Η άφιξη δεκάδων νέων αεροπορικών εταιρειών

Κάποιοι επιχειρηματίες επενδύουν στις αερομεταφορές σε Ασία, Ευρώπη και ΗΠΑ.

Γράφει: Esquire Editors 13 Νοεμβρίου 2021

Είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς κλάδο που να χτυπήθηκε πιο σκληρά από την πανδημία από τις αερομεταφορές. Οι ζημίες αναμένεται να φτάσουν τα 201 δισεκατομμύρια δολάρια την περίοδο 2020-2022, διαγράφοντας σχεδόν εννέα έτη κερδών. Δεκάδες μεταφορείς έχουν αποχωρήσει από την αγορά, ενώ εκατομμύρια θέσεις εργασίας δεν υπάρχουν πια. Αυτό, ωστόσο, δεν ήταν αρκετό για να εμποδίσει ορισμένους επιχειρηματίες να δημιουργήσουν νέες αεροπορικές εταιρείες σε Ασία, Ευρώπη και ΗΠΑ.

Στο Χονγκ Κονγκ, ο μεγιστάνας των ακινήτων, Bill Wong, ιδρύει νέο αερομεταφορέα, ελπίζοντας να αντιμετωπίσει τη "ναυαρχίδα" Cathay Pacific, η οποία παγιδεύτηκε στις πολιτικές συνέπειες της εξέγερσης κατά της Κίνας το 2019, προ πανδημίας. Στην Ινδία, μια από τις πιο σκληρές αεροπορικές αγορές στον κόσμο, ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Rakesh Jhunjhunwala αιμοδοτεί με χρήμα τη νεοσύστατη Akasa Air. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, πρώην στέλεχος της J.P. Morgan ιδρύει αεροπορική εταιρεία ονόματι Flypop, σε μια προσπάθεια να συνδέσει απευθείας το Λονδίνο με δευτερεύουσες πόλεις της Ινδίας. Στις ΗΠΑ, ο David Neeleman, ιδρυτής παλαιότερα των JetBlue, Azul Brazilian και της καναδικής WestJet, βρέθηκε ξανά στους αιθέρες τον Μάιο με την Breeze Air, με έδρα τη Γιούτα, η οποία παρέχει απευθείας δρομολόγια μεταξύ μικρότερων αμερικανικών πόλεων.

Η αισιοδοξία πηγάζει από τη μερική αναβίωση της ταξιδιωτικής ζήτησης, καθώς οι εμβολιασμοί έχουν ενθαρρύνει τις χώρες να ανοίξουν τα σύνορά τους. Ταυτόχρονα, η εξαφάνιση πολλών αερομεταφορέων λόγω Covid επέτρεψε σε νεότερες αεροπορικές να "παραλάβουν" απολυμένους πιλότους, πληρώματα καμπίνας και προσωπικό εδάφους με μειωμένους μισθούς. Οι δε τιμές για μεταχειρισμένα αεροπλάνα είναι ιδιαίτερα ελκυστικές.

Πολλοί νέοι αερομεταφορείς εστιάζουν στο μοντέλο χαμηλού κόστους, με σχέδια αξιοποίησης του τουρισμού. Αν και οι εταιρείες ήταν παραδοσιακά πρόθυμες να πληρώνουν αδρά για επαγγελματικά ταξίδια στελεχών τους, ο χρόνος αναβίωσης αυτής της μορφής ταξιδίων παραμένει αβέβαιος, τώρα που πολλοί εργοδότες γνωρίζουν τις φθηνές βιντεοκλήσεις μέσω Zoom.

Γοητεία

"Η ιστορία μάς έχει δείξει ότι καθώς ξεπερνούμε διάφορες κρίσεις –είτε είναι η 11η Σεπτεμβρίου, η παγκόσμια οικονομική κρίση είτε ο Covid– οι επιχειρήσεις που ανακάμπτουν και αναπτύσσονται πιο γρήγορα είναι οι εταιρείες χαμηλού κόστους", λέει ο Tim Jordan, πρώην στέλεχος των Virgin Blue και Cebu Pacific, ιδρυτής της Bonza, αυστραλιανής αεροπορικής που στοχεύει να ξεκινήσει τις πτήσεις το β’ τρίμηνο του 2022.

Η συνέχεια στο Capital.gr

 

 

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποχώρησε σε χρόνο ρεκόρ από συνέντευξη όταν ρωτήθηκε για τον Τσίπρα

Μια ζωντανή συνέντευξη στον ΣΚΑΪ μετατράπηκε σε μικρό τηλεοπτικό "θρίλερ", όταν η Ζωή Κωνσταντοπούλου αποφάσισε να αποχωρήσει από το πλατό μόλις δύο λεπτά μετά την έναρξή της.

Τι αλλάζει στον ΟΠΑΠ μετά από τη συνένωσή του με την Allwyn

Μία νέα εποχή για τον ΟΠΑΠ εγκαινιάζει η συμφωνία συνένωσης με την Allwyn αξίας 16 δισ. ευρώ, με ορίζοντα τη δημιουργία ενός παγκόσμιου "ηγέτη" στη λοταρία και το on line gaming.

Έφυγε από τη ζωή ο Άλκης Γιαννακάς, 'Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη'

Ο γοητευτικός αντι-ήρωας του ελληνικού σινεμά, το "ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη" που έκλεψε καρδιές τη δεκαετία του ’70, δε μένει πια εδώ. Απεβίωσε στα 80 του, αφήνοντας πίσω μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά καρέ του ελληνικού κινηματογράφου.

Ο ελληνοαμερικανός επιστήμονας που πήρε το Νόμπελ Φυσικής

Η ιστορία του John M. Martinis, του φυσικού που με το έργο του άλλαξε την πορεία της κβαντικής έρευνας και συνέβαλε στη μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, φωτίζει μια κρίσιμη σελίδα της επιστήμης.

Γιατί δεν πήρε ο Donald Trump το Νόμπελ Ειρήνης 2025-ποιο πρόσωπο επιλέχθηκε

Ο Donald Trump ήταν στις υποψηφιότητες για το Νόμπελ Ειρήνης 2025 και επέμενε ότι το "αξίζει", αλλά τελικά δεν το πήρε. Ποιες είναι οι επιδόσεις, τα εμπόδια και η στάση της Επιτροπής που έκαναν τη διαφορά.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Ένοχος ο Βασίλης Μπισμπίκης-το πρόστιμο και η κατάθεσή του

Ο Βασίλης Μπισμπίκης τιμωρήθηκε με μεγάλο χρηματικό πρόστιμο για το τροχαίο - "Δεν είχα πιει, χτύπησα δύο αυτοκίνητα λόγω κακού χειρισμού", κατέθεσε.