με τα χέρια, χωρίς να έχει προηγηθεί καλό πλύσιμο, αλλά έχοντας αγγίξει προηγουμένως τα πάντα, από το πληκτρολόγιο του υπολογιστή στη δουλειά μέχρι το κινητό και το πόμολο της τουαλέτας.

Καλό θα ήταν επίσης να μην αμελείς να αλλάζεις συχνά σεντόνια, μαξιλαροθήκες και πετσέτες -μία φορά την εβδομάδα- Η υγρασία που κρατά μια βρεγμένη πετσέτα αποτελεί εστία βακτηρίων και ως εκ τούτου πηγή μόλυνσης για την επιδερμίδα. Φρόντισε λοιπόν να αλλάζεις τις πετσέτες κάθε τρεις ημέρες, ενώ εκείνη που χρησιμοποιείς στο γυμναστήριο καθημερινά.

Η grooming ρουτίνα

Ο κανόνας λέει ότι πρέπει να πλένεις το πρόσωπό σου δύο φορές την ημέρα, πρωί, βράδυ για να αφαιρέσεις το σμήγμα που εγκλωβίζεται στους πόρους. Απόφυγε τα σκληρά σαπούνια, που ενέχουν τον κίνδυνο να σε απαλλάξουν από τη γυαλάδα, αλλά να σε φέρουν αντιμέτωπο με την ξηρότητα και προτίμησε προϊόντα ειδικά σχεδιασμένα για τον συγκεκριμένο τύπο επιδερμίδας. Προσοχή όμως, όχι σκληρά προϊόντα, αλλά καθαριστικά και ενυδατικές κρέμες χωρίς οινόπνευμα και ελαιόλαδο αλλά με νερό, οξέα φρούτων και αιθέριο έλαιο tea tree, που έχει απολυμαντικές ιδιότητες και βοηθά το δέρμα να αποκτήσει ματ όψη.

Δύο φορές την εβδομάδα κάνε ήπια απολέπιση για να απομακρύνεις τους ρύπους και το σμήγμα που φράσσουν τους πόρους σε μέτωπο, μύτη και πιγούνι.

Τέλος, μεγάλη προσοχή στον τρόπο με τον οποίο ξυρίζεσαι και τους ερεθισμούς που ενδέχεται να προκαλέσει στο πρόσωπό σου ή στον καλό καθαρισμό της πυκνής, μακριάς γενειάδας σου. 

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Περιποίηση

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Ο οδηγός του Esquire για να της αγοράσεις το ιδανικό άρωμα

Κάντο σωστά και γίνε ο λατρεμένος Άγιος Βασίλης της.

Πόσες φορές μέσα στην εβδομάδα πρέπει να λούζεις τα μαλλιά σου

Η συχνότητα με την οποία κάνει να χρησιμοποιείς σαμπουάν ανάλογα με το αν έχεις λιπαρά ή ξηρά μαλλιά.