Μειωμένες είναι μέχρι στιγμής, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, οι επιδόσεις στη διάρκεια του θεσμού της Black Friday, η οποία ήδη έχει ξεκινήσει τις τελευταίες ημέρες, επιμηκύνοντας ουσιαστικά τη χρονική διάρκεια της ημέρας σε Black Week, με έναρξη από το προηγούμενο Σαββατοκύριακο 20 και 21 Νοεμβρίου. Όπως επισημαίνουν ωστόσο οι ίδιες πηγές, αναμένεται ότι τα πάντα θα κριθούν σε επίπεδο ζήτησης, τόσο σήμερα όσο και Σάββατο, δύο ημέρες κατά τις οποίες ο κόσμος αναμένει ότι θα βρει καλύτερες προσφορές στα καταστήματα. 

Η μεγαλύτερη ζήτηση για τηλεοράσεις – Ελλείψεις σε προϊόντα τεχνολογίας

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Capital.gr, αυτήν τη στιγμή η κατηγορία προϊόντων με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι οι τηλεοράσεις, χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποια άλλη κατηγορία με αξιοσημείωτες πωλήσεις.

> Διάβασε ακόμη: Εκπτώσεις Νοεμβρίου: Τι να αγοράσεις στις mid season sales

Σε αυτό συντείνει το γεγονός ότι λόγω της παγκόσμιας έλλειψης σε ημιαγωγούς, η βιομηχανία προϊόντων τεχνολογίας παρουσιάζει αρρυθμίες, γεγονός που προκαλεί ελλείψεις σε κινητά τηλέφωνα, tablets, λάπτοπ, κάρτες γραφικών καθώς και άλλων συναφών προϊόντων τεχνολογίας.

Ο υπολογισμός της έκπτωσης

Αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται οι εκπτώσεις από τις εκάστοτε αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι ο υπολογισμός του εκπτωτικού ποσοστού γίνεται επί της αρχικής προτεινόμενης λιανικής τιμής του τιμοκαταλόγου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η εταιρεία που προμηθεύει για παράδειγμα μία τηλεόραση σε κάποιο κατάστημα λιανικής πώλησης, προτείνει μία τιμή στην οποία θα επιθυμούσε να πωλείται το προϊόν της. 

Στη συνέχεια αυτή η τιμή συνήθως μειώνεται από τους λιανεμπόρους σε επίπεδο λιανικής πώλησης από 500 ευρώ που για παράδειγμα ήταν η αρχική προτεινόμενη τιμή του προμηθευτή, σε 470 ευρώ. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων της Black Friday οι επιχειρήσεις λιανικής υπολογίζουν την έκπτωση επί της αρχικής προτεινόμενης των 500 ευρώ και όχι επί της τιμής των 470 ευρώ, ούτως ώστε να εμφανίζεται μεγαλύτερο το ποσοστό της τελικής έκπτωσης προς τον καταναλωτή.

> Διάβασε ακόμη: Συνήθειες επιτυχημένων ανθρώπων που καλό είναι να υιοθετήσεις

Γι’ αυτό και σε πολλές των περιπτώσεων το ποσοστό έκπτωσης που αναφέρεται από πολλές επιχειρήσεις λιανικής, κινείται στα επίπεδα έως και του 70% ή του 80%, ποσοστό το οποίο στην πραγματικότητα είναι πολύ μικρότερο και συχνά δεν υπερβαίνει το 30% ή το 40%. 

Η συνέχεια στο Capital.gr