Πώς έγινε η μετωπική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη

Αναπάντητα είναι τα ερωτήματα για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη με τους 32 μέχρι στιγμής νεκρούς και τους 53 τραυματίες.

Γράφει: Esquire Editors 01 Μαρτίου 2023

Αναπάντητα είναι τα ερωτήματα για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη με τους 36 μέχρι στιγμής νεκρούς και τους 53 τραυματίες. Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, το επιβατικό τρένο φεύγοντας από τη Λάρισα προς Θεσσαλονίκη, έπρεπε να παραμείνει στην άνοδο ωστόσο είχε διακλαδωθεί και βρισκόταν στην κάθοδο προς Αθήνα όπου κινούταν η εμπορική αμαξοστοιχία. Η απόσταση από τη Λάρισα μέχρι το σημείο όπου συνέβη η τραγωδία είναι περίπου 20 χλμ. Για το τι μπορεί να οδήγησε στην μετωπική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη καθώς και στις ελλείψεις των συστημάτων προειδοποίησης μίλησε στην ΕΡΤ ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ καταγγέλοντας ότι όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά.

"Έχει συμβεί το αδιανότητο. Δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το Intercity ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και από ότι φαίνεται υπήρξε μετωπική σύγκρουση και τα αποτελέσματα της τα βλέπετε όλοι", δήλωσε στις "Συνδέσεις" ο μηχανοδηγός.

Ερωτώμενος για το πώς εξηγεί το ότι δεν ενημερώθηκαν οι συνάδελφοί του ότι κινούνταν στην ίδια γραμμή και αν υπάρχει κάποιο κεντρικό σύστημα που έχει την επιτήρηση των αμαξοστοιχιών η απάντηση του κ. Γενιδούνια ήταν αποκαλυπτική: "Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα. Είμαστε στο manual (χειροκίνητο). Όπως είμαστε σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη", κατήγγειλε ο κ. Γενιδούνιας προσθέτοντας ότι ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν, ούτε τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας.

"Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση μεταξύ τους 500 μ", κατήγγειλε τονίζοντας ότι ως φορέας έχουν κάνει έγραφες διαμαρτυρίες γι’ αυτό το θέμα.

Ειδικότερα τόνισε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα τα συστήματα που υπήρχαν δεν λειτουργούν. "Εμείς συνεχώς διαμαρτυρώμαστε γι’ αυτά. Εμείς παίρνουμε συνέχεια εντολές και πάμε όπου μας λένε", πρόσθεσε συμπληρώνοντας ότι αρμόδιοι για να απαντήσουν είναι άλλοι.

"Ψάχνω τους συναδέλφους μου", είπε ο κ. Γενιδούνιας όντας συγκλονισμένος από αυτή την ανείπωτη τραγωδία. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι υπάρχει διπλή γραμμή και δεν μπορεί να καταλάβει γιατί βρέθηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες στην ίδια γραμμή.

"Προφανώς οι συνάδελφοι βρήκαν ο ένας τον άλλο στην ίδια γραμμή", συμπλήρωσε προσθέντας ότι "η γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη είναι διπλή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα, υπάρχουν εκεί διακλαδώσεις οι οποίες κατευθύνουν τα τρένα. Εδώ η γραμμή είναι διπλή και δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το ένα κατέβαινε και το άλλο ανέβαινε".

Πρόκειται για λάθος

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννης Ντίτσας από την πλευρά του, μιλώντας στην ΕΡΤ για το τραγικό δυστύχημα, είπε πως εμπειρικά εκτιμά πως πρόκειται για λάθος. Τόνισε πως το μόνο παρήγορο είναι πως αυτό δεν συνέβη στο εσωτερικό των τούνελ που ήταν σε κοντινή απόσταση.

Όσο και να φαίνεται περίεργο πρόκειται για κάποιο λάθος. Έγινε κάτι που θα διερευνηθεί από τους αρμόδιους, αλλά έγινε λάθος, είπε σημειώνοντας πως ο ίδιος έχει εμπειρία 40 ετών και πως δεν μπορεί να πει εάν το λάθος έγινε στο έδαφος ή στο τρένο. Από τις πρώτες ώρες υπάρχουν εκεί στελέχη του ΟΣΕ και της Hellenic Train, είπε και πρόσθεσε πως το κάθε τρένο φεύγει από το σταθμό με ευθύνη του σταθμάρχη του σταθμού.

Απαντώντας για το γιατί και ο κλειδούχος καταθέτει στις αρχές μαζί με τον σταθμάρχη είπε πως οι εντολές δίνονται από το γραφείο του σταθμού και οι αλλαγές που χρειάζονται γίνονται ηλεκτρικά

Είπε πως μένει να αποδειχτεί γιατί το τρένο βρέθηκε στη γραμμή ανόδου και όχι καθόδου, και πως ο μηχανοδηγός του τρένου μπορεί αυτό να το αντιληφθεί ωστόσο δεν είναι σε θέση να ξέρει εάν έρχεται άλλο τρένο, ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση διευκρίνισε πως οι όποιες συνομιλίες γίνονται με τον σταθμάρχη καταγράφονται. Ο οδηγός ακολουθεί εντολές, είπε.

Στο ΑΤ Λάρισας ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ

Στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας οδηγήθηκε ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, στη βάρδια του οποίου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς και ο κλειδούχος της γραμμής.

Ο σταθμάρχης βάρδιας οδηγήθηκε αρχικά στο Αστυνομικό Τμήμα Τεμπών που βρίσκεται πολύ κοντά στο σημείο της τραγωδίας, ενώ αργότερα μαζί με τον κλειδούχο, οδηγήθηκαν στο Τμήμα Τροχαίας της Αστυνομικής Διεύθυνσης Λάρισας που έχει αναλάβει την προανάκριση για το τραγικό δυστύχημα.

Ένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι τί έγινε με την καθυστέρηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας στα Παλαιοφάρσαλα, όπου υπήρξε ένα πρόβλημα με την ηλεκτροκίνηση και πως ελήφθη η απόφαση το τρένο να συνεχίσει την πορεία του.

Ερώτημα επίσης παραμένει το γιατί δεν υπήρξε η πληροφόρηση για την κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, στην ίδια γραμμή και όχι στην παράλληλη, αλλά και για το αν λειτούργησαν φωτεινοί σηματοδότες που δίνουν την απαραίτητη σήμανση. Η προανάκριση θα ολοκληρωθεί όταν ληφθούν καταθέσεις από τους εμπλεκόμενους, ενώ κάποιοι από τους διασωθέντες επιβάτες έχουν ήδη καταθέσει.

Στο συγκεκριμένο σημείο τα τρένα αναπτύσσουν μεγάλη ταχύτητα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, η κίνηση του Intercity καταγράφεται και ηλεκτρονικά. Η προανάκριση όταν περατωθεί θα ενημερωθεί ο εισαγγελέας προκειμένου να αποφασίσει περαιτέρω κινήσεις. Σημειώνεται ότι η επιβατική αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ η εμπορική το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Από: TheToc.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Παρουσίαση βιβλίου Τσίπρα: Τα σχόλια στα social media

Μετά από μέρες που η επικαιρότητα ασχολήθηκε με το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα ήρθε και η παρουσίαση στο κατάμεστο Παλλάς που σχολιάστηκε πολύ στα social media.

Ο Donald Trump εντείνει τον πόλεμο με τους δημοσιογράφους

Ο Donald Trump ανεβάζει ξανά τους τόνους απέναντι στα media, λανσάροντας μια νέα λίστα "ενόχων" και στοχοποιώντας γνωστούς δημοσιογράφους και μεγάλους οργανισμούς που –όπως λέει– τον αδικούν.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

O Donald Trump ακύρωσε σχεδόν όλα τα εκτελεστικά διατάγματα του Joe Biden

Ο Donald Trump ακυρώνει σχεδόν όλα τα εκτελεστικά διατάγματα που υπέγραψε ο Joe Biden με autopen, ανοίγοντας νέο γύρο πολιτικής σύγκρουσης και νομικής αβεβαιότητας.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Πλέον, κυκλοφορούν κι αγριογούρουνα στο Περιστέρι (video)

Ένα αγριογούρουνο έκανε… χαλαρή βόλτα στους δρόμους του Περιστερίου και έγινε viral στο TikTok. Το απίθανο στιγμιότυπο προκάλεσε γέλιο, αλλά και απορίες.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Κ. Μητσοτάκης: Στόχος μου η δημιουργία Υπουργείου Έρευνας, Τεχνολογίας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συμμετείχε σε συζήτηση με τρεις προσωπικότητες που είχαν συμπεριληφθεί στο παρελθόν στη λίστα Forbes 30 under 30, κατά την εκδήλωση παρουσίασης της λίστας 2026 που διοργάνωσε το Forbes Greece στο Μέγαρο Μουσικής.

Όσα γράφει ο Αλέξης Τσίπρας στο βιβλίο του, "Ιθάκη"

Ο Αλέξης Τσίπρας στο βιβλίο του "Ιθάκη" αφηγείται τα δύσκολα χρόνια της πρωθυπουργίας του, υπερασπίζεται επιλογές, ανακαλεί κρίσιμες αποφάσεις και ξεκαθαρίζει λογαριασμούς με συντρόφους.

Γραφει Νικη Κοντομηνα