Πώς έγινε η μετωπική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη

Αναπάντητα είναι τα ερωτήματα για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη με τους 32 μέχρι στιγμής νεκρούς και τους 53 τραυματίες.

Γράφει: Esquire Editors 01 Μαρτίου 2023

Αναπάντητα είναι τα ερωτήματα για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη με τους 36 μέχρι στιγμής νεκρούς και τους 53 τραυματίες. Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, το επιβατικό τρένο φεύγοντας από τη Λάρισα προς Θεσσαλονίκη, έπρεπε να παραμείνει στην άνοδο ωστόσο είχε διακλαδωθεί και βρισκόταν στην κάθοδο προς Αθήνα όπου κινούταν η εμπορική αμαξοστοιχία. Η απόσταση από τη Λάρισα μέχρι το σημείο όπου συνέβη η τραγωδία είναι περίπου 20 χλμ. Για το τι μπορεί να οδήγησε στην μετωπική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη καθώς και στις ελλείψεις των συστημάτων προειδοποίησης μίλησε στην ΕΡΤ ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ καταγγέλοντας ότι όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά.

"Έχει συμβεί το αδιανότητο. Δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το Intercity ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και από ότι φαίνεται υπήρξε μετωπική σύγκρουση και τα αποτελέσματα της τα βλέπετε όλοι", δήλωσε στις "Συνδέσεις" ο μηχανοδηγός.

Ερωτώμενος για το πώς εξηγεί το ότι δεν ενημερώθηκαν οι συνάδελφοί του ότι κινούνταν στην ίδια γραμμή και αν υπάρχει κάποιο κεντρικό σύστημα που έχει την επιτήρηση των αμαξοστοιχιών η απάντηση του κ. Γενιδούνια ήταν αποκαλυπτική: "Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα. Είμαστε στο manual (χειροκίνητο). Όπως είμαστε σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη", κατήγγειλε ο κ. Γενιδούνιας προσθέτοντας ότι ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν, ούτε τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας.

"Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση μεταξύ τους 500 μ", κατήγγειλε τονίζοντας ότι ως φορέας έχουν κάνει έγραφες διαμαρτυρίες γι’ αυτό το θέμα.

Ειδικότερα τόνισε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα τα συστήματα που υπήρχαν δεν λειτουργούν. "Εμείς συνεχώς διαμαρτυρώμαστε γι’ αυτά. Εμείς παίρνουμε συνέχεια εντολές και πάμε όπου μας λένε", πρόσθεσε συμπληρώνοντας ότι αρμόδιοι για να απαντήσουν είναι άλλοι.

"Ψάχνω τους συναδέλφους μου", είπε ο κ. Γενιδούνιας όντας συγκλονισμένος από αυτή την ανείπωτη τραγωδία. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι υπάρχει διπλή γραμμή και δεν μπορεί να καταλάβει γιατί βρέθηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες στην ίδια γραμμή.

"Προφανώς οι συνάδελφοι βρήκαν ο ένας τον άλλο στην ίδια γραμμή", συμπλήρωσε προσθέντας ότι "η γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη είναι διπλή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα, υπάρχουν εκεί διακλαδώσεις οι οποίες κατευθύνουν τα τρένα. Εδώ η γραμμή είναι διπλή και δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το ένα κατέβαινε και το άλλο ανέβαινε".

Πρόκειται για λάθος

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννης Ντίτσας από την πλευρά του, μιλώντας στην ΕΡΤ για το τραγικό δυστύχημα, είπε πως εμπειρικά εκτιμά πως πρόκειται για λάθος. Τόνισε πως το μόνο παρήγορο είναι πως αυτό δεν συνέβη στο εσωτερικό των τούνελ που ήταν σε κοντινή απόσταση.

Όσο και να φαίνεται περίεργο πρόκειται για κάποιο λάθος. Έγινε κάτι που θα διερευνηθεί από τους αρμόδιους, αλλά έγινε λάθος, είπε σημειώνοντας πως ο ίδιος έχει εμπειρία 40 ετών και πως δεν μπορεί να πει εάν το λάθος έγινε στο έδαφος ή στο τρένο. Από τις πρώτες ώρες υπάρχουν εκεί στελέχη του ΟΣΕ και της Hellenic Train, είπε και πρόσθεσε πως το κάθε τρένο φεύγει από το σταθμό με ευθύνη του σταθμάρχη του σταθμού.

Απαντώντας για το γιατί και ο κλειδούχος καταθέτει στις αρχές μαζί με τον σταθμάρχη είπε πως οι εντολές δίνονται από το γραφείο του σταθμού και οι αλλαγές που χρειάζονται γίνονται ηλεκτρικά

Είπε πως μένει να αποδειχτεί γιατί το τρένο βρέθηκε στη γραμμή ανόδου και όχι καθόδου, και πως ο μηχανοδηγός του τρένου μπορεί αυτό να το αντιληφθεί ωστόσο δεν είναι σε θέση να ξέρει εάν έρχεται άλλο τρένο, ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση διευκρίνισε πως οι όποιες συνομιλίες γίνονται με τον σταθμάρχη καταγράφονται. Ο οδηγός ακολουθεί εντολές, είπε.

Στο ΑΤ Λάρισας ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ

Στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας οδηγήθηκε ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, στη βάρδια του οποίου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς και ο κλειδούχος της γραμμής.

Ο σταθμάρχης βάρδιας οδηγήθηκε αρχικά στο Αστυνομικό Τμήμα Τεμπών που βρίσκεται πολύ κοντά στο σημείο της τραγωδίας, ενώ αργότερα μαζί με τον κλειδούχο, οδηγήθηκαν στο Τμήμα Τροχαίας της Αστυνομικής Διεύθυνσης Λάρισας που έχει αναλάβει την προανάκριση για το τραγικό δυστύχημα.

Ένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι τί έγινε με την καθυστέρηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας στα Παλαιοφάρσαλα, όπου υπήρξε ένα πρόβλημα με την ηλεκτροκίνηση και πως ελήφθη η απόφαση το τρένο να συνεχίσει την πορεία του.

Ερώτημα επίσης παραμένει το γιατί δεν υπήρξε η πληροφόρηση για την κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, στην ίδια γραμμή και όχι στην παράλληλη, αλλά και για το αν λειτούργησαν φωτεινοί σηματοδότες που δίνουν την απαραίτητη σήμανση. Η προανάκριση θα ολοκληρωθεί όταν ληφθούν καταθέσεις από τους εμπλεκόμενους, ενώ κάποιοι από τους διασωθέντες επιβάτες έχουν ήδη καταθέσει.

Στο συγκεκριμένο σημείο τα τρένα αναπτύσσουν μεγάλη ταχύτητα, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, η κίνηση του Intercity καταγράφεται και ηλεκτρονικά. Η προανάκριση όταν περατωθεί θα ενημερωθεί ο εισαγγελέας προκειμένου να αποφασίσει περαιτέρω κινήσεις. Σημειώνεται ότι η επιβατική αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ η εμπορική το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Από: TheToc.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

H Κομισιόν εξετάζει την απαγόρευση του TikTok Lite

Η TikTok έχει πλέον προθεσμία έως τις 23 Απριλίου για να υποβάλει την έκθεση αξιολόγησης κινδύνου στην Επιτροπή.

Ο δεύτερος Ψυχρός Πόλεμος κλιμακώνεται ταχύτερα από τον πρώτο

Ποιες είναι όμως οι μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ του Πρώτου και του Δεύτερου Ψυχρού Πολέμου;

O Στέφανος Κασσελάκης μιλά για τη σχέση του με τη θρησκεία

″Δεν έχουν συνηθίσει από έναν πολιτικό να είναι αυθεντικός και ειλικρινής και ρομαντικός κλπ.", λέει ο κ. Κασσελάκης.

Ο 'εφιάλτης' της Tesla

Αν τα πράγματα για την Tesla είναι τόσο άσχημα, γιατί η αποτίμηση παραμένει τόσο υψηλή;

Η ρωσική προπαγάνδα κατά της Ουκρανίας χρησιμοποιεί AI

Οι προσπάθειες ρωσικής επιρροής έχουν επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στο να στρέψουν την κοινή γνώμη στις ΗΠΑ κατά της Ουκρανίας και του ΝΑΤΟ.

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το 'Ροζ Φεγγάρι'

Τι είναι ακριβώς; Γιατί ονομάζεται έτσι; Και κυρίως, πότε θα μπορέσεις να το απολαύσεις;

Γραφει Γιαννης Σπανος