Η επανένωση των Oasis μετά από 15 χρόνια σιωπής ήταν αναμφίβολα το μουσικό γεγονός της χρονιάς. Ωστόσο, η χαρά των fans γρήγορα μετατράπηκε σε απογοήτευση και οργή, καθώς η προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν ένα εισιτήριο για τις συναυλίες κατέληξε σε ένα... ατελείωτο κυνηγητό.
Η δυναμική τιμολόγηση
Πίσω από τις ατελείωτες ουρές και τα "κρασαρίσματα" των ιστοσελίδων, κρυβόταν ένα πολύ συγκεκριμένο πράγμα: η δυναμική τιμολόγηση. Αυτή η επιχειρηματική τακτική, που θυμίζει περισσότερο ρουλέτα παρά πώληση εισιτηρίων, έκανε τις τιμές των εισιτηρίων να αλλάζουν με την ταχύτητα του ήχου. Έτσι, ενώ αρχικά ένα εισιτήριο κόστιζε 75 λίρες, λίγες ώρες αργότερα η τιμή του είχε εκτιναχθεί στα ύψη, φτάνοντας ακόμα και τις 355 λίρες.
Οι Oasis, με την επιστροφή τους, τροφοδότησαν μια ανεξέλεγκτη νοσταλγία. Και αυτή η νοσταλγία, όπως αποδείχθηκε, έχει το δικό της κόστος. Οι fans, που ήταν διατεθειμένοι να κάνουν τα πάντα για να δουν το αγαπημένο τους συγκρότημα ζωντανά, βρέθηκαν αντιμέτωποι με μια κατάσταση που θύμιζε περισσότερο δημοπρασία παρά πώληση εισιτηρίων.
Η μουσική βιομηχανία αλλάζει, οι fans πληρώνουν
Η μουσική βιομηχανία έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια. Οι streaming πλατφόρμες έχουν υπονομεύσει τις πωλήσεις δίσκων, με αποτέλεσμα οι περιοδείες να αποτελούν πλέον την κύρια πηγή εσόδων για τους καλλιτέχνες. Και οι καλλιτέχνες, πιεζόμενοι από τις δισκογραφικές εταιρείες και τους διοργανωτές, αναγκάζονται να υιοθετήσουν επιθετικές τιμολογιακές πολιτικές.
Το μέλλον των συναυλιών
Η περίπτωση των Oasis είναι ενδεικτική μιας ευρύτερης τάσης. Η δυναμική τιμολόγηση, η μεταπώληση εισιτηρίων σε εξωφρενικές τιμές και οι ατελείωτες ουρές είναι πλέον η νέα κανονικότητα στον κόσμο των συναυλιών. Και το ερώτημα που προκύπτει είναι το εξής: μπορούμε να κάνουμε κάτι για να αλλάξουμε αυτή την κατάσταση; Ή μήπως η αγάπη για τη μουσική έχει γίνει πολυτέλεια, που μπορούν να απολαύσουν μόνο λίγοι;
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.