Οι θεατρικοί συγγραφείς έχουν επανειλημμένα πλησιάσει μέσα από τα έργα τους την επιστήμη και τις μορφές που άλλαξαν τον κόσμο με το πάθος της ανακάλυψης. Έτσι, ο Μπέρτολντ Μπρεχτ μας σύστησε τη "Ζωή του Γαλιλαίου", ο Μάικλ Φρέιν στην "Κοπεγχάγη" μάς έκανε παρατηρητές της συνάντησης του Γερμανού Βέρνερ Χάιζενμπεργκ, νομπελίστα πυρηνικού φυσικού, στον οποίο ο Χίτλερ είχε αναθέσει την ομάδα κατασκευής της πυρηνικής βόμβας, με τον Δανοεβραίο Νιλς Μπορ, επίσης νομπελίστα πυρηνικό φυσικό, ενώ ο Πίτερ Παρνέλ στο "QED" μας εξήγησε τι απέδειξε ο Αμερικανός νομπελίστας φυσικός Ρίτσαρντ Φάινμαν.

Οι παραστάσεις

Τέσσερις παραστάσεις σε αθηναϊκές σκηνές επιβεβαιώνουν ότι τα ρεύματα συνάντησης του θεάτρου με την επιστήμη είναι ισχυρά. Εδώ και μερικούς μήνες, ο Ορφέας Αυγουστίδης διαπρέπει στη σκηνή του Νέου Θεάτρου Κατερίνας Βασιλάκου στη "Μηχανή του Τούρινγκ" του Μπενουά Σολέ, που σκηνοθέτησε ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος. Ενσαρκώνοντας τον Άλαν Μάθισον Τούρινγκ, αποκαλύπτει πτυχές του ιδιοφυούς μαθηματικού, αναλυτή κρυπτογράφου, αυτού που "έσπασε" τον γερμανικό κώδικα Enigma, αποκρυπτογραφώντας τα σήματα των ναζί και αλλάζοντας την πορεία του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. 

Η συνέχεια στο Athinorama.gr