Η άφιξη δεκάδων νέων αεροπορικών εταιρειών

Κάποιοι επιχειρηματίες επενδύουν στις αερομεταφορές σε Ασία, Ευρώπη και ΗΠΑ.

Γράφει: Esquire Editors 13 Νοεμβρίου 2021

Είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς κλάδο που να χτυπήθηκε πιο σκληρά από την πανδημία από τις αερομεταφορές. Οι ζημίες αναμένεται να φτάσουν τα 201 δισεκατομμύρια δολάρια την περίοδο 2020-2022, διαγράφοντας σχεδόν εννέα έτη κερδών. Δεκάδες μεταφορείς έχουν αποχωρήσει από την αγορά, ενώ εκατομμύρια θέσεις εργασίας δεν υπάρχουν πια. Αυτό, ωστόσο, δεν ήταν αρκετό για να εμποδίσει ορισμένους επιχειρηματίες να δημιουργήσουν νέες αεροπορικές εταιρείες σε Ασία, Ευρώπη και ΗΠΑ.

Στο Χονγκ Κονγκ, ο μεγιστάνας των ακινήτων, Bill Wong, ιδρύει νέο αερομεταφορέα, ελπίζοντας να αντιμετωπίσει τη "ναυαρχίδα" Cathay Pacific, η οποία παγιδεύτηκε στις πολιτικές συνέπειες της εξέγερσης κατά της Κίνας το 2019, προ πανδημίας. Στην Ινδία, μια από τις πιο σκληρές αεροπορικές αγορές στον κόσμο, ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Rakesh Jhunjhunwala αιμοδοτεί με χρήμα τη νεοσύστατη Akasa Air. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, πρώην στέλεχος της J.P. Morgan ιδρύει αεροπορική εταιρεία ονόματι Flypop, σε μια προσπάθεια να συνδέσει απευθείας το Λονδίνο με δευτερεύουσες πόλεις της Ινδίας. Στις ΗΠΑ, ο David Neeleman, ιδρυτής παλαιότερα των JetBlue, Azul Brazilian και της καναδικής WestJet, βρέθηκε ξανά στους αιθέρες τον Μάιο με την Breeze Air, με έδρα τη Γιούτα, η οποία παρέχει απευθείας δρομολόγια μεταξύ μικρότερων αμερικανικών πόλεων.

Η αισιοδοξία πηγάζει από τη μερική αναβίωση της ταξιδιωτικής ζήτησης, καθώς οι εμβολιασμοί έχουν ενθαρρύνει τις χώρες να ανοίξουν τα σύνορά τους. Ταυτόχρονα, η εξαφάνιση πολλών αερομεταφορέων λόγω Covid επέτρεψε σε νεότερες αεροπορικές να "παραλάβουν" απολυμένους πιλότους, πληρώματα καμπίνας και προσωπικό εδάφους με μειωμένους μισθούς. Οι δε τιμές για μεταχειρισμένα αεροπλάνα είναι ιδιαίτερα ελκυστικές.

Πολλοί νέοι αερομεταφορείς εστιάζουν στο μοντέλο χαμηλού κόστους, με σχέδια αξιοποίησης του τουρισμού. Αν και οι εταιρείες ήταν παραδοσιακά πρόθυμες να πληρώνουν αδρά για επαγγελματικά ταξίδια στελεχών τους, ο χρόνος αναβίωσης αυτής της μορφής ταξιδίων παραμένει αβέβαιος, τώρα που πολλοί εργοδότες γνωρίζουν τις φθηνές βιντεοκλήσεις μέσω Zoom.

Γοητεία

"Η ιστορία μάς έχει δείξει ότι καθώς ξεπερνούμε διάφορες κρίσεις –είτε είναι η 11η Σεπτεμβρίου, η παγκόσμια οικονομική κρίση είτε ο Covid– οι επιχειρήσεις που ανακάμπτουν και αναπτύσσονται πιο γρήγορα είναι οι εταιρείες χαμηλού κόστους", λέει ο Tim Jordan, πρώην στέλεχος των Virgin Blue και Cebu Pacific, ιδρυτής της Bonza, αυστραλιανής αεροπορικής που στοχεύει να ξεκινήσει τις πτήσεις το β’ τρίμηνο του 2022.

Η συνέχεια στο Capital.gr

 

 

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Γιατί επενδύουν όλοι στην 'οικονομία του διαστήματος'

Plus: Το ρεκόρ και το ρίσκο που ενέχει η εκτόξευση των ιδιωτικών επενδύσεων.

Έως και 100.000 ευρώ φέρνουν οι αλλαγές στη φορολοταρία

50.000, 20.000, 5000 και 1000 ευρώ θα μοιράζονται οι τυχεροί των ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Κορονοϊός: Αυξήθηκαν στους 683 οι διασωληνωμένοι

Στα ύψη πάλι σήμερα τα κρούσματα με 20.107 νέα και 88 θανάτους.

Οδηγίες για τη σωστή χρήση της ΚΝ95

Πώς θα διαλέξεις τη σωστή, τι πρέπει να αναγράφεται επάνω της και άλλες χρήσιμες πληροφορίες.

Φαρμακευτικές εταιρείες εναντίον κορονοϊού

Τα σχέδιά τους για το 2022 στη μάχη κατά του κορονοϊού.