Απολύτως αναμενόμενη ήταν η γεύση του πρώτου οσκαρικού πιάτου το οποίο μας σέρβιρε χθες, 23/1, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, φορτώνοντας με διψήφιο αριθμό υποψηφιοτήτων τα τρία μεγάλα φετινά φαβορί: 13 για το Oppenheimer, 11 για το Poor Things και δέκα για τους Killers of the Flower Moon. Οι δυο πρώτες, μαζί με την Anatomy of the Fall (πέντε υποψηφιότητες) της Justine Triet, είναι και οι μόνες ταινίες της κορυφαίας κατηγορίας που υποστηρίζονται τόσο από τη σκηνοθεσία όσο και από το σενάριό τους.
Όπως μας είχαν προϊδεάσει οι κριτικές ενώσεις, οι Χρυσές Σφαίρες, τα BAFTA και οι υποψηφιότητες των βασικών σωματείων (σκηνοθέτες, παραγωγοί, φωτογράφοι), η τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου θα είχε μια πρώτη οσκαρική υποδοχή αλά Ευνοούμενη (δέκα υποψηφιότητες). Και πράγματι, το Poor Things δεν έλειψε σχεδόν από καμιά πιθανή κατηγορία, χαρίζοντας στον 52χρονο Έλληνα δημιουργό την έκτη προσωπική υποψηφιότητά του (δυο καλύτερης ταινίας, δυο σκηνοθεσίας, μια σεναρίου και μια διεθνούς ταινίας) και στο Γιώργο Μαυροψαρίδη, το μόνιμο μοντέρ του, τη δεύτερη μετά την Ευνοούμενη. Μια αναμφίβολα μεγάλη καλλιτεχνική επιτυχία για ένα δύστροπο, τολμηρό και αφηγηματικά πρωτότυπο φιλμ το οποίο δεν υποτάσσεται στη mainstream χολιγουντιανή λογική και για αυτό η ακαδημαϊκή αναγνώρισή του μοιάζει να ολοκληρώνεται εδώ.
Γιατί όπως και την προηγούμενη φορά, όπου η Olivia Colman ήταν η μόνη υποψήφια που κατάφερε να αποσπάσει το Όσκαρ για χάρη της Ευνοούμενης, έτσι και τώρα οι πιθανότητες τελικής επικράτησης του Poor Things περιορίζονται, και μόνο ως ισχυρό αουτσάιντερ, σε τέσσερις κατηγορίες: τα σκηνικά και τα κοστούμια, όπου θα βρει απέναντί του πρωτίστως την Barbie, το μακιγιάζ, όπου τον πρώτο λόγο έχει ο Maestro, και τον α΄ γυναικείο ρόλο, όπου η Emma Stone θα δώσει γερή μάχη, αλλά από μειονεκτική θέση, με τη Lily Gladstone των Killers of the Flower Moon.
Στις μεγάλες κατηγορίες το αδιαφιλονίκητο φαβορί είναι ο Oppenheimer, παρ’ όλο που ο 81χρονος Martin Scorsese, ο μεγαλύτερος σε ηλικία υποψήφιος στην κατηγορία της σκηνοθεσίας στην ιστορία του θεσμού, θα είναι και πάλι παρών. Το βιογραφικό έπος του Christopher Nolan μοιάζει ανίκητο στην καλύτερη ταινία, τη σκηνοθεσία, τον α΄ και β΄ αντρικό ρόλο (Cillian Murphy – Robert Downey Jr.), τη φωτογραφία, το μοντάζ και πρώτη επιλογή στο διασκευασμένο σενάριο, τη μουσική και τον ήχο. Οι βραβεύσεις των σωματείων οι οποίες θα ανακοινωθούν πριν την απονομή της 10ης Μαρτίου δύσκολα θα αλλάξουν τις ισορροπίες, μιας και τα τελευταία χρόνια όχι μόνο οι οσκαρικοί θριαμβευτές, αλλά ακόμα και οι υποψήφιοι, είναι πολύ εύκολο να προβλεφθούν από νωρίς.
Ποιον εξέπληξαν άλλωστε οι χθεσινές ανακοινώσεις; Ίσως, δυσάρεστα, τους fans της Margot Robbie και του Leonardo DiCaprio, αλλά ακόμα και η 54η μουσική υποψηφιότητα του John Williams ήταν αναμενόμενη (λιγότερο της Laura Karpman για το σκορ του American Fiction), όπως και εκείνες των Colman Domingo (α΄ αντρικού ρόλου για το Rustin) και Sterling K. Brown (β΄ αντρικού ρόλου για το American Fiction).
Και για όσους έχουν τις αντιρρήσεις τους, οι στοιχηματικές αποδόσεις θα τους αποζημιώσουν πλουσιοπάροχα…
Από: Athinorama.gr