Πολύ πριν τα talents shows κυριαρχήσουν στην αμερικανική τηλεόραση, πολλές δεκαετίες πριν το The Voice και το American Idol γίνουν η μεγάλη ευκαιρία για κάθε νέο καλλιτέχνη που θέλει να γίνει διάσημος σε όλη την χώρα, υπήρχε το Apollo Theater στο Χάρλεμ της Νέας Υόρκης που φιλοξενούσε το εβδομαδιαίο Amateur Night· εκεί, δηλαδή, όπου μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα των Η.Π.Α. έκαναν τα πρώτα τους βήματα και επί της ουσίας συστήθηκαν στους αμερικανικούς θεατές.

Η ιστορία της Amateur Night ξεκίνησε πριν περίπου 80 χρόνια ενώ το κοινό της δεν χαρίστηκε ποτέ και σε κανέναν όλο αυτό το διάστημα. Τι είχε να κερδίσει ένας καλλιτέχνης που τα κατάφερνε καλά πάνω στην σκηνή; Μπορούσε να μπει αυτόματα σε μία σπουδαία λίστα νικητών μαζί με θρυλικά ονόματα όπως η Ella Fitzgerald, η Billie Holliday και οι Jackson 5. Φυσικά, αν η ερμηνεία του δεν ήταν καλή, υπήρχε πάντα ο κίνδυνος να γιουχαριστεί μέχρι τελικής πτώσης. Την διαδρομή αυτού του θρυλικού venue, λοιπόν, ανέλαβε να παρουσιάσει το HBO μέσα από ένα νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο The Apollo.

Ποιοι είναι εκείνοι που έχουν αφήσει ανεξίτηλα σημάδια στo venue του Χάρλεμ; Από τους πρωτοπόρους της jazz σαν τον Louis Armstrong μέχρι κομβικά ονόματα του hip hop, όπως η Lauryn Hill και οι Public Enemy, κι από τον Aretha Franklin μέχρι τον μετρ του stand-up comedy, Richard Pryor.


O σκηνοθέτης Roger Ross Williams προσπαθεί να προβάλλει το τι υπήρξε για την αμερικανική κοινωνία το συγκεκριμένο θέατρο.


Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η ερμηνεία του James Brown στο "Say it Loud (I'm Black and Proud)” ήρθε σε μία στιγμή , το 1968, όταν η αφροαμερικανική κοινότητα πάλευε για τα δικαιώματά της. Αντίστοιχα, ο Barack Obama επέλεξε το 2012 για πολύ συγκεκριμένους λόγους το Apollo για να απευθυνθεί στο κοινό, ενώ μέχρι σήμερα παραμένει ο μοναδικός Πρόεδρος των Η.Π.Α που το έχει κάνει ποτέ. Ενδιαφέρον δε, παρουσιάζει και το γεγονός ότι, δυστυχώς, το θέατρο των 1500 θέσεων δεν έκανε δεκτούς μαύρους θεατές μέχρι το 1934. Αυτό συνέβη μόνο όταν κι εφόσον άλλαξε ιδιοκτησία.

Η αφήγηση του ντοκιμαντέρ δεν είναι κλασική, αφού πλέκει την πρόσφατη σκηνική παραγωγή του Between the World and Me, ενός νέου έργου από τον δημοσιογράφο και συγγραφέα Ta-Nehisi Coates (που έγινε γνωστός μέσα από τα κείμενά του για την αφροαμερικανική ταυτότητα και το ζήτημα της λευκής υπεροχής στις Η.Π.Α), με τις πολλές και πολύ σημαντικές στιγμές που έχουν εκτυλιχτεί πάνω στην σκηνή του venue.

O σκηνοθέτης Roger Ross Williams προσπαθεί, μέσα από συνεντεύξεις διάσημων καλλιτεχνών που έχουν συνδέσει το όνομά τους με το Apollo (Ta-Nehisi Coates, Patti LaBelle, Smokey Robinson, Paul McCartney και πολύ άλλοι) να προβάλλει το τι υπήρξε για την αμερικανική κοινωνία το συγκεκριμένο θέατρο· όχι απλά, δηλαδή, άλλο ένα venue αλλά ένα μέρος όπου η κοινωνική αλλαγή λάμβανε χώρα. Γιατί η αλήθεια είναι ότι το Apollo ήταν και παραμένει πρώτα από όλα ένα σύμβολο της σύγχρονης αμερικανικής ιστορίας.