Τόσο βαθιά χαραγμένο στο μυαλό του κοινού είναι το όνομα της Ferrari ως αγαπημένης κατασκευάστριας των πιο γρήγορων και ποθητών αυτοκινήτων, ώστε πολλές φορές ξεχνάμε πως όλα αυτά ξεκίνησαν 70 χρόνια πριν από μια ιδέα ενός ανθρώπου, του Enzo Ferrari, που είχε εμμονή με τη νίκη στους αγώνες αυτοκινήτων. Κι αργότερα έγινε ένας πρωτοπόρος που έχτισε ένα πολυτελές brand χωρίς να ξοδέψει ούτε ένα κέρμα σε διαφήμιση. Ήταν στη χρυσή εποχή της Scuderia, κατά τη διάρκεια των ’50s και των ’60s, τότε που σάρωνε στους αγώνες, που το όραμα του Enzo άρχισε να παίρνει συγκεκριμένη μορφή, μια εποχή όπου οι οδηγοί θα ρίσκαραν τα πάντα για να κερδίσουν, όταν ο θάνατος και η δόξα ήταν οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

Ferrari by Marc Newson

Ένα coffee table book πραγματικά αντάξιο του οίκου που παρουσιάζει, του οίκου που το εκδίδει αλλά και του ανθρώπου που το υπογράφει: Ferrari, Taschen, Marc Newson. Κυκλοφορεί σε 1.947 (η χρονιά που ιδρύθηκε η Scuderia) υπογεγραμμένα και αριθμημένα αντίτυπα, με τα 250 πρώτα να έχουν τη δική τους θήκη-αναλόγιο στο σχήμα ενός V8 κινητήρα της φίρμας.

Οι στιγμές - ορόσημα όπως περιγράφονται στο coffee table book

Η τραγική τριπλέτα

Προηγούμενες σελίδες: Λίγο πριν από το γαλλικό Γκραν Πρι τρεις 246 ποζάρουν για το κοινό. Ανήκουν στους Mike Hawthorn, Luigi Musso και Wolfgang von Trips. Ο δεύτερος θα χάσει τη ζωή του λίγες μέρες μετά κυνηγώντας τον πρώτο, το μετέπειτα νικητή της κούρσας.

Πάνω από τον κινητήρα

Ο Lorenzo Bandini ελέγχει τη μηχανή του μονοθεσίου. Εκτός από οδηγός, είναι και μηχανικός. Το 1967, στο Γκραν Πρι του Μονακό, θα αφήσει την τελευταία του πνοή.

Λίγο πριν τον αγώνα

Τέσσερα και όχι δύο αυτοκίνητα αποτελούν την ομάδα στο γερμανικό Γκραν Πρι του 1956. Ο Αργεντινός Juan Manuel Fangio (κοντινό) ηγείται της προσπάθειας στην pole position.

Στο δρόμο

H Ferrari 118 LM του δίδυμου Umberto Maglioli-Luciano Monteferrario μπαίνει στη στροφή, για να τερματίσει τρίτη στο θρυλικό αγώνα του Mille Miglia το 1955. Λίγο πριν τα πάντα έχουν σταματήσει, αφού εννιά θεατές έχουν βρει τραγικό θάνατο.

Στην εκκίνηση

Η Ferrari κέρδισε έξι συνεχόμενες 24 Ώρες του Le Mans, από το 1960 έως το 1965. Μέχρι το 1970 οι οδηγοί περίμεναν το σήμα για να τρέξουν στις θέσεις τους.

Στο χαντάκι

Ο αγώνας αντοχής του Targa Florio στη Σικελία ήταν διάσημος για την έλλειψη προστατευτικών, κάτι που έμαθε από πρώτο χέρι ο Άγγλος Mike Parkes το 1966 με τη Ferrari Dino 206 S, που οδηγούσε.

Επαγγελματίες και gentlemen

Εκτός από τους κορυφαίους επαγγελματίες οδηγούς, ο αγώνας του Targa Florio ήταν ανοιχτός και για ερασιτέχνες που μπορούσαν να καλύψουν τα έξοδα της συμμετοχής τους. Gentlemen παλιάς κοπής, όπως ο Pietro Lo Piccolo, τον οποίο επευφημούν οι ντόπιοι λίγο πριν τερματίσει 11ος το 1970.