Πριν από μερικές μέρες έφυγε από τη ζωή ένας από τους σημαντικότερους Αμερικανούς σκηνοθέτες, ο William Friedkin. Εκτός από το horror αριστούργημα "Ο Εξορκιστής" (1973), ο Friedkin ευθύνεται για την καλύτερη σεκάνς καταδίωξης στην ιστορία του σινεμά, όπως απεικονίζεται στο επίσης κλασικό "Ο Άνθρωπος από τη Γαλλία" (1971). Στα 70s το αυτοκίνητο εξακολουθούσε να συμβολίζει την ελευθερία, την αυτάρκεια και την ανεξαρτησία, όντας το μέσο που πρόσφερε στην κυριολεξία τα κλειδιά για την απομάκρυνση από τα πνιγηρά όρια της πόλης. Το σινεμά, ως η ύψιστη τέχνη της διαφυγής από τη ρουτίνα, φρόντιζε να αποθεώνει τη δύναμη των τεσσάρων τροχών αλλά και τους υψηλούς παλμούς που συνόδευαν τη γρήγορη οδήγηση. Από εκείνη την εποχή αξίζει να αναφέρουμε ακόμη το φρενήρες Two-Lane Blacktop (Μόντε Χέλμαν, 1971) και το μεταμοντέρνο Le Mans (Λι Κάτζιν & Τζον Στέρτζις, 1971). Στην πορεία το κινηματογραφικό ενδιαφέρον έφθινε, με αποτέλεσμα σήμερα μονάχα το Fast & Furious να τιμά το άτυπο σινε-είδος, βέβαια υπό τελείως διαφορετικούς όρους και προθέσεις. Κάπου εδώ ξεμυτίζει το θεαματικό Gran Turismo του πάντα ενδιαφέροντος Neill Blomkamp (District 9, Elysium), το οποίο φιλοδοξεί να κάνει μια ολική επαναφορά των αγωνιστικών ταινιών, απευθυνόμενο μάλιστα στους λάτρεις τόσο των γκραν πρι όσο και της gaming κοινότητας.

Η συνέχεια στο Athinorama.gr

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.