Στα τέλη της δεκαετίας του '90, η προοπτική μιας ταινίας Fallout φαινόταν δελεαστική. Η παραγωγή έφτασε αρκετά μακριά, όμως τελικά δεν απέδωσε καρπούς. Παρ' όλα αυτά, κάποια χρόνια αργότερα, διέρρευσε το σενάριό της, ρίχνοντας φως στην πολυτάραχη πορεία της ανάπτυξής του.

Πριν λίγες ημέρες έγινε διαθέσιμη η ομώνυμη τηλεοπτική σειρά στο Amazon Prime, που έχει λάβει ήδη πολύ καλές κριτικές. Πώς θα ήταν όμως εκείνη η ταινία, που ετοιμαζόταν πριν περίπου 25 χρόνια;

Ορόσημο για τα video games

Το πρώτο παιχνίδι Fallout (ή αλλιώς, Fallout: A Post Nuclear Role Playing Game), που κυκλοφόρησε στα τέλη του 1997, αποτέλεσε ορόσημο στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών. Με πολυάριθμα βραβεία και πάνω από 600.000 αντίτυπα σε πωλήσεις, η Interplay Entertainment, το στούντιο με έδρα την Καλιφόρνια που βρισκόταν πίσω από το παιχνίδι, αναγνώρισε από νωρίς τις δυνατότητές του.

Μετά την επιτυχία του Fallout, δεν έχασαν χρόνο για να δώσουν το πράσινο φως σε μια ελαφρώς λιγότερο θεαματική συνέχεια, το Fallout 2 (1998), ενώ παράλληλα ξεκίνησαν τα σχέδια για μια μεταφορά στη μεγάλη οθόνη. Δεδομένων των κινηματογραφικών επιρροών που είναι εμφανείς στο παιχνίδι (από το A Boy and His Dog του 1975 έως το Mad Max 2 του 1981) και την ακμάζουσα βιομηχανία ταινιών επιστημονικής φαντασίας στα τέλη της δεκαετίας του '90 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η κίνηση φαινόταν λογική.

Το αρχικό σενάριο της ταινίας

Ο Brent V. Friedman (σεναριογράφος του Mortal Kombat: Annihilation του 1997), ανέλαβε το αρχικό σενάριο της ταινίας Fallout. Ωστόσο, τα οικονομικά προβλήματα της Interplay οδήγησαν στην πώληση των δικαιωμάτων του Fallout στην Bethesda Softworks το 2004, σταματώντας την πρόοδο του έργου.

Παρόλο που δεν γράφτηκε ποτέ κάποιο πλήρες σενάριο, η έκδοση του Friedman που διέρρευσε το 2011 παρέχει πληροφορίες για την ιστορία. Σε ένα φαινομενικά σύγχρονο Λος Άντζελες, η αφήγηση εκτυλίσσεται μέσα σε ένα υπόγειο καταφύγιο, στο οποίο οι κάτοικοι υποβάλλονται σε προσομοιωμένες εικόνες που θυμίζουν τη δεκαετία του 1950, με την τεχνολογία όμως που έβρισκε κανείς στα τέλη του 20ού αιώνα. Ο πρωταγωνιστής, που αναφέρεται απλά ως "ο ήρωας", τρέφει την επιθυμία να επιχειρήσει να βγει στη "μετα-πυρηνική" ερημιά, έξω, παρά τους κινδύνους που ελοχεύουν.

Το σενάριο ενσωματώνει βασικούς χαρακτήρες από τα δύο πρώτα παιχνίδια, όπως ο μαφιόζος Decker και ο τρομερός Master of the Super Mutants, ενώ παράλληλα παίρνει δημιουργικές ελευθερίες σε σχέση με το υλικό της πηγής. Μια αξιοσημείωτη προσθήκη είναι η εμφάνιση του "The Historian", ενός ηλικιωμένου, που αφηγείται ιστορίες για τον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ένα κομβικό γεγονός στην ιστορία του Fallout, αποκαλύπτοντας τελικά τον εαυτό του ως τον κακόβουλο επόπτη του Vault 13.

Η Bethesda αγνόησε την αρχική εκδοχή

Η εκδοχή του Friedman αποκλίνει από το σύμπαν του παιχνιδιού και αντικατοπτρίζει τις τάσεις των blockbuster της εποχής του. Ωστόσο, τα οικονομικά προβλήματα της Interplay και οι δημιουργικές διαφορές πιθανότατα συνέβαλαν στην κατάρρευση του project.

Η Bethesda, όταν απέκτησε το franchise, αγνόησε την εκδοχή του Friedman, επιλέγοντας αντ' αυτού να εξερευνήσει άλλα μέσα. Η απόφασή τους να υποστηρίξουν μια τηλεοπτική σειρά, με επικεφαλής τον Jonathan Nolan και τη Lisa Joy (δημιουργοί του Westworld, ανάμεσα σε άλλα), υπογραμμίζει την εκτεταμένη φύση του σύμπαντος του Fallout, υποδηλώνοντας ότι μια μόνο ταινία μπορεί να μην ήταν αρκετή.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.