Η ταινία "Φόνισσα" της Εύας Νάθενα είναι η ελληνική ταινία που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας κατά τη διαγωνιστική διαδικασία των βραβείων Όσκαρ, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του το Υπουργείο Πολιτισμού, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η σχετική δήλωση

Ειδικότερα, σε δήλωση του ο υφυπουργός Πολιτισμού, Ιάσονας Φωτήλας, σχετικά με τη συνεδρίαση της επιτροπής και την επιλογή της ελληνικής υποψηφιότητας για τα βραβεία Όσκαρ, αναφέρει:

Διαβάστε Επίσης

"Συνεδρίασε το απόγευμα της Τρίτης 10 Σεπτεμβρίου 2024 η Επιτροπή Επιλογής της ελληνικής ταινίας που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας κατά τη διαγωνιστική διαδικασία των βραβείων Όσκαρ. Στη διαδικασία συμμετείχαν 6 μέλη της επιτροπής και αφού διαπιστώθηκε η απαρτία τα μέλη ενέκριναν τη συμμετοχή στη διαδικασία των Όσκαρ, της ταινίας "Η Φόνισσα" της Εύας Νάθενα, κρίνοντας ότι πληροί τις προϋποθέσεις για μια δυναμική παρουσία. Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου ακολούθησαν οι παραιτήσεις των κ.κ. Αν. Μίχου και Ν. Πλατύραχου, τους οποίους και ευχαριστούμε για την συμμετοχή τους".

Λίγα λόγια για την ταινία

Η ταινία που αποτελεί το πρώτο σκηνοθετικό εγχείρημα της Εύας Νάθενα, είναι εμπνευσμένη από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και ουσιαστικά πρόκειται για την κινηματογραφική προσέγγισή του. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Χαδούλα) και τη Μαρία Πρωτόπαππα. Η Έλενα Τοπαλίδου, η Πηνελόπη Τσιλίκα, η Γεωργιάννα Νταλάρα, η Νίκη Παπανδρέου, ο Χρήστος Στέργιογλου, ο Γιάννης Τσορτέκης, ο Στάθης Σταμουλακάτος και ο Δημήτρης Ήμελλος συμπληρώνουν το υπόλοιπο cast. 

Η πλοκή

Σε ένα δυστοπικό νησί της Ελλάδας γύρω στο 1900, η Χαδούλα, χήρα Ιωάννου Φράγκου είναι μια γυναίκα που έχει μάθει να επιβιώνει στην ανδροκρατούμενη, πατριαρχική κοινωνία υπηρετώντας αυτό που της πέρασε η μητέρα της–μια σκυτάλη δύσκολη, που διαιωνίζει την υποτίμηση και την κατώτερη μοίρα της γυναίκας. Η Χαδούλα επαναστατεί μέσα της και αυτό δεν θα αργήσει να συμβεί και προς τα έξω.

Τα μικρά κορίτσια του νησιού γίνονται θύματα του ξεσπάσματός της. Αφαιρώντας τους τη ζωή, η ίδια νιώθει ότι τα απαλλάσσει από το κοινωνικό φορτίο που η ύπαρξή τους επιφέρει. Οι πράξεις της κάποια στιγμή αυτονομούνται και τη φέρνουν αντιμέτωπη με τον νόμο. Εγκαταλείπει το σπίτι της και βρίσκει καταφύγιο στη φύση. Όμως, όσο και αν η ηθική της τής υπαγορεύει ότι έπραξε σωστά, στην πραγματικότητα το χρόνιο τραύμα της την ακολουθεί παντού. Το τέλος έρχεται σαν λύτρωση.

Θυμήσου το trailer:

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.