
Πώς η πανδημία άλλαξε τον τρόπο ζωής μας
Νέα έρευνα καταδεικνύει τις νέες συνήθειες των Ελλήνων.

Σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική μας συμπεριφορά αλλά και στην καθημερινότητά μας, έφερε η πανδημία και η καραντίνα. Ένας στους τέσσερις από εμάς ξεκίνησε να μαγειρεύει στο σπίτι, -το 44% των Ελλήνων παρέμεινε πιστό στο Delivery φαγητού- 8 στους 10, έχουν αλλάξει τις συνήθειες καθαρισμού του νοικοκυριού τους, αυξάνοντας είτε τη συχνότητα είτε τη χρήση καθαριστικών με απολυμαντική δράση και 4 στους 10, ποσοστό 38%, αναζητά καλύτερες τιμές.
Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Αυτά είναι ορισμένα από τα ευρήματα έρευνας της Nielsen "Shopper Shifts to a New Normal", που πραγματοποιήθηκε σε 32 χώρες, εκ των οποίων 13 Ευρωπαϊκές. Στην Ελλάδα, η έρευνα "έτρεξε” την περίοδο 26 έως 31 Μαΐου, 20 μέρες δηλαδή μετά το πρώτο στάδιο άρσης των περιοριστικών μέτρων.
Ποιες όμως είναι οι έξι βασικές αλλαγές στη αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών;
1. Οι διαδικτυακές αγορές τροφίμων, προϊόντων καθαρισμού και ειδών προσωπικής περιποίησης, διατήρησαν τη δυναμική τους μετά το lockdown, κερδίζοντας έδαφος ως το πιο συχνό κανάλι αγοράς αγγίζοντας το 7%, δηλαδή αύξησε τη διείσδυση του κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες. Έρευνα της Nielsen που είχε πραγματοποιηθεί κατά το διάστημα του Lockδown είχε δείξει ότι το 22% των Ελλήνων καταναλωτών ήταν νεοεισερχόμενοι στο online ecosystem που σχετίζεται με αγορές των 4 βασικών κατηγοριών παντοπωλείου. Η πρώτη τους αυτή εμπειρία με διαδικτυακό κατάστημα σουπερμάρκετ την περίοδο του Lockdown ήταν αρνητικά επιβαρυμένη λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις. Σήμερα η αγοραστική εμπειρία από τα e-shops του οργανωμένου λιανεμπορίου έχει φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα και μάλιστα αξιολογείται ελαφρώς υψηλότερα από αυτή στα φυσικά καταστήματα ενώ ο μέσος χρόνος παράδοσης έχει "πέσει” στις 2 μέρες.
2. Η νέα κανονικότητα αύξησε την κινητικότητα στο περιβάλλον του λιανεμπορίου με έναν στους τέσσερις καταναλωτές (26%) να κάνει τις αγορές του σε νέο κατάστημα. Ποσοστό σημαντικά υψηλότερο ακόμα και από περιόδους όπου στο οργανωμένο λιανεμπόριο σημειώνονταν εξαγορές αλυσίδων και πριν την covid εποχή όπου το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις στο 4%.
3. Το γεγονός ότι το 38% των καταναλωτών αναζητά πιο ενεργά προσφορές, σηματοδοτεί μια αυξανόμενη ανησυχία για τις τιμές.
4. Σημαντικός επίσης είναι και ο αντίκτυπος της εμφάνισης της πανδημίας στο αγοραστικό ταξίδι. Μεγάλη αύξηση των ταξιδιών για "τακτικές αγορές (εβδομαδιαίες ή μηνιαίες)" (+153%) - τα μισά (54%) από τα αγοραστικά ταξίδια σχετίζονται με μαζικές αγορές –από 23% στην προ covid εποχή, σε βάρος των καθημερινών και έκτακτων αγορών.
5. Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (56%) αντιμετώπισαν έλλειψη αποθεμάτων. Οι κατηγορίες σε έλλειψη ήταν κυρίως αυτές που σχετίζονται με την προστασία από τον Covid: Απολυμαντικό χεριών και αντιβακτηριδιακά οικιακά καθαριστικά και αντιβακτηριδιακά απορρυπαντικά ρούχων. Το ποσοστό στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, όπου ο μέσος όρος Out-of-Stock εκτινάχθηκε στο 63%, με το Ηνωμένο Βασίλειο (78%) και τη Γαλλία (71%) να έχουν τις πρώτες θέσεις
6. Σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών, το 25%, ξεκίνησε το μαγείρεμα στο σπίτι και παρόλη την επιβεβαιωμένη τάση για μαγειρική/ζαχαροπλαστική, το Delivery φαγητού παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα με το 44% να προέβη σε παραγγελία έτοιμου φαγητού, πολύ υψηλότερα από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο (28%). Την ίδια στιγμή οκτώ στους 10 αγοραστές στην Ελλάδα, έχουν αλλάξει τις συνήθειες καθαρισμού του νοικοκυριού τους αυξάνοντας είτε τη συχνότητα είτε τη χρήση καθαριστικών με απολυμαντική δράση.
Από: capital.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποχώρησε σε χρόνο ρεκόρ από συνέντευξη όταν ρωτήθηκε για τον Τσίπρα
Μια ζωντανή συνέντευξη στον ΣΚΑΪ μετατράπηκε σε μικρό τηλεοπτικό "θρίλερ", όταν η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποφάσισε να αποχωρήσει από το πλατό μόλις δύο λεπτά μετά την έναρξή της.
Τι αλλάζει στον ΟΠΑΠ μετά από τη συνένωσή του με την Allwyn
Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn αξίας 16 δισ. ευρώ, με ορίζοντα τη δημιουργία ενός παγκόσμιου "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.
Έφυγε από τη ζωή ο Άλκης Γιαννακάς, 'Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη'
Ο γοητευτικός αντι-ήρωας του ελληνικού σινεμά, το "ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" που έκλεψε καρδιές τη δεκαετία του ’70, δε μένει πια εδώ. Απεβίωσε στα 80 του, αφήνοντας πίσω μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά καρέ του ελληνικού κινηματογράφου.
Ο ελληνοαμερικανός επιστήμονας που πήρε το Νόμπελ Φυσικής
Η ιστορία του John M. Martinis, του φυσικού που με το έργο του άλλαξε την πορεία της κβαντικής έρευνας και συνέβαλε στη μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, φωτίζει μια κρίσιμη σελίδα της επιστήμης.
Γιατί δεν πήρε ο Donald Trump το Νόμπελ Ειρήνης 2025-ποιο πρόσωπο επιλέχθηκε
Ο Donald Trump ήταν στις υποψηφιότητες για το Νόμπελ Ειρήνης 2025 και επέμενε ότι το "αξίζει", αλλά τελικά δεν το πήρε. Ποιες είναι οι επιδόσεις, τα εμπόδια και η στάση της Επιτροπής που έκαναν τη διαφορά.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΈνοχος ο Βασίλης Μπισμπίκης-το πρόστιμο και η κατάθεσή του
Ο Βασίλης Μπισμπίκης τιμωρήθηκε με μεγάλο χρηματικό πρόστιμο για το τροχαίο - "Δεν είχα πιει, χτύπησα δύο αυτοκίνητα λόγω κακού χειρισμού", κατέθεσε.