Σίγουρα θα έχετε αναρωτηθεί γιατί κάποιοι παραγωγοί ή/ και σκηνοθέτες βάζουν στις ταινίες όμορφες γυναίκες και άνδρες ηθοποιούς αλλά με μικρά υποκριτικά προσόντα. Σκρολάροντας σε ένα σινεφίλ φόρουμ ένα βράδυ έπεσα πάνω σε μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση/ ανάλυση σχετικά με το θέμα και η απάντηση παραπέμπει στο ECS. 

Τι είναι το ECS όμως; Το ECS, που αναφέρεται πιο συχνά ως Eye Candy Society, αναφέρεται σε μια ομάδα ηθοποιών (και περιστασιακά ηθοποιών, αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, είναι πιο σπάνιο γι' αυτούς) που επιλέγονται κυρίως για την ας πούμε οπτική τους γοητεία.

Διαβάστε Επίσης

Ας πάρουμε για παράδειγμα την Μέγκαν Φοξ, η οποία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του ECS για πάνω από 15 χρόνια. Πρωταγωνιστεί φέτος σε μια νέα ταινία με τίτλο Subservience, όπου υποδύεται ανθρωποειδές ρομπότ που αρχίζει να λειτουργεί αυτόνομα και αδιαφορεί για εντολές. 

Αυτή η εικόνα επάνω είναι αυτή που έχει χρησιμοποιηθεί για το τρέιλερ. Ήξεραν ότι αυτή η εικόνα θα ανέβαζε τις προβολές του τρέιλερ (πράγμα που έγινε) και η ταινία θα έχει πιθανώς επιπλέον 10-15 εκατομμύρια δολάρια στο box office λόγω της παρουσίας της Φοξ.

Αυτή η τακτική δεν είναι κάτι καινούργιο - συμβαίνει από αμνημονεύτων χρόνων και συμβαίνει συχνά, ανεξάρτητα από τον προϋπολογισμό, την κλίμακα ή την ποιότητα.

Εκτός από τη Φοξ, άλλα αξιοσημείωτα μέλη του ECS είναι η Alexandra Daddario, η Madelyn Cline και η Emily Ratajkowski, με τη Sydney Sweeney να είναι αυτή τη στιγμή η de facto πρόεδρος.

Για να είμαστε όμως σωστοί πρέπει να τονίσουμε ότι το να είσαι μέλος του ECS δεν είναι ενδεικτικό της υποκριτικής ικανότητας κάποιου. Πρώτον, η υποκριτική δεν είναι μόνο συναίσθημα. Επίσης, αυτές οι ηθοποιοί συχνά βρίσκουν τον εαυτό τους τυποποιημένο (η γνωστή μανιέρα), γεγονός που καθιστά δύσκολο να ξεφύγουν από τους ρόλους στους οποίους τους κατατάσσει το ECS.

Mark Von Holden/Variety via Getty Images
Sydney Sweeney

Η Φοξ, για παράδειγμα, είναι μια επιδέξια κωμικός αλλά σπάνια έχει τη δυνατότητα να αναδείξει αυτό το ταλέντο, αφού θεωρείται πιο εμπορεύσιμη ως "σέξι ανθρωποειδές".

Ενδιαφέρουσα είναι και η περίπτωση της Wonder Woman, δηλαδή της Gal Gadot, η οποία δεν είναι ακριβώς μέλος του ECS.

Την επόμενη φορά που θα την παρακολουθήσετε σε μια ταινία, δείτε πώς κινείται. Κάθε της βήμα βγάζει αυτοπεποίθηση, είτε εκτελεί μια σκηνή δράσης είτε απλά περπατάει στην οθόνη. Είναι το χάρισμά της - η φυσικότητά της - που μεταφέρεται με αβίαστη χάρη, διεκδικεί την προσοχή και απογειώνει κάθε σκηνή στην οποία παίζει.

Αυτό το χάρισμα τη βοηθά να είναι μια εξαιρετικά αξιόπιστη σταρ ταινιών δράσης παρότι δεν είναι ντούκι. Και είναι ένα σπάνιο χάρισμα. Αυτό το ταλέντο πιθανότατα πηγάζει από το παρελθόν της ως μοντέλο και ως εκπαιδεύτρια μάχης στον Ισραηλινό στρατό.

Τώρα έχει νόημα να παρατηρήσετε καλά την επόμενη φορά που θα δείτε τη Scarlett Johansson ή την Brie Larson πώς κινείται σε μια ταινία δράσης.

Η Johansson και η Larson είναι πολύ πιο προικισμένες ηθοποιοί με την παραδοσιακή έννοια, η τελευταία ειδικότερα έχει τρομερά υψηλό ταβάνι.

Αλλά απλά δεν έχουν αυτή την έμφυτη αυτοπεποίθηση στις κινήσεις τους που αφορούν τη δράση. Υπάρχει κάτι άκαμπτο πάνω τους. Και πάλι, δεν είναι ότι είναι απαράδεκτες σε αυτό, αλλά συχνά μπορείς να καταλάβεις πότε κάτι είναι έμφυτο.

Όπως ο Jim Carrey είναι αστείος. Γεννήθηκε σε αυτόν τον πλανήτη για να κάνει τους άλλους να γελούν, και παρά το γεγονός ότι είναι σπουδαίος δραματικός ηθοποιός, το έμφυτο ταλέντο του είναι η κωμωδία.

Πολλοί ηθοποιοί θα μπορούσαν να κάνουν την Αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού, αλλά μόνο ο Carrey μπορούσε να ζωντανέψει τον Ace Ventura.

Το έμφυτο ταλέντο της Gadot είναι η φυσικότητά της. Είναι η υπερδύναμή της. Αυτό, σε συνδυασμό με το φυσικό της χάρισμα, της δίνει αναμφισβήτητη παρουσία στην οθόνη. Αυτό το είδος παρουσίας δεν διδάσκεται.

Η Gal δεν βγάζει συναίσθημα, οι σεναριογράφοι και οι σκηνοθέτες που διαμορφώνουν την ερμηνεία της κάνουν αρκετά ώστε να κρύψουν τις αδυναμίες της, αναδεικνύοντας παράλληλα τα δυνατά της σημεία.

Δεν θα ήταν υπέροχο αν κάποιος μπορούσε να κάνει και τα δύο; Ευτυχώς, έχουμε την Charlize Theron.

Αλλά η Gal παίρνει τις δουλειές για τον ίδιο λόγο για τον οποίο τις έπαιρνε και ο Arnold -διαθέτουν ένα μοναδικό σύνολο δεξιοτήτων ως αστέρες δράσης που δεν έχουν οι σύγχρονοί τους.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.