Το Snow White της Disney, η γνωστή "Χιονάτη" ελληνιστί, ήταν από την αρχή ένα project που δέχθηκε μπόλικες αντιδράσεις για τις επιλογές του. Η νέα live-action εκδοχή του κλασικού animation του 1937 δίχασε κοινό και κριτικούς.
Συγκεκριμένα, στο Rotten Tomatoes έχει ποσοστό αποδοχής 42% με 210 κριτικές, ενώ από την άλλη, έχει 74% ποσοστό αποδοχής στο κοινό με πάνω από 1.000 κριτικές. Στο IMDb όμως, η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική. Η ταινία έχει βαθμολογία μόλις 1.7/10 από 111.000 χρήστες! Αν διατηρήσει το συγκεκριμένο σκορ, πάει "καρφί" για τη χειρότερη ταινία όλων των εποχών ή έστω μία από τις χειρότερες στο "Bottom 100" της πλατφόρμας. Και μία από τις πιο δημοφιλείς εκεί κάτω.
Πανωλεθρία
Για να καταλάβουμε το μέγεθος της αποδοκιμασίας, το 86.6% των αξιολογήσεων στο IMDb δίνει στην ταινία τον χαμηλότερο δυνατό βαθμό. Αυτό σημαίνει ότι περίπου 98.000 από τις 111.000 κριτικές τη βαθμολογούν με 1 αστέρι. Ακόμα και ταινίες που θεωρούνται "καταστροφή" του κινηματογράφου, όπως το Dragonball Evolution και το Son of the Mask, έχουν πολύ χαμηλότερα ποσοστά αρνητικών κριτικών (περίπου 45%).
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο. Οι ανώνυμες online βαθμολογίες επιτρέπουν στους χρήστες να εκφράζουν τη γνώμη τους ελεύθερα, αλλά πολλές φορές οδηγούν σε review bombing – μια συντονισμένη προσπάθεια να πέσει η βαθμολογία μιας ταινίας, συχνά για λόγους που δεν σχετίζονται με την ποιότητά της. Σε αντίθεση με το Rotten Tomatoes, που πλέον ξεχωρίζει τις "επαληθευμένες" από τις μη επαληθευμένες κριτικές, το IMDb δεν έχει αντίστοιχο φίλτρο.
Είναι όντως τόσο κακό το Snow White;
Όλα τα δεδομένα δείχνουν πως η απάντηση είναι όχι. Το Snow White πέρασε από ένα κύμα αρνητικής κριτικής πολύ πριν καν βγει στις αίθουσες. Από την επιλογή της Rachel Zegler για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, που προκάλεσε ρατσιστικές αντιδράσεις, μέχρι τη χρήση CGI για τους νάνους, η παραγωγή αντιμετώπισε συνεχείς επικρίσεις.
Η ταινία τελικά κυκλοφόρησε και, παρά τις χαμηλές προσδοκίες, άνοιξε με 42,2 εκατομμύρια δολάρια στο box office και 43,9 εκατομμύρια δολάρια στις διεθνείς αγορές, φτάνοντας τα 86,1 εκατομμύρια. Δεν είναι επιτυχία για τα δεδομένα της Disney, αλλά την κάνει τη δεύτερη μεγαλύτερη πρεμιέρα της χρονιάς μέχρι στιγμής. Το πρόβλημα είναι το υψηλό budget (270 εκατομμύρια δολάρια προ marketing) – με τόσο μεγάλο κόστος παραγωγής, η επιτυχία μετριέται διαφορετικά.
Οι live-action μεταφορές της Disney
Η Disney τα τελευταία χρόνια βλέπει τις live-action μεταφορές των κλασικών της να μην έχουν την ίδια απήχηση με το παρελθόν. Οι παλιότερες ιστορίες, όπως το Beauty and the Beast (2017) ή ο Aladdin (2019), πήγαν καλύτερα, αλλά οι νεότερες προσαρμογές δεν καταφέρνουν να συγκινήσουν το κοινό με τον ίδιο τρόπο.
Θα συνεχιστεί αυτή η πτώση; Η απάντηση θα έρθει αργότερα μέσα στη χρονιά, όταν η Disney θα δοκιμάσει ξανά την τύχη της με το Lilo & Stitch (2025). Μέχρι τότε, το Snow White προσπαθεί να διαψεύσει τους επικριτές του και να ακολουθήσει την πορεία του Mufasa: The Lion King (2024), που ξεκίνησε διστακτικά, αλλά τελικά κατέληξε σε μία από τις πιο επιτυχημένες ταινίες του 2024.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.