Το Netflix έκανε πάλι τα δικά του. Με αφορμή την 7η σεζόν του Black Mirror, έστησε μια από τις πιο ευρηματικές καμπάνιες μάρκετινγκ των τελευταίων ετών. Μια καμπάνια που μας έκανε όλους να αναρωτηθούμε: είναι αυτό που βλέπουμε αληθινό ή απλώς ένα ακόμα σενάριο βγαλμένο από την πιο σκοτεινή επιστημονική φαντασία;
Στο κέντρο όλου αυτού βρίσκεται το "Nubbin" – ένα υποτιθέμενο εμφύτευμα για τον εγκέφαλο, που εφαρμόζεται στους κροτάφους και υπόσχεται να μεταφέρει τους χρήστες του σε εναλλακτικές, φουτουριστικές διαστάσεις. Η συσκευή εμφανίζεται με διάφορους τρόπους στα επεισόδια της νέας σεζόν, λειτουργώντας ως συνδετικός κρίκος.
Η σουρεαλιστική καμπάνια
Αλλά το ενδιαφέρον της υπόθεσης ξεκινάει εκτός οθόνης. Από τις αρχές Απριλίου, μια μυστηριώδης εταιρεία ονόματι TCKR Systems άρχισε να προωθεί το Nubbin μέσω billboards, YouTube και εντυπωσιακά σχεδιασμένων social ads. Κανείς δεν ήξερε αν πρόκειται για προϊόν ή προωθητικό κόλπο.
Το πράγμα όμως πήγε ένα βήμα παραπέρα. Η εταιρεία δημιούργησε ένα υπερ-ρεαλιστικό site με λίστα από "πιθανές παρενέργειες", ενημερώσεις τύπου "Employee of the Month” και εταιρικό περιεχόμενο στα social. Εμφανίστηκε ακόμα και ένα προφίλ στο LinkedIn, γεμάτο με αγγελίες για ανύπαρκτες θέσεις εργασίας, δίνοντας έναν ακόμα πιο πειστικό –και τρομακτικό– τόνο.
Οι δημοσιογράφοι δεν έμειναν εκτός παιχνιδιού. "Διέρρευσαν" υποτιθέμενα emails, που μιλούσαν για την επικείμενη κυκλοφορία της συσκευής, προσφέροντας υποσχέσεις για "αναβίωση αναμνήσεων" και "εικονική συνείδηση" – ό,τι ακριβώς περιμένεις από το Black Mirror.
Οι "χρήστες" του Nubbin
Το κερασάκι στην τούρτα; Ηθοποιοί τοποθετήθηκαν σε δημόσιους χώρους και μέσα μεταφοράς, παριστάνοντας χρήστες του Nubbin. Με γυάλινα βλέμματα και σχεδόν υπνωτισμένη συμπεριφορά, κατάφεραν να προκαλέσουν πραγματικό πανικό σε ανυποψίαστους περαστικούς.
Και φυσικά, υπήρξε και το κομμάτι των influencers. Πλαστά Nubbin εστάλησαν σε παρουσιαστές και creators, που έκαναν unboxing και έδωσαν τις "πρώτες εντυπώσεις".
Όλα αυτά συνθέτουν μια ολοκληρωμένη, 360° καμπάνια που ξεπερνά τα όρια της τηλεόρασης και μπερδεύει (εσκεμμένα) την πραγματικότητα με τη φαντασία. Ένα τέλειο case study για το πώς το Black Mirror και το Netflix μπορούν να "χακάρουν" τον κόσμο έξω από την οθόνη.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.