Εξομολογήσεις. Δύσκολο πράγμα. Προσωπικά, τις αποφεύγω. "Σε καταλαβαίνω, είναι αυτή η άτιμη η έκθεση", συμπληρώνει την πρότασή μου η φωνή της Λένας Δροσάκη από την άλλη πλευρά του ακουστικού. Δεν την διακόπτω. "Παλαιότερα, μιλούσα για τα προβλήματα μου σε ξένους", συνεχίζει. "Ήταν πιο εύκολο να τους εκμυστηρεύομαι τις διάφορες ιστορίες μου. Δεν θα με έκριναν, αφού δεν με ήξεραν και τέλος πάντων δεν με ένοιαζε η άποψή τους. Εδώ και κάποια χρόνια όμως, επιλέγω να εκτίθεμαι στους ανθρώπους μου. Στους φίλους μου. Να μην ξεφορτώνω απλά το πρόβλημα από πάνω μου, αλλά να αναλαμβάνω τις ευθύνες μου. Κατάλαβα ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να προχωρήσω μπροστά".

Αφορμή για την περί εξομολογήσεων συζήτηση αποτέλεσε η νέα θεατρική δουλειά της. Θα την δούμε μόνη στη σκηνή του Skrow Theatre να ερμηνεύει τον μονόλογο που έγραψε και σκηνοθετεί η Βίλια Χατζοπούλου, "Με το ένα χέρι κρατούσε τον Καραγάτση και με το άλλο το τσιγάρο", που κάνει πρεμιέρα σήμερα, Τρίτη 5 Φεβρουαρίου.

"Υποδύομαι μία γυναίκα που γεννήθηκε τη δεκαετία του ’30 στην Κοζάνη, σπούδασε δασκάλα και πρωτοδιορίστηκε τη δεκαετία του ‘50 σ’ ένα μικρό νησί των Κυκλάδων. Μετά από 10 χρόνια, στα 32 της, αναμοχλεύει το παρελθόν της". Εξομολογείται την περιπέτειά της στο νησί. Τα πρόσωπα, τα πέτρινα τοπία, ο αέρας, η αγάπη, η βία. Μία σκληρή πορεία που θα την ξαναθυμηθεί με ακρίβεια. Θα ανατρέξει σε μία εποχή στέρησης, απέναντι σε μία εποχή αφθονίας. "Το '30 ο Καραγάτσης ήταν ένας από τους πιο δημοφιλείς συγγραφείς. Ήταν ο αγαπημένος της ηρωίδας και μάλιστα, το βιβλίο του, Το Χαμένο Νησί*** ήταν η σπίθα που πυρπόλησε την ψυχή της και την οδήγησε σ' αυτή την εξομολόγηση".

Όπως ή ίδια αναφέρει πρόκειται για μία φανταστική ιστορία, ένα καινούργιο έργο που ανεβαίνει για πρώτη φορά στο σανίδι. Πρόθεσή του να μας υπενθυμίσει τη σημασία του να είμαστε καλοί ακροατές. "Μεγάλη υπόθεση να ακούς πραγματικά αυτά που θέλει να σου διηγηθεί ο άλλος. Αυτό ακριβώς ζητά από τους θεατές η ηρωίδα. Κάθεται απέναντί τους και τους μιλά όπως θα έκαναν κι εκείνοι με τους φίλους τους. Θέλει να τους εξομολογηθεί κάτι, που δεν το έχει πει πουθενά και το έχει βάρος στη συνείδησή της".

Το άγχος είναι μεγάλο για την Λένα, μιας και αναμετράται για πρώτη φορά με το είδος του μονολόγου. "Δεν μου είχε προταθεί ξανά να παίξω σε μονόλογο. Η πρόταση έγινε από την Βίλια. Σαν να της είπα το "ναι” και να μην το εννοούσα. Εκείνη βέβαια το πίστεψε και τότε σκέφτηκα: "Με παρέσυρε το ρέμα, μάνα μου δεν είναι ψέμα”. Ξεκινήσαμε πρόβες και κατάλαβα ότι έχω πολλά πράγματα να διαχειριστώ. Το μεγαλύτερο είναι ότι επειδή δεν έχω να παρατηρήσω και έναν άλλον "συμπαίκτη”, συνομιλώ δηλαδή με τον εαυτό μου, ελλοχεύει ο κίνδυνος να χάσω κάποια στιγμή τον ρυθμό, να μπω σε ένα δικό μου κόσμο και να χάσω την επαφή μου με το κοινό. Από την άλλη, το να χαθεί ο ηθοποιός μες στην ιστορία είναι αυτοσκοπός. Πρέπει να πετύχω την ιδανική ισορροπία". Σ' αυτό την βοηθά η βωβή υποκριτικά, αλλά παρούσα τραγουδιστικά Κατερίνα Κέντρου, που με το τραγούδι της την καθοδηγεί και της συμπαραστέκεται.

Από την Πάτρα στην Αθήνα και στον Κολωνό

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα. Ξεκίνησε να ασχολείται ερασιτεχνικά με την υποκριτική στο Θέατρο Λιθογραφείο. Κόλλησε το μικρόβιο της ηθοποιίας όταν στο σχολείο παρακολούθησε τον "Άμλετ" του Ουίλιαμ Σαίξπηρ με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στον ομώνυμο ρόλο. "Ταρακουνήθηκα όταν είδα ότι μία γυναίκα μπορεί να παίζει έναν άντρα και να καταφέρνει με τέτοια μαεστρία να παντρεύει τη γυναικεία ευαισθησία με τον αντρικό δυναμισμό".

Μετακόμισε στην Αθήνα και ξεκίνησε από την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης του Νέου Ελληνικού Θεάτρου του Γιώργου Αρμένη. Ύστερα, μαζί με τον σκηνοθέτη και δάσκαλο Στέλιο Παυλίδη και άλλους δέκα συμμαθητές της έφτιαξαν τη δική τους σχολή, τον δικό τους χώρο, όπου έκαναν μαθήματα με καθηγητές. "Όταν ο πνευματικός μας πατέρας πέθανε, συνεχίσαμε τον δρόμο μας", αναφέρει η Λένα Δροσάκη που το 2015 τιμήθηκε με το θεατρικό βραβείο "Μελίνα Μερκούρη" για τη συμμετοχή της στις παραστάσεις που σκηνοθέτησε ο Γιάννης Σκουρλέτης (ομάδα Bijoux de Kant), "Ramona Travel - Η γη της καλοσύνης" της Γλυκερίας Μπασδέκη στην Πειραιώς 260 (στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών) και "Πολιτισμός: μια κοσμική τραγωδία" του Δημήτρη Δημητριάδη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Σήμερα, κατοικεί στον Κολωνό και της αρέσει που υπάρχει παντού διάχυτη η ατμόσφαιρα της παλιάς Αθήνας, η αίσθηση της γειτονιάς. "Νιώθω σαν να ζω σε μία άλλη εποχή. Στην εποχή που τα σπίτια ήταν ανοιχτά και οι άνθρωποι δεν κλείδωναν τις πόρτες. Χαιρετούσαν ο ένας τον άλλον και κοιτάζονταν στα μάτια για να πουν καλημέρα". Έχει κάτι στο physique της που της ταιριάζει αυτή η εποχή. "Δεν είναι το physique, είναι τα μάτια μου", με διορθώνει. "Αυτή η εποχή έχει μία μελαγχολία που δεν υπάρχει πια και εγώ έχω μία μελαγχολία στα μάτια που ίσως την θυμίζει... Ξέρεις, μιλάω τόση ώρα για τον εαυτό μου και έχω αρχίσει να νιώθω περίεργα".

Η Λένα Δροσάκη θα ξεκινήσει τον Μάιο πρόβες για την καλοκαιρινή περιοδεία του Αιμίλιου Χειλάκη με την παράσταση "Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας" του Ουίλιαμ Σαίξπηρ.

*** Μυθιστόρημα που γράφτηκε το 1943. Η υπόθεσή του έχει ως εξής: Κάπου στο Αιγαίο γίνεται ένα ναυάγιο, από το οποίο σώζεται μόνο ο δεύτερος πλοίαρχος, ο Γερόλυμος Αβάρατος. Τον φροντίζουν σε ένα νησί ο Αντώνης με την κόρη του Ελένη. Μαζί της ο ναυαγός αναπτύσσει μια σκοτεινή ερωτική σχέση. Καθώς τα διάφορα εγκλήματα τα οποία σχετίζονται με τις συνθήκες του ναυαγίου αποκαλύπτονται και δυναμώνει το ερωτικό πάθος του για την Ελένη, αρχίζει σταδιακά και το φυσικό περιβάλλον να αλλάζει. Έτσι, θυελλώδεις άνεμοι αποκόβουν το νησί. Η θερμοκρασία αρχίζει να ανεβαίνει σε υψηλά για την περίοδο επίπεδα, η βλάστηση κι αυτή με τη σειρά της αλλάζει κι ο ήρωας παρασύρεται σε ένα νέο ερωτικό παραλήρημα με μια άλλη γυναίκα. Το νησί από αιγαιοπελαγίτικο μετατρέπεται σε τροπικό. Έχει γίνει ένα πλωτό νησί και ταξιδεύει στις θάλασσες του Ειρηνικού, κι από Τήλος γίνεται Ταϊλί, όπως θα επιβεβαιώσει και μια γαλλική επιστημονική αποστολή.


Κείμενο / Σκηνοθεσία: Βίλια Χατζοπούλου. Τραγούδι: Κατερίνα Κέντρου. Σκηνικός Χώρος: Χριστόφορος Κώνστας _XsquareDesignlab. Κοστούμια: Μάρθα Δημάκη. Φωτισμοί: Θωμάς Οικονομάκος. Κίνηση: Χριστιάνα Κοσιάρη. Βοηθοί Σκηνοθέτη: Άννυ Ζερβού και Μαρία Σταυροπούλου. Video: Μαρία Χατζηγιάννη.

Ερμηνεύει η Λένα Δροσάκη

Info
Skrow Theatre: Αρχελάου 5, Παγκράτι. Τηλέφωνο και ώρες κρατήσεων: 210-7235842 (ώρες 11:00 π.μ. - 14:00 μ.μ. και 17:00 μ.μ. - 20:30 μ.μ.). Πρεμιέρα: Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2019 στις 19:00. Παραστάσεις: από 5 Φεβρουαρίου έως 16 Απριλίου, κάθε Τρίτη στις 19:00. Διάρκεια: 60 λεπτά. Εισιτήριο: 12 € γενική είσοδος, 10 € φοιτητικό, μειωμένο, ομαδικό (για κρατήσεις άνω των 10 ατόμων), 8 € ανέργων/ΑΜΕΑ

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

  • Στο site: www.skrowtheater.com
  • Στο τηλέφωνο: 2108938111
  • Στο δίκτυο καταστημάτων: Public
  • Στο ταμείο του θεάτρου: κάθε Τετάρτη, Παρασκευή & Σάββατο 17:00 - 20:00 & κάθε Κυριακή 11:00 - 14:00