Η πανδημία ανέδειξε την ανάγκη να μπουν κανόνες στον έλεγχο ταυτοπροσωπίας και των στοιχείων του πελάτη -ιδιώτης ή επιχείρηση- που θέλει να ανοίξει τραπεζικούς λογαριασμούς ή να κάνει αιτήσεις για δάνεια, χωρίς τη φυσική του παρουσία. Μπροστά σε αυτή την ανάγκη, οι τράπεζες ανέπτυξαν με τη βοήθεια της τεχνολογίας το λεγόμενο remote ή virtual banking (ευρωπαϊκή ψηφιακή τραπεζική ταυτότητα), με το οποίο σήμερα μπορούν οι πελάτες να ανοίγουν λογαριασμό, να αγοράζουν τραπεζικά προϊόντα (πχ ασφάλειες) ή να κάνουν αιτήσεις για δάνεια.
Πότε και πώς
Η Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή (ΕΒΑ) καλεί τις τράπεζες μέχρι τις 10 Μαρτίου 2022 (θα υπάρξει teleconference στις 24 Φεβρουαρίου 2022) προκειμένου να εκθέσουν τις απόψεις τους επί των προτάσεων που θίγουν δύο βασικά ζητήματα. Πρώτον, ανάγκη για ενιαίο πλαίσιο ελέγχων. Η πανευρωπαϊκή ψηφιακή ταυτότητα ή η σύνδεση εθνικών κέντρων ψηφιακών ελέγχων μπορούν να είναι λύσεις. Μπορούν να εφαρμοστούν υπό τα υφιστάμενα πλαίσια eIDAS και PRADO. Δεύτερον, ό,τι είναι κρατικό ή έγγραφο δεν σημαίνει ότι είναι αξιόπιστο, γνήσιο και αληθές. Θα πρέπει επιπλέον να εξακριβώνεται η γνησιότητα και η ορθότητα των στοιχείων, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο κάποιος πήρε, πχ. μια βεβαίωση.
Συνεπώς οι προτάσεις της ΕΒΑ δεν δεσμεύονται από την υιοθέτηση μια τεχνολογίας έναντι μίας άλλης, αλλά θέλουν ενιαίους κανόνες και ανάληψη της ευθύνης για την εξακρίβωση των στοιχείων είτε είναι σε φυσική μορφή με τον πελάτη παρόν είτε όχι.
Η συνέχεια στο Capital.gr