Αν και τα τελευταία χρόνια ξέρουμε ότι το άλλoτε επίσημο τέλος της σεζόν, η Κυριακή των Βαΐων, έχει μετατεθεί προς τα τέλη Μαΐου, εξακολουθεί να σηματοδοτεί την "αυλαία" για πολλές θεατρικές παραστάσεις. Περισσότερες από 100 θεατρικές παραστάσεις κατεβαίνουν στις 9 Απριλίου και έχετε μια τελευταία ευκαιρία να τις παρακολουθήσετε. Και όσο γι’ αυτές που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, μπορείτε να ανατρέξετε στον απόλυτα ενημερωμένο οδηγό θεάτρου του "α” και να διαμορφώσετε την ατζέντα των ανοιξιάτικων θεατρικών σας εξορμήσεων.

Μεγάλα έργα του παγκόσμιου θεάτρου 

Από την πληθωρική αθηναϊκή θεατρική σκηνή δεν λείπουν ποτέ τα μεγάλα έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου που διαχρονικά μαγνητίζουν το κοινό στις θεατρικές αίθουσες. Ιδιαίτερη αίσθηση έκανε φέτος η μινιμαλιστική εκδοχή του σκηνοθέτη Γιώργου Νανούρη πάνω στο σπουδαίο δείγμα του κλασικού και άκρως δημοφιλούς αμερικάνικου θεάτρου "Ψηλά απ’ τη γέφυρα” του Άρθουρ Μίλερ (έως 9/4). Περισσότεροι από 45.000 θεατές έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα την παράσταση με πρωταγωνιστή τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη στο ρόλο του Έντι Καρμπόνε που ερωτεύεται την νεαρή ανιψιά της γυναίκας του, βιώνοντας μια συγκλονιστική εσωτερική σύγκρουση.

Σε μια παράσταση με καθαρή σκηνοθετική υπογραφή ανέβασε τον "Μισάνθρωπο” του Μολιέρου ο Γιάννης Κακλέας με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο στον κεντρικό ρόλο και την Ευγενία Σαμαρά στο ρόλο της Σελιμέν. Μια σύγχρονη εκδοχή της μολιερικής κωμωδίας που απέδωσε τον ήρωα με μάλλον αρνητικά χαρακτηριστικά, η οποία σχολιάζει τις ολέθριες συνέπειες της υποκρισίας και της σάπιας αστικής κοινωνίας (έως 9/4). 

Ο Ίψεν φέτος είχε την τιμητική του, αφού ανέβηκαν τέσσερις παραστάσεις έργων του. Πρωτοστατούν οι "Βρικόλακες” σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή από το Εθνικό Θέατρο (έως 9/4). Στο συγκλονιστικό οικογενειακό δράμα για τις καταστροφικές συνέπειες του καθωσπρεπισμού στην ατομική ευτυχία πρωταγωνιστούν οι Ναταλία Τσαλίκη, Αργύρης Πανταζάρας, Περικλής Μουστάκης, κ.ά. Στο θέατρο Πορεία ο Δημήτρης Τάρλοου στη σύγχρονη και άκρως ατμοσφαιρική σκηνική εκδοχή του αριστουργηματικού "Κουκλόσπιτου” που εστιάζει στην υποκρισία που μπορεί να διαποτίζει ένα γάμο, καθοδηγεί τη Λένα Παπαληγούρα που επαναστατεί ενάντια στο κοινωνικό σύστημα στο ρόλο της Νόρας με τον Γιώργο Χριστοδούλου να υποδύεται τον σύζυγό της, Τόρβαλτ Χέλμερ (έως 9/4). 

Τη "Νόρα: Το σπίτι της κούκλας” ανέβασε και το θέατρο Altera Pars, σε σκηνοθεσία του Πέτρου Νάκου, ο οποίος ξαναστήνει ένα "Κουκλόσπιτο" τόσο οικείο και γνώριμο σήμερα, που μάς προκαλεί να αναρωτηθούμε πόσο έχει αλλάξει ο κόσμος ουσιαστικά από τότε. Ο ίδιος ερμηνεύει το ρόλο του Τόρβαλντ Χέλμερ και η Αγγελική Κοντού βρίσκεται στο πλευρό του ως Νόρα (έως 2/4). Στη σκηνή του Bios ο Δημήτρης Γεωργαλάς σκηνοθετεί την Τζούλη Σούμα στην "Έντα Γκάμπλερ", το έργο του Ίψεν που σκιαγραφεί ψυχαναλυτικά τον άνθρωπο του σήμερα και τις τοξικές σχέσεις που το περιβάλλουν. Η ηρωίδα είναι το θύμα μιας πατριαρχικής κοινωνίας που απειλεί την ελευθερία της. Μπορεί η απάντησή της στην απειλή να είναι αυτοκαταστροφική, είναι όμως μια πολιτική πράξη (έως 9/4). 

Ιεροκλής Μιχαηλίδης και Γεράσιμος Σκιαδαρέσης συναντιούνται στον "Αμπιγιέρ" του Ρόναλντ Χάργουντ στη σκηνή του θεάτρου "Τζένη Καρέζη” υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Τσέζαρις Γκραουζίνις. Οι δύο σπουδαίοι ηθοποιοί ζωντανεύουν το έργο-φόρος τιμής στο θέατρο και τον κόσμο των παρασκηνίων (έως 9/4). Στο Θέατρο "Μοντέρνοι Καιροί” ο Κώστας Νταλιάνης σκηνοθετεί το εμβληματικό έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ "Ο κύκλος με την κιμωλία” που παραδίδει πολύτιμα μαθήματα ανθρωπιάς και καλοσύνης σε έναν κόσμο όπου κυριαρχεί το ατομικό συμφέρον.

Η Γκρούσα (Φάνια Νταλιάνη), μια φτωχή υπηρέτρια βρίσκεται με τον διάδοχο του έκπτωτου μονάρχη στα χέρια και τους πραξικοπηματίες στο κατόπι τους. Όταν το νέο καθεστώς ανατραπεί, η πραγματική μητέρα θα διεκδικήσει το παιδί και φυσικά τη περιουσία του. Η λύση θα δοθεί από έναν ανορθόδοξο λαϊκό δικαστή, τον Αζντάκ (Κοσμάς Ζαχάρωφ), με τη δοκιμασία του κύκλου με την κιμωλία. Το ρόλο του αφηγητή ερμηνεύει η Εβίτα Παπασπύρου (έως 9/4). 

Ο σαιξπηρικός "Βασιλιάς Ληρ" βρήκε το δρόμο του για τη σκηνή του θεάτρου Arroyo σε μια χοροθεατρική παράσταση φλαμένκο από τον Σταύρο Λίτινα, σε μια παράσταση που αναδεικνύει τον αγώνα του Ληρ για την κατάκτηση της εξουσίας αλλά και την καταστροφή του και τη φθορά των ανθρώπινων στοιχείων που επέρχεται μέσα στη διαχείριση της εξουσίας (έως 9/4). Στο "Αποθήκη” ο Γιώργος Σκεύας ανεβάζει το αριστούργημα ενός εκ των θεμελιωτών του θεάτρου του παραλόγου, τις "Δούλες” του Ζαν Ζενέ στο οποίο ένα παιχνίδι εξουσίας και υποταγής ανάμεσα σε δύο υπηρέτριες και την κυρία τους αποκτά επικίνδυνες διαστάσεις με τις Αμαλία Καβάλη, Αγγελική Παπαθεμελή και Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου (έως 9/4).

Η συνέχεια στο athinorama.gr