Μετά το Taxibeat, το Flyway

Το νέο επιχειρηματικό στοίχημα του Νίκου Δρανδάκη.

Γράφει: Esquire Editors 29 Οκτωβρίου 2021

Όταν ίδρυσε το Taxibeat το 2011 ο Νίκος Δρανδάκης κατάφερε στην ουσία να δημιουργήσει μια νέα αγορά, στρέφοντας τους επιβάτες να καλούν ταξί από το κινητό τους και όχι από τον δρόμο. Τώρα, ο ίδιος ξεκινά ένα νέο επιχειρηματικό εγχείρημα με στόχο να αλλάξει μια άλλη αγορά, αυτή της εξοχικής ή δεύτερης κατοικίας. H Flyway, η νέα εταιρεία που ίδρυσε ο κ. Δανδράκης, κάνει δυνατή τη συνιδιοκτησία εξοχικής κατοικίας. Δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να αγοράσουν ένα "μερίδιο” της κατοικίας που θα επιλέξουν, το οποίο θα αξιοποιούν μαζί με τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες. 

> Διάβασε ακόμη: Αντίο Facebook, καλώς ήρθες Meta

"Δίνουμε τη δυνατότητα σε όποιον θέλει να γίνει συνιδιοκτήτης μιας δεύτερης κατοικίας, την οποία δεν θα μπορούσε να αγοράσει από μόνος του”, σημειώνει στο Capital.gr ο κ. Δρανδάκης, εξηγώντας πως αυτό γίνεται δυνατό με την μεταφορά του ακινήτου σε μια Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ) η οποία χωρίζεται σε οχτώ εταιρικά μερίδια που πωλούνται σε διαφορετικούς ιδιοκτήτες. 

Έτσι, ο κάθε μεριδιούχος έχει το 1/8 του σπιτιού και κατά συνέπεια μπορεί να το χρησιμοποιεί το 1/8 του χρόνου, δηλαδή 44 ημέρες κάθε χρόνο. Αν κάποιος το επιθυμεί μπορεί να αγοράσει μέχρι 4 μερίδια, αυξάνοντας έτσι τον χρόνο που έχει στη διάθεσή του.  

"Η Flyway αγοράζει τις κατοικίες, τις επιπλώνει και μετά τις παραδίδει στους μεριδιούχους. Στη συνέχεια λειτουργεί ως διαχειριστής και ενδιάμεσος φροντίζοντας την κατοικία, ενώ μέσω της εφαρμογής που έχουμε αναπτύξει ορίζεται με πολύ αυστηρό και δίκαιο τρόπο ο χρόνος που μπορεί να την αξιοποιήσει ο κάθε ιδιοκτήτης”, σημειώνει ακόμη ο ιδρυτής της εταιρείας. 

Όπως είναι φυσικό, καθώς μοιράζεται η ιδιοκτησία, έτσι μοιράζονται και τα έξοδα του ακινήτου με τον κάθε μεριδιούχο να καλείται να πληρώνει το ποσό που του αντιστοιχεί κάθε μήνα. Στα έξοδα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι φόροι (ΕΝΦΙΑ κλπ), τα κόστη καθαρισμού, η ασφάλιση της κατοικίας, καθώς και η αμοιβή διαχείρισης της Flyway. 

> Διάβασε ακόμη: Τι ακριβώς είναι αυτή η Nomophobia

Για παράδειγμα, μια βίλα 168 τ.μ. στη Χαλκιδική με τέσσερα υπνοδωμάτια, έξι μπάνια και πισίνα έχει αρχικό κόστος αγοράς 695.000 ευρώ και με την προσθήκη του κόστους αναβάθμισης του ακινήτου και της επίπλωσης, καθώς και της αμοιβής της Flyway για τις υπηρεσίες της το τελικό κόστος διαμορφώνεται στα 823.000 ευρώ, άρα το κόστος του κάθε μεριδίου διαμορφώνεται στα 102.875 ευρώ. Παράλληλα το συγκεκριμένο ακίνητο έχει μηναία έξοδα της τάξης των 353 ευρώ, δηλαδή 4.236 ευρώ τον χρόνο, για κάθε μεριδιούχο.  

Νέο μοντέλο ιδιοκτησίας 

Με μια πρώτη ματιά, ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η Flyway θυμίζει μια μορφή "χρονομεριστικής μίσθωσης” (time-sharing). "Στην πραγματικότητα το μοντέλο μας είναι πολύ διαφορετικό”, εξηγεί ο κ. Δρανδάκης, "ο πελάτης δεν αγοράζει χρόνο αλλά μερίδιο του ακινήτου. Το οποίο μπορεί μάλιστα να το πουλήσει οποιοδήποτε στιγμή θελήσει, αποκομίζοντας και κέρδος αν η αξία του ακινήτου ανέβει.

Εκτός όλων των άλλων, η Flyway βρίσκεται σε συζητήσεις με τις ελληνικές τράπεζες για να προσφέρει και προγράμματα δανειοδότησης σε υποψήφιους αγοραστές με δική της εγγύηση. Σε περίπτωση που δεν αποπληρωθεί το δάνειο, το μερίδιο επιστρέφει στη Flyway για να πωληθεί ξανά. 

Ουσιαστικά μπορεί να δημιουργηθεί μια καινούργια αγορά. "Δεδομένου πως μιλάμε για σχετικά μικρά ποσά το μερίδιο είναι άμεσα ρευστοποιήσιμο, σε αντίθεση με ένα ακίνητο το οποίο είναι δύσκολα ρευστοποιήσιμο περιουσιακό στοιχείο”, σημειώνει ο κ. Δρανδάκης. Αρκεί βέβαια να υπάρξει το αντίστοιχο ενδιαφέρον. 

Στις ΗΠΑ, πάντως, έχει δοκιμαστεί αυτό το μοντέλο με επιτυχία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αμερικανική startup Pacaso που λειτουργεί με ένα αντίστοιχο μοντέλο και η οποία ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2020 έχει συγκεντρώσει συνολικά κεφάλαια ύψους 215 εκατ. δολαρίων με την αποτίμησή της ξεπερνά τα 1,5 δισ. δολάρια.  

Στόχος η πρώτη πώληση τον Ιανουάριο 

H νέα εταιρεία ξεκινά με αρχικά κεφάλαια ύψους 1,2 εκατ. ευρώ από ιδιώτες επενδυτές, ενώ προχωρά σε έναν αρχικό γύρο (seed) χρηματοδότησης ύψους 3-4 εκατ. ευρώ στον οποίο θα συμμετάσχουν ιδιώτες και θεσμικοί επενδυτές (venture capital funds). 

Όπως εξηγεί ο κ. Δρανδάκης, τα κεφάλαια αυτά θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη της Flyway, καθώς η αγορά του κάθε ακινήτου από την εταιρεία θα δανειοδοτείται ξεχωριστά με ολιγόμηνα δάνεια, τα οποία θα αποπληρώνονται στο σύνολό τους με το πού πωλούνται τα μερίδια της κάθε εταιρείας. 

> Διάβασε ακόμη: Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για το iPad Mini

Αυτήν τη στιγμή, η ομάδα της Flyway αποτελείται από οχτώ άτομα, τα οποία δραστηριοποιούνται κυρίως στην ανάπτυξη της εφαρμογής. Στόχος, όπως δηλώνει ο κ. Δανδράκης, είναι η εταιρεία να μεγαλώσει άμεσα με στελέχη για όλα τα τμήματα όπως operations, marketing, finance κ.λπ. "Θέλουμε να ολοκληρώσουμε την πρώτη πώληση τον Ιανουάριο. Είναι φιλόδοξος στόχος, αλλά πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε”, σημειώνει ο κ. Δρανδάκης. 

Η Flyway ξεκινά από την Ελλάδα, με έμφαση τόσο σε θερινούς προορισμούς όπως τα νησιά, η Χαλκιδική αλλά και η Αθηναϊκή Ριβιέρα όσο και στους χειμερινούς προορισμούς. Ωστόσο, στα πλάνα βρίσκεται και η δραστηριοποίηση στην υπόλοιπη Ευρώπη. Η αρχή γίνεται με πολυτελείς κατοικίας, αξίας από 1 έως 5 εκατ. ευρώ αλλά, όπως δηλώνει ο κ. Δρανδάκης, σε επόμενη φάση θα διερευνηθεί και το ενδεχόμενο προσφορά και πιο οικονομικών κατοικιών. 

> Διάβασε ακόμη: Μπορεί να υπάρξει άραγε ακτιβισμός στο Instagram;

"H Ελλάδα έχει περί το 1 εκατομμύριο εξοχικές κατοικίες και στην υπόλοιπη Ευρώπη έχουμε περίπου 15 εκατομμύρια εξοχικές κατοικίες. Η αγορά έχει σημαντικές προοπτικές”, τονίζει ο ιδρυτής της Flyway. 

Από: Capital.gr

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποχώρησε σε χρόνο ρεκόρ από συνέντευξη όταν ρωτήθηκε για τον Τσίπρα

Μια ζωντανή συνέντευξη στον ΣΚΑΪ μετατράπηκε σε μικρό τηλεοπτικό "θρίλερ", όταν η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποφάσισε να αποχωρήσει από το πλατό μόλις δύο λεπτά μετά την έναρξή της.

Τι αλλάζει στον ΟΠΑΠ μετά από τη συνένωσή του με την Allwyn

Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn αξίας 16 δισ. ευρώ, με ορίζοντα τη δημιουργία ενός παγκόσμιου "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.

Έφυγε από τη ζωή ο Άλκης Γιαννακάς, 'Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη'

Ο γοητευτικός αντι-ήρωας του ελληνικού σινεμά, το "ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" που έκλεψε καρδιές τη δεκαετία του ’70, δε μένει πια εδώ. Απεβίωσε στα 80 του, αφήνοντας πίσω μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά καρέ του ελληνικού κινηματογράφου.

Ο ελληνοαμερικανός επιστήμονας που πήρε το Νόμπελ Φυσικής

Η ιστορία του John M. Martinis, του φυσικού που με το έργο του άλλαξε την πορεία της κβαντικής έρευνας και συνέβαλε στη μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, φωτίζει μια κρίσιμη σελίδα της επιστήμης.

Γιατί δεν πήρε ο Donald Trump το Νόμπελ Ειρήνης 2025-ποιο πρόσωπο επιλέχθηκε

Ο Donald Trump ήταν στις υποψηφιότητες για το Νόμπελ Ειρήνης 2025 και επέμενε ότι το "αξίζει", αλλά τελικά δεν το πήρε. Ποιες είναι οι επιδόσεις, τα εμπόδια και η στάση της Επιτροπής που έκαναν τη διαφορά.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Ένοχος ο Βασίλης Μπισμπίκης-το πρόστιμο και η κατάθεσή του

Ο Βασίλης Μπισμπίκης τιμωρήθηκε με μεγάλο χρηματικό πρόστιμο για το τροχαίο - "Δεν είχα πιει, χτύπησα δύο αυτοκίνητα λόγω κακού χειρισμού", κατέθεσε.