Ο Benedict Cumberbatch θυμάται πολύ καλά την ημέρα που πρωτογνώρισε τον Eric, τον συμπρωταγωνιστή του στη νέα σειρά του Netflix με τίτλο Eric, στην οποία πρόκειται να εμφανιστούν και οι δύο. "Όταν ήρθε για πρώτη φορά στο πλατό, ήταν, ήταν απλά... ήταν πολύ γ@*(&^α αστείο. Επειδή δεν μπορούσε να δει- χτυπούσε σε τοίχους. Υπήρχε αυτό το τεράστιο αδέξιο πράγμα που έλεγε "Ωχ, γαμώτο" και έκανε πινγκ-πονγκ στο πλατό".
Ο Eric είναι ένα μεγάλο, άσπρο-μπλε, πολύ τριχωτό τέρας-μαριονέτα - που ελέγχεται από μέσα από έναν κουκλοπαίκτη που ονομάζεται Olly. Για την ακρίβεια, εμφανίζεται για πρώτη φορά μόνο στο τέλος του πρώτου επεισοδίου του ατμοσφαιρικού δράματος της Morgan, όταν ο χαρακτήρας του Cumberbatch, ένας κουκλοπαίκτης ονόματι Vincent που εργάζεται σε ένα τηλεοπτικό κουκλοθέατρο τύπου Sesame Street με τίτλο Good Day Sunshine, αρχίζει να χάνει το μυαλό του και καλεί τον Eric στη ζωή.
Οι πρώτες σκηνές του Eric διαδραματίζονται στη Νέα Υόρκη το 1985 και απεικονίζουν τον δυστυχισμένο γάμο του με την Cassie, στον οποίο ο 9χρονος γιος του ζευγαριού, ο Edgar, έχει γίνει η παραμελημένη παράπλευρη απώλεια. Ο Vincent δέχεται πυρά και στη δουλειά του, καθώς το Good Day Sunshine έχει πέσει σε δυσμένεια από τα παιδιά. Έρχεται όμως η μέρα που ο Vincent, ταλαιπωρημένος και χαοτικός, στέλνει τον Edgar μόνο του στο σχολείο και ο Edgar δεν επιστρέφει.
"Κάθε γονιός έχει αυτόν τον εφιάλτη", λέει η Morgan, ο οποίος έγραψε επίσης το πρόσφατο δράμα The Split και την ταινία Shame. "Νομίζω ότι, στατιστικά, δεν εξαφανίζονται τώρα περισσότερα παιδιά απ' ό,τι πριν από 30 ή 40 χρόνια, αλλά είναι το γονικό άγχος σε σχέση με τη γνώση. Τα παιδιά μου είναι 20 και 22 ετών τώρα, αλλά τα μεγάλωσα στο Λονδίνο και ένας φίλος μου μου θύμιζε τις προάλλες πόσο νευρωτική ήμουν στις επιδείξεις πυροτεχνημάτων- θα σερνόμουν στους θάμνους, προσπαθώντας να βρω τα παιδιά μου στο σκοτάδι. Ξέρουμε πού βρίσκονται τα τέρατα πολύ περισσότερο [από ό,τι κάποτε], οπότε είναι πιο δύσκολο".
Παρόλο που οι πρώτες αναφορές έλεγαν ότι η σειρά ήταν εμπνευσμένη από μια πραγματική υπόθεση - η πιο γνωστή ανάλογη ιστορία είναι ίσως αυτή του Etan Patz, ενός εξάχρονου που εξαφανίστηκε καθώς πήγαινε στο σχολείο του στο Μανχάταν το 1979 και δεν ξαναείδε ποτέ, και η εξαφάνιση του οποίου ήταν από τις πρώτες που δημοσιεύτηκαν σε κουτιά γάλακτος - η Morgan λέει ότι δεν βασίστηκε σε κάποιο πραγματικό γεγονός, αλλά μάλλον σε υποθέσεις για τις οποίες θυμάται ότι άκουγε όταν μεγάλωνε στο Ηνωμένο Βασίλειο. "Θυμάμαι ότι αυτό ήταν στοιχειωτικό, ως παιδί που απολάμβανε πραγματικά την ελευθερία του", λέει.
Σε ένα απελπισμένο κυνήγι για στοιχεία σχετικά με την εξαφάνιση του Edgar, ο Vincent ψάχνει το δωμάτιο του γιου του και βρίσκει τη ζωγραφιά ενός μεγάλου άσπρου-μπλε τέρατος- πείθει τον εαυτό του ότι αν μπορέσει να μετατρέψει τη ζωγραφιά σε μια πραγματική μαριονέτα στο Good Day Sunshine, ίσως να πείσει τον Edgar να επιστρέψει σπίτι. Όμως, όπως συμβαίνει συχνά, το τέρας έχει άλλες ιδέες, και καθώς ο Vincent γίνεται όλο και πιο ανισόρροπος και η αναζήτησή του τον τραβάει όλο και πιο βαθιά στο υπογάστριο της Νέας Υόρκης, ο φανταστικός Eric βρίσκεται στο πλευρό του - στους δρόμους, στο μετρό - ως έμπιστος και, μερικές φορές, ως συνεργός.
Για τον Cumberbatch, "Πρόκειται για κάποιον που βρίσκεται σε μια εξαιρετική κρίση, και ήταν πραγματικά το ταξίδι του Vincent, παρά ο Eric [που με τράβηξε]", λέει, "αν και αυτό ήταν ένα πολύ πρωτότυπο μέσο για να μεταφέρει κάποιον σε αυτό το επεισόδιο της ζωής του- αυτό το είδος της διχασμένης ταυτότητας και το πώς αυτό λειτουργεί".
Η Νέα Υόρκη "ως χαρακτήρας" ήταν μια άλλη γραμμή έρευνας στη σειρά για τη Morgan -αν και γυρίστηκε στο Νιου Τζέρσεϊ και τα εσωτερικά σκηνικά κατασκευάστηκαν στη Βουδαπέστη-, εμπνευσμένη από τον χρόνο που πέρασε ως νταντά εκεί τη δεκαετία του 1980. "Έμενα σε έναν περίεργο ξενώνα, δούλευα για μια πλούσια οικογένεια που είχε ένα μεγάλο αρτοποιείο για bagel", λέει. "Έδινα κέικ και ακριβώς απέναντι από το παράθυρο της κουζίνας τους υπήρχε αυτό το είδος τηλεοπτικού στούντιο, σε έναν κεντρικό δρόμο της Νέας Υόρκης, και σκέφτηκα, "Αυτό είναι εκπληκτικό, αυτή η σύγκρουση." ; η σκηνή του clubbing ήταν καταπληκτική. Μου έλειψαν όλα αυτά, αλλά σίγουρα συνέβαινε, ακούω".
Ο Cumberbatch, ο οποίος θα ήταν 9 το 1985, στην ίδια ηλικία με τον Edgar, και του οποίου οι γονείς είναι ηθοποιοί, λέει ότι υπήρχε μια νοσταλγική έκκληση και γι' αυτόν. "Απλώς η διακόσμηση και το περιβάλλον, παρόλο που είναι αμερικανικό, ήταν βαθιά οικεία. Η παρουσία της τηλεόρασης, επίσης, και η μποέμ φύση της συμβίωσης με γονείς που ασχολούνται με τις τέχνες, αν και όχι, δόξα τω Θεώ, ο οικιακός αγώνας και ο πόνος. Ευτυχώς για μένα, είχα ένα πολύ σταθερό νοικοκυριό συγκριτικά. Αλλά χωρίς αμφιβολία αυτό ήταν μέρος της έκκλησης: η απήχηση με την παιδική μου ηλικία".
"Νομίζω ότι είναι πολύ ασυνήθιστο για το τηλεοπτικό δράμα να πηγαίνει με τόλμη προς αυτή την κατεύθυνση", λέει ο Cumberbatch, ο οποίος, όπως και η Morgan, είναι επίσης εκτελεστικός παραγωγός στο Eric.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.