Για ακόμη μία χρονιά, οι υποψηφιότητες των Oscars δείχνουν μία περίεργη αποστροφή προς τις ταινίες που τολμούν να καταπιαστούν με το σεξ.
Ορισμένες από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες της σεζόν—όπως το Challengers με τη Zendaya, το Queer με τον Daniel Craig και το Babygirl με τη Nicole Kidman—έμειναν εκτός των μεγάλων κατηγοριών, παρότι είχαν το buzz και τις προϋποθέσεις για να μπουν στο παιχνίδι.
Η Kidman, υποδυόμενη μια γυναίκα που ανακαλύπτει εκ νέου την ερωτική της πλευρά μέσα από μια σχέση με τον νεότερο βοηθό της, έκανε μια από τις πιο έντονες καμπάνιες της καριέρας της, χωρίς αποτέλεσμα. Το ίδιο και ο Craig, σε έναν ρόλο όπου η επιθυμία και η φυσική έκφραση λένε περισσότερα από τα λόγια. Καμία υποψηφιότητα και για τους δύο. Και το Challengers, μια ταινία που ξεχώρισε για τη σπινθηροβόλα μουσική του και το ανατρεπτικό σενάριο, αγνοήθηκε πλήρως. Το Nosferatu, ένα αισθησιακό γοτθικό έπος για τη λαγνεία στο κατώφλι του θανάτου, έμεινε εκτός Καλύτερης Ταινίας.
Δεν πρόκειται για τεράστιες εκπλήξεις—οι εκστρατείες των Craig και Kidman έδειχναν να χάνουν έδαφος εδώ και καιρό, ενώ το Challengers ενδέχεται απλώς να ξεχάστηκε. Όμως, η επαναλαμβανόμενη τάση της Ακαδημίας να αγνοεί ταινίες που μιλούν καθαρά για το σεξ δεν περνά απαρατήρητη.
Κοιτώντας πίσω, η ίδια τύχη είχε βρει το Hustlers το 2019, όταν η Jennifer Lopez, αν και φαβορί, δεν μπήκε καν στις υποψηφιότητες. Φαίνεται πως η Ακαδημία δεν εκτιμά ιδιαίτερα τις ιστορίες που προσεγγίζουν τη σεξουαλικότητα χωρίς να τη λειαίνουν ή να την καλουπώνουν σε κάτι πιο "εύπεπτο".
Φυσικά, υπάρχουν εξαιρέσεις. Το Anora, μια ταινία για μια στρίπερ που προσπαθεί να ξεφύγει από τη μοίρα της, είναι στις φετινές υποψηφιότητες για Καλύτερη Ταινία. Όμως, στην πραγματικότητα, το σεξ δεν είναι το κεντρικό της θέμα—η ιστορία εξελίσσεται γρήγορα σε ένα road movie με έντονη αφηγηματική στροφή, όπως είχε γίνει πέρυσι και με το Poor Things. Το σεξ λειτουργεί περισσότερο ως εφαλτήριο για την ιστορία, όχι ως ουσία της.
Η Ακαδημία νιώθει άβολα
Αντίθετα, στο Queer, στο Babygirl και κυρίως στο Challengers, το σεξ είναι ο καταλύτης των πάντων. Είναι η επιθυμία του Craig για τον Drew Starkey, η επιθυμία της Kidman για τον Harris Dickinson, η επιθυμία της Zendaya να βάλει δύο άνδρες σε μια ερωτική αναμέτρηση μέσα και έξω από το γήπεδο του τένις. Και ίσως αυτή η αφοπλιστική απλότητα είναι που κάνει την Ακαδημία να νιώθει άβολα.
Τα φετινά Oscars μπορεί να είναι ποικιλόμορφα, με ταινίες όπως το I’m Still Here και το The Apprentice στις μεγάλες κατηγορίες. Αλλά φαίνεται πως υπάρχουν ακόμη κάποια μονοπάτια που το Χόλιγουντ διστάζει να περπατήσει.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.