Παραδοσιακά το καλοκαίρι αποτελεί για τον κινηματογράφο εκείνη την περίοδο που τα στούντιο παραγωγής κάνουν ένα διάλειμμα από την κουλτούρα και τις "βαριές" ταινίες και πέφτουν με τα μούτρα στα blockbusters. Εξάλλου, θερινό σινεμά χωρίς ποπ κορν –κουνούπια, εννοείται– και έναν υπεράνθρωπο να κάνει τα αδύνατα δυνατά δε νοείται για το κοινό, που, στο πλαίσιο της γενικότερης καλοκαιρινής χαλάρωσης, θέλει να δει κάτι εύπεπτο, να διασκεδάσει χωρίς να προβληματιστεί ιδιαίτερα. Κι ενώ για δεκαετίες ολόκληρες η πρακτική αυτή απέφερε τα μέγιστα στο Χόλιγουντ, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια διόλου τυχαία αποστροφή των θεατών στα θερινά blockbusters, που πλέον η πλειονότητα εξ αυτών αποτελεί όχι πρωτότυπη δημιουργία, αλλά επανάληψη δοσμένη με τη μορφή κάποιου sequel, spin off ή remake. Για κάθε Dwayne Johnson λοιπόν που σκαρφαλώνει ουρανοξύστες, Jason Statham που τα βάζει με καρχαρίες και κάθε Ant-Man που είναι μικρός στο μάτι, αλλά τεράστιος στη μάχη, υπάρχουν οι ακόλουθες anti-popcorn ταινίες. Μην ανησυχείς, μόνο καταθλιπτικές δεν είναι.

Στη γαλλική κωμωδία C' est la vie των Éric Toledano και Olivier Nakache, που βγαίνει σήμερα, Πέμπτη 5 Ιουλίου, στις αίθουσες και σάρωσε με 10 υποψηφιότητες στα φετινά Βραβεία Σεζάρ, ένας έμπειρος διοργανωτής πάρτι αναλαμβάνει ένα γάμο σε ένα αρχοντικό του 17ου αιώνα, που γρήγορα μετατρέπεται από ευτυχές μυστήριο σε χαοτική καταστροφή.

Και από τη σημερινή ύπαιθρο της Γαλλίας, στη Βρετανία του 1962, όπου μας μεταφέρει το On Chesil Beach (23 Αυγούστου), η κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος Στην Ακτή του Ian McEwan διά χειρός Dominic Cooke, με τους Saoirse Ronan και Billy Howle να υποδύονται δύο νιόπαντρους παρθένους σε μια ιστορία για το πώς ολόκληρες ζωές μπορούν να μεταμορφωθούν από μια χειρονομία που δεν έγινε ή μια λέξη που δεν ειπώθηκε ποτέ.

Νωρίτερα στις 12 Ιουλίου, βγαίνει στις αίθουσες το American Animals, η πρώτη ταινία μυθοπλασίας του Bart Layton –βραβευμένος για το ντοκιμαντέρ The Imposter–, μια πραγματική ιστορία για την πιο τολμηρή ληστεία έργων τέχνης που έγινε ποτέ, όταν τέσσερις νεαροί από μια μικρή πόλη του Κεντάκι αποφάσισαν να κλέψουν μεγάλης αξίας βιβλία από την τοπική βιβλιοθήκη.

Εμπνευσμένο επίσης από αληθινά γεγονότα είναι το δραματικό A Prayer Before Dawn (9 Αυγούστου) του Jean-Stéphane Sauvaire για το Βρετανό πυγμάχο Billy Moore, που κατέληξε σε φυλακή της Ταϊλάνδης και έγινε πρωταθλητής στο μουάι τάι.

Λίγες ημέρες νωρίτερα, στις 2 Αυγούστου, κάνει πρεμιέρα το θρίλερ μυστηρίου Hot Summer Nights, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Elijah Bynum, με τον πολυβραβευμένο και υποψήφιο για Όσκαρ Timothée Chalamet (Να με φωνάζεις με τ’ όνομά σου) να ενσαρκώνει ένα βαποράκι που ξεμυαλίζεται από το εύκολο χρήμα και ενηλικιώνεται από την αδελφή του εμπόρου ναρκωτικών με τον οποίο συνεργάζεται.

Στα τέλη του καλοκαιριού, στις 23 Αυγούστου, θα δούμε στη χώρα μας το The Man Who Killed Don Quixote, το πολύπαθο πρότζεκτ του Terry Gilliam, που χρειάστηκαν 19 χρόνια για να ολοκληρωθεί. Πρωταγωνιστές είναι οι Adam Driver και Jonathan Pryce με τον τελευταίο να υποδύεται ένα θεοπάλαβο γέρο που νομίζει ότι είναι ο Δον Κιχώτης του Cervantes.

Ανάμεσά τους και ένα ντοκιμαντέρ

"Είναι αλήθεια ότι εμφανίστηκε πολύ νέα μουσική και σπουδαίοι ηθοποιοί, βιβλία, κινηματογραφιστές, χορευτές της ντίσκο, αλλά αυτό που συνέβαινε ήταν ακόμα μεγαλύτερο: ήταν μια αλλαγή σε όλη την κοινωνική ζωή των νέων" αφηγείται ο Michael Caine στο My Generation (πρεμιέρα μες στον Σεπτέμβριο). Ο αειθαλής Βρετανός ηθοποιός αφηγείται και πρωταγωνιστεί σε ένα ντοκιμαντέρ για τη γέννηση της ποπ κουλτούρας τη δεκαετία του ’60 στο Λονδίνο, αλλά και για την προσωπική του πορεία στη βρετανική πρωτεύουσα.