Λίγο πριν την εκκίνηση του πρώτου μετροπόντικα (TBM) που θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό, το Capital.gr βρέθηκε στο εργοτάξιο της Κατεχάκη, όπου οι εργασίες είναι πυρετώδεις για το μεγάλο έργο που θα εκτελέσει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. H διάνοιξη της νέας γραμμής 4 θα γίνει με δύο TBΜ.
Το ένα θα ξεκινήσει από το φρέαρ Κατεχάκη και το δεύτερο από το φρέαρ Βεΐκου και θα συναντηθούν στον σταθμό του Ευαγγελισμού.
Σήμερα, στο εργοτάξιο της Κατεχάκη έχει αρχίσει να κατασκευάζεται η πλάκα έδρασης στην οποία θα πατήσει το ΤΒΜ, και θα αρχίσει την εκσκαφή στις αρχές Μαρτίου. Να σημειωθεί ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να κατέβει η κεφαλή του TBM στο φρέαρ.
Η συναρμολόγηση του TBM στο φρέαρ στην Κατεχάκη έχει μία ιδιαιτερότητα. Επειδή είναι πολύ μικρός ο χώρος, δε δίνει την άνεση να συναρμολογηθεί εξολοκλήρου το TBM για να ξεκινήσει. Και αυτό γιατί το άνοιγμα του φρέατος είναι μόνο 40 μέτρα, ενώ το συνολικό μήκος του μετροπόντικα φτάνει τα 100 μέτρα. Για το λόγο αυτό έχει δημιουργηθεί μία μικρή σήραγγα 12 μέτρων για να προσφέρει ένα επιπλέον χώρο (πέραν των 40 μέτρων) και ουσιαστικά εκεί θα καθελκύονται τα κομμάτια του και εν συνεχεία θα συναρμολογούνται.
Όσον αφορά στο φρέαρ Βεΐκου, όπου θα εγκατασταθεί ο δεύτερος μετροπόντικας, σήμερα γίνεται η κατασκευή των πασάλων, της προσωρινής αντιστήριξης του φρέατος.
Το δεύτερο TBM βρίσκεται αποθηκευμένο στη Γερμανία, έχει περάσει τα τεστ, έχει αποσυναρμολογηθεί και συντηρείται σε αποθηκευτικό χώρο.
Στις αρχές Ιουνίου εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει το ταξίδι του για την Ελλάδα και η μεταφορά του θα ολοκληρωθεί περί τα μέσα, με τέλη Ιουλίου.
Στις αρχές Σεπτέμβρη, εκτός απροόπτου, θα ξεκινήσει το έργο του και ο δεύτερος μετροπόντικας.
Τα χαρακτηριστικά των ΤΒΜ
Οι μετροπόντικες κατασκευάστηκαν και συναρμολογήθηκαν στο εργοστάσιο της Herrenknecht AG στη Γερμανία και πρόκειται για μηχανήματα νέας τεχνολογίας που διαφυλάττουν την ασφάλεια των υπερκείμενων κατασκευών κατά τη διάνοιξη των σηράγγων και εξασφαλίζουν την ελάχιστη δυνατή όχληση της πόλης. Έχουν μήκος 100 μέτρα και διάμετρο που ξεπερνά τα 9 μέτρα.
Η συνέχεια στο Capital.gr