Πώς θα κάνουμε τα ψώνια μας από εδώ και πέρα

Άνοιξαν τα καταστήματα: Μόνο με click away, click inside και SMS στο 13032.

Γράφει: Esquire Editors 05 Απριλίου 2021

Ανοίγουν τις πόρτες τους από σήμερα τα καταστήματα για να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές που θέλουν να κάνουν τα ψώνια τους, ύστερα από μήνες, με τη διαδικασία click away και click inside, ενώ κλειστό θα παραμείνει το λιανεμπόριο σε Θεσσαλονίκη, Αχαΐα και Κοζάνη. Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, οι επισκέψεις των καταναλωτών στα εμπορικά καταστήματα θα γίνονται μόνο με ραντεβού και με τη χρήση sms στον αριθμό 13032 για διάστημα τριών ωρών και μία φορά την ημέρα.

Δηλαδή, κάθε άτομο αποστέλλει κενό μήνυμα (SMS) μέσω του κινητού του τηλεφώνου με αποδέκτη τον πενταψήφιο κωδικό αριθμό 13032. Στη συνέχεια θα λαμβάνει γραπτό απαντητικό μήνυμα που επιβεβαιώνει τη δυνατότητα μετακίνησης για διάστημα τριών ωρών από τη λήψη του απαντητικού μηνύματος, εφόσον το άτομο που αποστέλλει το μήνυμα δεν έχει ήδη μετακινηθεί για τον ίδιο λόγο εντός του ίδιου εικοσιτετραώρου.

Κατά τη μετακίνησή του, κάθε άτομο οφείλει να φέρει μαζί του υποχρεωτικά την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο και να είναι σε θέση να επιδεικνύει το απαντητικό μήνυμα, με το οποίο επιβεβαιώνεται η δυνατότητα μετακίνησης, στο κινητό τηλέφωνό του. Για τον σκοπό της τήρησης της δυνατότητας μετακίνησης μόνο μία φορά την ημέρα και προς διασφάλιση της προστασίας προσωπικών δεδομένων, τα στοιχεία του μηνύματος τηρούνται μόνο μέχρι τη λήξη του εικοσιτετραώρου στο οποίο αφορά το μήνυμα.

Για την προμήθεια αγαθών μέσω της διαδικασίας προαγοράς/προεπιλογής με ηλεκτρονικό ή τηλεφωνικό μέσο για παραλαβή/αγορά εκτός καταστήματος (click away) ή μέσω καθορισμού ραντεβού με ηλεκτρονικό ή τηλεφωνικό μέσο για παραλαβή/αγορά εντός καταστήματος (click inside), ο πολίτης υποχρεούται να φέρει επιπρόσθετα ηλεκτρονικό αποδεικτικό έγγραφο ή σχετικό τηλεπικοινωνιακό μήνυμα ή το αποδεικτικό της ψηφιακής πλατφόρμας e-Καταναλωτής της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Η επιχείρηση

Σε ό,τι αφορά στο μήνυμα, θα πρέπει να υπάρχει καταχώριση της παραγγελίας/ραντεβού από την επιχείρηση και αποστολή στον πελάτη είτε ηλεκτρονικού αποδεικτικού εγγράφου της αγοράς (προπληρωμένη παραγγελία), ή του ραντεβού, είτε μηνύματος SMS που φέρει τα εξής στοιχεία: επωνυμία, διεύθυνση και ΑΦΜ της επιχείρησης, καθώς και το χρονικό διάστημα παραλαβής.

Η παραλαβή θα πρέπει να γίνει από ένα άτομο και η πληρωμή μόνο ηλεκτρονικά ή με POS κατά την παραλαβή.

Επίσης, η επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να αναρτά με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο τον μέγιστο αριθμό καταναλωτών που επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του καταστήματος, τηρουμένης της αναλογίας ενός ατόμου ανά 25 τ.μ., με μέγιστο αριθμό τα 20 άτομα.

Στην περίπτωση της παραλαβής εκτός καταστήματος (click away), θα πρέπει να τηρείται ελάχιστη απόσταση δύο μέτρων μεταξύ των πελατών, ο μέγιστος αριθμός των ατόμων στην αναμονή δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 9 άτομα και ο μέγιστος χρόνος παραμονής στο σημείο παραλαβής θα πρέπει να είναι μάξιμουμ 10 λεπτά.

Σε ό,τι αφορά στο ωράριο, προβλέπεται προαιρετικό διευρυμένο ωράριο λειτουργίας από τις 7 το πρωί έως τις 8:30 το βράδυ, από Δευτέρα έως Σάββατο.

Επίσης από σήμερα, στις περιοχές όπου λειτουργεί το λιανεμπόριο, απελευθερώνονται οι πωλήσεις και των ειδών, εκτός τροφίμων, από τα σούπερ μάρκετ.

Σημειώνεται ότι στις τρεις περιοχές που το λιανεμπόριο δεν θα ανοίξει, θα συνεχίζουν να υπάρχουν απαγορευτικές κορδέλες στα σούπερ μάρκετ για τα βιομηχανικά προϊόντα.

Τι θα κάνουν οι μεγάλες αλυσίδες

Οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι αλυσίδες επιχειρήσεων ενημερώνουν το καταναλωτικό κοινό μέσω της ηλεκτρονικής τους σελίδας, ποια καταστήματα θα λειτουργήσουν, τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι καταναλωτές για να τους αποσταλεί το απαραίτητο μήνυμα για τη μετακίνησης τους και με ποιο τρόπο θα λειτουργήσουν τα καταστήματα τους, στις περιοχές που επιτρέπεται.

Τα καταστήματα θα είναι ανοικτά και θα εξυπηρετούν και με click away και click inside, αλλά σε κάποιες από τις επιχειρήσεις, όπως θα διαπιστώσουν οι καταναλωτές στην προσπάθειας τους να κλείσουν ραντεβού, προβλέπεται περιορισμός παραμονής, 30 λεπτών, στο κατάστημα της επιλογής τους.

Ποιες περιοχές βρίσκονται στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου

Στις περιοχές "πολύ αυξημένου κινδύνου" κλειστά θα παραμείνουν τα εμπορικά κέντρα, τα εκπτωτικά καταστήματα και τα εκπτωτικά χωριά, εξαιρουμένων των φαρμακείων και των σούπερ μάρκετ, τα οποία λειτουργούν υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν ανεξάρτητη είσοδο για τους καταναλωτές. Ωστόσο, στις περιοχές "αυξημένου κινδύνου" επιτρέπεται η λειτουργία των παραπάνω δραστηριοτήτων.

Από: Thetoc.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

O Trump ισχυρίζεται ότι η παρακεταμόλη προκαλεί αυτισμό, εξοργίζοντας γιατρούς σε όλο τον κόσμο

Ο Trump προκάλεσε διεθνή κατακραυγή, υποστηρίζοντας ότι η παρακεταμόλη μπορεί να συνδέεται με τον αυτισμό. Γιατροί και υγειονομικές αρχές απαντούν πως δεν υπάρχει επιστημονική βάση.

Donald Trump και Elon Musk ξανά μαζί: Το στιγμιότυπο που σχολιάζουν όλοι (video)

"Δε χωρίζουν οι ζωές των ανθρώπων που αγαπήθηκαν με τόσο κόπο", τραγουδά η Άλκηστις Πρωτοψάλτη και εδώ, έχουμε το νέο βίντεο κλιπ με πρωταγωνιστή το δίδυμο Trump-Musk σε νέες -από ό,τι φαίνεται- περιπέτειες.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Ο ήλιος φαίνεται πως 'ξυπνάει'-τι σημαίνει αυτό για την Γη

Η NASA παρατηρεί ότι ο ήλιος "ξυπνάει" μετά από δεκαετίες χαμηλής δραστηριότητας. Οι επιστήμονες μιλούν για φαινόμενα που μπορεί να επηρεάσουν την τεχνολογία στη Γη, αλλά και να δημιουργήσουν πιο έντονες αύρες.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Η νέα πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα

Η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ είναι η νέα πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα, η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτόν τον ρόλο. Μετά την έγκριση της Γερουσίας, δηλώνει "ανυπομονώ να συνεργαστώ με τους Έλληνες συμμάχους μας".

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Στις Αττικές Εκδόσεις η διαφημιστική εκμετάλλευση των όψεων του πύργου Πειραιά

Η Αττικές Εκδόσεις Α.Ε. με αυτόν τον τρόπο επεκτείνει την εμπορική της στρατηγική στη διαφημιστική αγορά σε έναν νέο τομέα με σημαντικές προοπτικές, και εξελίσσει δυναμικά τις προσφερόμενες λύσεις στους διαφημιζόμενους πελάτες της.

Πόσο κοστίζει να αγοράσεις μία θέση parking στην Αθήνα

Διαβάζουμε αρκετά ακραία νούμερα για αγορά θέσης parking στην Αθήνα. Ποιες είναι όμως οι πραγματικές τιμές; Κάναμε μια μικρή έρευνα.

Γραφει Γιαννης Τσακαλος